Badankor

• Thread starter Thread starter ft
  • Start date Start date
När inleds jaktsäsongen?
Och hur stor är kvoten per jaktmark (Läs: badkar) ?

Vad föredras slugg eller hagel?
För jag antar att det e svårt att få rent skott med ett höghastighetsvapen, då dom enligt uppgift inte syns stillasittandes särskillt ofta?

Nån speciell jakthund som föredras eller som absolut inte ska användas till denna typ av jakt?

Tacksam för svar

//J.aktlicens

Jakt med hund rekommenderas icke! Våt hund luktar... ja, våt hund. Dessutom blir hela avloppssilen full med hår.

Stora mängder badskum är nog egentligen effektivast. Det begränsar deras rörlighet och gör det lätt att fånga in dem med bara händerna. Kulvapen gör för stor skada på omgivningen medan hagel gärna rikoschetterar mot emaljen.

Glädjande besked om grodorna där! Jag bor ihop med en grodoman, började ana vissa slitningar...

Skjuta på ankorna :skrämd

Teorin badskum har sina nackdelar då en skumindränkt anka kan bli väldigt hal och därmed minskar greppförmågan.
Får man mot förmodan flyttankor i badrummet rekommenderas gummikulor! Allt annat kan orsaka kaos och förödelse.

ft skrev:
Jakt med hund rekommenderas icke! Våt hund luktar... ja, våt hund. Dessutom blir hela avloppssilen full med hår.

Stora mängder badskum är nog egentligen effektivast. Det begränsar deras rörlighet och gör det lätt att fånga in dem med bara händerna. Kulvapen gör för stor skada på omgivningen medan hagel gärna rikoschetterar mot emaljen.

Fast våt hund luktar ju inte som våt p*ng så det är väll lite som pest eller kolera om man ska ner i vattnet och fånga dom med händerna?
Dessutom finns väll riks för tilltäppning i avloppssilen även i pungexemplet väll?

Dessutom är ju kulvapen...ja, kul vapen. Så det måste väll vara att föredra?

Flintlåspistol? Bara för att jag provsköt en sån i helgen och vill skjuta mer... Colt 45 var inte trist det heller. Kul att få dra iväg skott i raskt tempo också, men glöm precisionen. Som sagt, kul vapen! :D

Fasen. Jag kapade just min egen tråd! :kocko

Gummibandspistol eller airzooka torde vara lämpligast för badankejakt? Skulle vara snuskigt kul att jaga guppande ankor med airzooka i alla fall, helst i en bassäng. Vattenfylla vardagsrummet, kanske?

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back