Bagnaia kanske inte alls så säker?

R18_Lasse

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2025
Hoj
BMW
Läste lite om Bagnaia och att han kanske särbehandlas hos Ducati. Men kanske bedöms han också för hårt och riskerar kanske att bli utbytt till 2026? Eller nej, han är väl kontrakterad även för 2026. Men kanske får vi se honom i ett annat team 2027. Blir mer och mer stressad av Marquez och blir mer och mer en besvikelse för Ducati? Eller vad tror ni? Ducati for life för Bagnaia?

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650 avverkat: olika
Det finns antagligen alla möjliga klausuler att använda sig av när de vill slippa Bagnaia och sätta Acosta där.

nick burn

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2012
Hoj
bana ducati 999ish... gata monster 1000sie
Det är nog tur för honom att han är italienare.
Det ger honom nog lite space.
Tror säsongen kommer kännas lång för Pecco i år.

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Det har gått två race av tjugotvå.....lugn

Pecco har faktiskt mer poäng än någonsin efter de två första racen....

Den som slagit honom är en av världens största talanger någonsin och hans lillebror kommer säkert visa sin andra talang snart.

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Ducati har alltid svikit förare som inte presterar. Detta från min favorit Casey Stoner, surpuppan Jorge Lorenzo samt den ödmjuke Dovizioso.

När det går bra är alla glada men när det inte funkar blir det grinigt snabbt och du kan tänka hur ducatibossarna går och smörar för MM. Inte kul för min favorit Banjon.

Casey Stoner, den enda förare som vunnit VM på griddens sämsta hoj. Just sayin...

R18_Lasse

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2025
Hoj
BMW
Ducati har alltid svikit förare som inte presterar. Detta från min favorit Casey Stoner, surpuppan Jorge Lorenzo samt den ödmjuke Dovizioso.
Presterade inte Stoner? :va
Artikel från i förrgår där Ducati's CEO citeras positivt om Bagnaia:
#fwiw
Ser ut som samma som i första inlägget.

Just det! Acosta hos Ducati och kanske fabriksteamet och med Marquez som teamkompis. Eller bröderna Marquez i fabriksteamet. Mycket som skulle kunna fresta istället för att behålla Bagnaia.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Presterade inte Stoner? :va

Ser ut som samma som i första inlägget.

Just det! Acosta hos Ducati och kanske fabriksteamet och med Marquez som teamkompis. Eller bröderna Marquez i fabriksteamet. Mycket som skulle kunna fresta istället för att behålla Bagnaia.
Fast båda bröderna i ett fabriksteam har vi ju redan sett. Känns lite gjort. Satte inte världen i brand direkt.IMG_6854.jpeg

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M1100S
Tycker det med rätta är lite upp till bevis för Pecco nu. Vet ingen som givits en bättre resa än honom in i MotoGP på senare år. Parades ihop med Gabarrini i Pramac direkt.

Man får helt klart känslan att Ducati alltid (om inte 2006 så iaf sedan 2007) ansett sig ha den snabbaste hojen. Idag är det ingen diskussion om att de är bäst, men frågan är om de inte var det redan 2018.

Pecco blev tvåfaldig världsmästare på bäst material i det klart resursstarkaste teamet utan en titelutmanare som stallkamrat. Där satsade Ducati på fel häst när man valde Bastianini före Martin. Samtidigt harvade tidigare mästare som Marc, Quartararo och Mir runt på skit.

Bagnaia är ingen Alien enligt mig. Därmed växer också hans resultat i mina ögon. En mycket hårt arbetande metodiker med stor portion självdisciplin som levererat och stått pall för pressen.

Får se hur det går i år när fler sitter på samma grejer.

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Håller med att det är trist för Mir och Qvarten att åka på uselt material. De borde få varsin ducati i Hjulklapp

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
Casey Stoner, den enda förare som vunnit VM på griddens sämsta hoj. Just sayin...
Nja, 2004 var fan inte Yamahan den bästa hojen. Kanske inte de sämsta heller, men det man man inte säga om Ducatin 2007 heller, den va inte bäst, men fan inte sämst heller.

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Nja, 2004 var fan inte Yamahan den bästa hojen. Kanske inte de sämsta heller, men det man man inte säga om Ducatin 2007 heller, den va inte bäst, men fan inte sämst heller.
Minns vi samma år tro? Var det inte 2007 som Stoner vann lopp på den medan övriga märkescompadres sorterades in från sist och upp? Typ Mika Kallio m.fl? Måste jag googla gör att bli säker?

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
Minns vi samma år tro? Var det inte 2007 som Stoner vann lopp på den medan övriga märkescompadres sorterades in från sist och upp? Typ Mika Kallio m.fl? Måste jag googla gör att bli säker?
2007 tror jag det bara var stoner och Capirossi på ducatin (vet inte om det var ngt annat sattelitteam på ducce - EDIT: Barros körde tydligen Ducce 2007, slutade 10:a i totalen) ... Stoner tog ju hem mästerskapet, medan Capirossi slutade 7:a.
Ducati vann märkesmästerskapet (2007), medan Yamaha slutade 2:a (2004).
(ducati plockade 394p, Kawwa 144... tycker inte man kan hävda att kawwa var en bättre hoj än ducati 2007)
Ducati vann "team mästerskapet" 2007 överlägset, medan Yamaha vann det på hårstrået 2004.

Därav min åsikt att Stoner inte är den enda som vunnit ett mästerskap på en hoj som inte kan anses varit "bästa hojen"- Det har Rossi också gjort, även MIR på Suzuki som jag inte heller anser satt på den "bästa hojen" när hann vann mästerskapet 2020.
Inte heller anser jag att Stoner skulle vara den enda som vunnit mästerskapet på griddens sämsta hoj, det har ingen gjort i min bok, och jämför man Ducati 2007 med Yamaha 2004 skulle jag säga att Yamahan var en sämre hoj vs konkurrenterna 2004 än Ducatin vs konkurrenterna 2007, sen hade dom olika svagheter där det såklart var lättare att se Yamahas underläge på rakorna mot t ex Hondorna som flög förbi Rossi varenda raksträcka, medan Ducati 2007 var effektstark, men bökig i kurvorna och knepigt att "känna" framhjulets gräns... (var ju ett gäng framhjulssläpp på Duccen om jag minns rätt).

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Läste lite om Bagnaia och att han kanske särbehandlas hos Ducati. Men kanske bedöms han också för hårt och riskerar kanske att bli utbytt till 2026? Eller nej, han är väl kontrakterad även för 2026. Men kanske får vi se honom i ett annat team 2027. Blir mer och mer stressad av Marquez och blir mer och mer en besvikelse för Ducati? Eller vad tror ni? Ducati for life för Bagnaia?

Varför skulle du tro att Ducati ska särbehandla Pecco, båda två sitter på identiska cyklar & har tillgång till samma material!

Pecco har för tillfället svårt att hänga med MM & AM...( Kanske Pecco hade nog inte förväntad att MM skulle vara så snabb början av säsongen, vilket påverkar säkert Peccos självförtroendet samt fokusera på sitt arbete/tempo).

Vad det gäller Acosta på Ducati, verkar som VR46 är mest intresserad att ta honom till sitt lag
(För VR verkar inte tro på sina egna elever längre att de kan stoppa MM).

Läste nån artikeln om det på Crash.net

Rossi ser Acosta som "den riktiga anti-Marquez" och "den enda som kan stoppa Marc", rapporterar Gazzetta .

Rossis siffra på nio världsmästerskap kan motverkas av hans hårda rival Marquez som i år har dominerat de två första MotoGP-omgångarna ombord på sin fabrik Ducati.

Marquez kan därför gå om Rossis totalsumma 2026

Last edited:

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Den som är mest anti Marquez tror jag är herrn själv i fråga. Snart kommer det att klotas Ducatis på löpande band.

Nyheter
Video: Bike nr 4 med Yamaha R9

I nästa nummer av Bike, nr ...

Årets MC-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Fira motorcykelns dag 3 maj

Den 3 maj firas Motorc...

Motorcykelns dag firas 3 maj

Den 3 maj 2025 fi...

Sex nya mc-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Triumph redo för terrängen

Inför 2025 lanserar Triumph...

Dags för hjälmbytarvecka

En mc-hjälm är färskvara oc...

ACEM: Låt inte motorcyklar bli en del av handelskriget

Som svar på USA:s beslut at...

Vi ska provköra Yamaha MT-07 med automatlåda – vad vill du veta?

John är snart på väg till S...

ExploreBike: Offroadkurs för äventyr

I vår lanseras offroadträni...