Baguette på stranden

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Okej, det här börjar bli tjatigt och jag förtjänar nästan att hånas lite för att jag startar två olika trådar om resmål så nära in på varandra, om det är tvunget kan ni retas lite, det är okej. (Men bara lite).

San Fransisco sttruntar jag i nu, verkar dyrt, långt bort och liberalt. :fakta

Istället har jag bokat Nice* (trevligt :rolleyes: ) så nu måste jag veta var man ska bo och om det är något speciellt festligt där. Tänkte hyra en bil, åka till Monaco och Italienska rivieran eventuellt.

En del hotell skryter med att de ligger nära stranden, är det verkligen önskvärt?
Vad ska man göra där, är det Brie och Baguette på stranden eller finns det mer? (Så ja, nu får ni som gillar homohumor fnissa lite också :tummenupp
2xGay.gif
)
All info emottages jette-taxamt, vykort från Nice till bästa tips.

*=som istället verkar dyrt, nära och liberalt :gnissla

MikkE

Guest
Kan se om jag får tag på min vän som har ett hus (bara fem våningar) där och få fram lite tips.

edit: så ball -->
2xGay.gif

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Ducati 748
Appropå baugette :D

Bifogat

• Italia campione del mondo !.jpg
    Italia campione del mondo !.jpg
    50.3 KB · Visningar: 63

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Daytona 675
Nice är nice, faktiskt.

Hotellen vid stranden är väl ok, om man bortser ifrån priserna, trafiken på gatan utanför samt eventuella inbrottstjuvar som svingar sig ner ifrån taket (ja det är kul att ligga o kolla på ifrån stranden).

Satsa på ett mindre hotell eller något privatägt nått kvarter inått istället. Lugnare och det tar kanse 10 min extra att gå till stranden.

Att göra då? Ligga på rivieran på dagarna, käka och dricka gott på någon av alla uteserveringar på kvällarna. Typ. Besök Monaco som du nämnde, det är oxå nice..

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Här är ett halvtaskigt skithotel för en billig penning. Bodde där förra året. Mycket bra läge faktiskt och har Du tur får Du medelhavsutsikt.

http://www.booking.com/hotel/fr/amb...19e28244477ec6b9aeca154cf5;checkin=;checkout=

Å andra sidan är det värt en del med ett gott boende, så varför inte Le Meridien som ligger granne med ovanstående. :)

Kolla noga in gamla stan. Den är full av sevärdheter, inte minst marknaden.

Kajan

återvandrad
Gick med
22 Jun 2005
Hoj
BMW 1100 GS / Suzuki 750 gs -77
Strandhotellen är sällan värda priserna om du inte får extrem mysribba av att titta på havet från hotell fönstret (Strandresning av baguetten) som någon sa tidigare så är det bättre att satsa på något några kvarter in.

Nice vet jag inte så mkt om men Cannes är skit trevligt, for en dags spatserande om inte annat. Det är för länge sen jag var där för att ställena inte ska ha konkat vid detta laget.

Käka Moules Mariniere eller moules frites är ett hett tips.

ett gott (torrt) rose vin till lunch ar bra

Chilla!!

:tummenupp

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Ankan skrev:
2305428 Här är ett halvtaskigt skithotel för en billig penning. Bodde där förra året. Mycket bra läge faktiskt och har Du tur får Du medelhavsutsikt.

http://www.booking.com/hotel/fr/amb...19e28244477ec6b9aeca154cf5;checkin=;checkout=

Å andra sidan är det värt en del med ett gott boende, så varför inte Le Meridien som ligger granne med ovanstående. :)

Kolla noga in gamla stan. Den är full av sevärdheter, inte minst marknaden.
EMR har bott på Le Meridien en gång. Rekommenderas. Frukostbuffén kostade 15 Euro.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
valmers skrev:
2305917 EMR har bott på Le Meridien en gång. Rekommenderas. Frukostbuffén kostade 15 Euro.

Vilken Emir?
2000-3000 EUR tycker jag inte det är värt, oavsett om frukosten är prisvärd.
Men liksom, är den där stan stor eller? Vilken del av den ska man bo i? Stranden lär ju vara ganska lång dessutom.

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Skippa att bo i Nice är mitt tips...Kan rekomendera en mysig liten stad ca 8-9 mil sydväst efter kusten från Nice, Sainte-Maxime. Med lite flyt kan du frottera dig med kungafamiljen som har "sommarstuga" där i byn.. :tummenupp

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Lord Adrian skrev:
2306000 Skippa att bo i Nice är mitt tips...Kan rekomendera en mysig liten stad ca 8-9 mil sydväst efter kusten från Nice, Sainte-Maxime. Med lite flyt kan du frottera dig med kungafamiljen som har "sommarstuga" där i byn.. :tummenupp

Varför gillar du inte Nice?
Kungafamiljen vill jag slippa så länge det går (ja, alla fem kända medlemmar).

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Markus skrev:
2306007 Varför gillar du inte Nice?
Kungafamiljen vill jag slippa så länge det går (ja, alla fem kända medlemmar).

Känns dyrt och överreklamerat, du kan troligen bo för halva pengen/lika standard i St-Maxime jämfört med Nice. Men så klart...if money is no object..Nice är najs, men är det kändisfrottage och nattliv du jagar så ligger St-Tropez en kort båtresa över bukten från St-M.

Mr Gunnar

- Växer det gräs på Autobahn?
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
ZX-10R -05
Hej!
Bo på Hotel Solara, beläget 2 gator upp från "Promenaden" i Nice.
Billigt, kanontrevlig personal, och mitt i smeten!
Bästa rummet är rum 14, som huserar en 15-20 kvm terass beläget på våning 7.

http://www.hostelworld.com/hosteldetails.php/HotelSolara-Nice-3645

Mycket trevligt att sitta där på kvällen med en flaska kyld rosé o titta på folk!

Monaco, Juan Les Pins, Cannes är trevliga kvällsutflykter!

Om du tycker om äventyrssporter, eller vill ta en trevlig biltur typ 13 mil från Nice, rekommenderas starkt Castellane. En liten pittoresk by uppe i bergen i Provence som är asmysig! Påminner om en norsk by med sina fjordar och berg...
Canyoning är bland det trevligaste man kan göra med kläderna på!
Självklart finns det white-water rafting på menyn också.

http://www.rafting-castellane.com/default_zone/fr/html/page-3.html

På hemvägen tillbaka till Nice stannar du till på ett par vingårdar i distriktet kring Les Arcs!

Voilá, så har du en heltrevlig vecka i Rivieran/Provence! :7peta

Bifogat

• gay.gif
    gay.gif
    649 bytes · Visningar: 400

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vad får man köra på för promillehalt i Frankrike? Gärna inkl tillförlitlig källa.
Jag har för mig något mellan 0,5-0,8.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Mr Gunnar skrev:
2321194 0,5 är det som gäller! :fyllisar

Ah, mångkultur är bra!

French law is very tough on drink driving. The blood-alcohol drink-drive limit of 0.5 grams/litre (more stringent than the UK limit of 0.8) means that you can be breaking the law on two glasses of wine.

:banana

Ska till UK och kolla fotboll i höst hoppas jag, nästan så man borde hyra kärra bara för sakens skull. :)

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0