Bajk=Falsk marknadsföring!

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag har alltid tyckt att tidningen Bajk har varit bra men så köpte Jag sista numret på grund av att det stod "EFFEKTMONSTRET: NYA YAMAHA YZF R1 180 HÄSTAR!" och en bild på ett bakhjulsåka med hojen i fråga som täcker 80% av framsidan.. Grymt! tänkte Jag och köpte tidningen.
Jag trode det skulle vara repotage om den men det enda jag hittar är det som alla mc-forum/tidningar har sagt den senaste månaden och som stod i sista Bajk samt en bild på barros på den.... Skit tycker Jag.

En tidning ska sälja på bra journalistik och inte på att en produkt gjorts.... de kan inte (eller kan kan de väl men..) släppa en tidning sär det står "turbobajken från östtyskland" och se´n inte redogöra för den. [/COLOR]

Polly

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2003
Hoj
Nä, den är såld :(
Ja, det finns ju en anledning till varför man inte prenumererar längre.. Tycker helt klart att kvalitén sjunkit sista åren. Trist! Sverige behöver en schysst hojtidning!! :fakta

Jag har t.ex. tjatat på Magnus, Gerry m.fl ända sen 1997 att de borde ha nån kvinnlig testförare eller åtminstone nån gång ha med tjejer som provkör hojarna. Men icke. :fatta! Nä, jag är less! Sluta med den där töntiga "Masterbike"-dvdn och återinför "Sound of bikes" så man har nåt schysst å lyssna på i bilen under vinterhalvåret :rock

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Teo skrev:
Jag har alltid tyckt att tidningen Bajk har varit bra men så köpte Jag sista numret på grund av att det stod "EFFEKTMONSTRET: NYA YAMAHA YZF R1 180 HÄSTAR!" och en bild på ett bakhjulsåka med hojen i fråga som täcker 80% av framsidan.. Grymt! tänkte Jag och köpte tidningen.
Jag trode det skulle vara repotage om den men det enda jag hittar är det som alla mc-forum/tidningar har sagt den senaste månaden och som stod i sista Bajk samt en bild på barros på den.... Skit tycker Jag.

En tidning ska sälja på bra journalistik och inte på att en produkt gjorts.... de kan inte (eller kan kan de väl men..) släppa en tidning sär det står "turbobajken från östtyskland" och se´n inte redogöra för den. [/COLOR]

Håller med jag blev riktigt irriterad då jag enbart köpte tidningen för att läsa "testet" på nya R1an!. :mad:

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Frida skrev:
Ja, det finns ju en anledning till varför man inte prenumererar längre.. Tycker helt klart att kvalitén sjunkit sista åren. Trist! Sverige behöver en schysst hojtidning!! :fakta

Jag har t.ex. tjatat på Magnus, Gerry m.fl ända sen 1997 att de borde ha nån kvinnlig testförare eller åtminstone nån gång ha med tjejer som provkör hojarna. Men icke. :fatta! Nä, jag är less! Sluta med den där töntiga "Masterbike"-dvdn och återinför "Sound of bikes" så man har nåt schysst å lyssna på i bilen under vinterhalvåret :rock

Hurså känner du kanske någon som skulle vara intresserad av det jobbet?. :rolleyes:

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
hehe, försökte de låssas att de var först i världen med provkörning av nya R1an?

Jag köper inga hojtidningar längre, de är för dyra med tanke på innehållet.
Det är för mycket jävla touring o custom i dem med.

Finns det några bra utlänska?

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Samma här! fick bläddra 2 gånger för o se om man var blind eller inte men tydligen,inget R1.a test.När man såg omslaget tänkte man woow! måste man köpa o läsa men till besvikelse inget test så det blev heller inget köp.
Dock var där nån fräcka moppar,sån kunde man ju haft o lekt med på cykelgångarna till jobb ha ha.
Annars händer det att man köper Bike ibland om där är nån bra reportage.
Mvh R1 racer

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Frida skrev:

Visst! "masterbike" de kan ha ett repotage om "kungarna" r1,r1000, blade och zx9r där det säger att R1 eller bladen kammar hem det men 3 sidor senare i samma tidning vinner r1000 i masterbike. Visst vet Jag att det ä apjämt och att masterbike nästan enbart går på varvtider medan bikes test redogör för ban,lansväg,busköra,mm men att ha dessa i samma tidning känns lite skitso..

Sjönt att det inte var bara jag som reagerade då Jag kände mig som ett grinigt pancho!
:1pajas

Bearfoth

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
R1 -99
det innenbär att man kan b-l-ä-d-d-r-a lite i tidningen innan man går till disken med den och köper den för dyra pengar.

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Silwer skrev:
öh?

vad har det med saken att göra?

internett är proppfullt av info, både från media och från privatpersoner som har det man söker.

Jag tror att han menade att man kan kolla innehållsförteckningen innan man handlar blaskan, jag brukar alltid kolla hur stor/omfattande en artikel är innan jag köper tidningen.

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Teo skrev:

Håller med! Gjorde samma sak jag också. Vart ju lite besviken när det inte fanns nåt alls om den sen :3freak

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Bearfoth skrev:
det innenbär att man kan b-l-ä-d-d-r-a lite i tidningen innan man går till disken med den och köper den för dyra pengar.
Jo, men oftast (läs alltid) så brukar det som är med på omslaget finnas i tidningen också :rolleyes:

big

wannabe
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Yamaha FZ6 2007
är inte bike inplastad också, eller var det bara förra nummret?

Foggy

-
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
ZX-9R -01/02
Bearfoth skrev:
:fakta
Känns ju dumt å köpa grisen i säcken.
Fast kanske inte helt oväntat att locka med en ny mc som många är intresserade av, oavsett hur mycket som faktiskt står om denna i själva blaskan.
/F.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Bearfoth skrev:
Aha, ok, jo det kan jag göra, fast jag köper ändå ingen.
Man kanske inet kan stå och glo i hela tidningen heller, utan väljer att tro på ett storstilat omslag som lovar mycket.

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Bearfoth skrev:
Men????
köper ni ny bil oxå innan ni har provkört den eller?

troligen inte...
Men om man gör reklam på tidningen för ett R1 repotage så vill man ju gärna hitta ett!
Blev klart besviken på de knapphändga uppgifterna på den...
Men du kanske skiter i vad som finns i tidningen bara du får bilden på omslaget? :arsele

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Silwer skrev:
hehe, försökte de låssas att de var först i världen med provkörning av nya R1an?

Jag köper inga hojtidningar längre, de är för dyra med tanke på innehållet.
Det är för mycket jävla touring o custom i dem med.

Finns det några bra utlänska?
Superbike Magazine, Performance Bikes och Fast Bikes tycker jag är bäst. Two Wheels Only kan vara Ok (ojämn kvalitet) och Bike (UK) har sina stunder.

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Bike (UK) är juh ganska torr. Men PB och SB är riktigt kulatt läsa, synd bara att de kostar nästan dubbelt mot svenska Bike.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy