Bakan på 125?

Svenssson

FTS
Gick med
5 Jan 2006
Ort
I ett hus
Hoj
Såld
Snowman89 skrev:
2199674 "ok" du skrev också att du uiilade 1-6an, fixa film annars kommer nog inte så många tro på det..... :7peta :rofl
Det kommer :) Jag hoppas du inte tror jag är ännu ett moppefucko som sitter och skryter vid datorn :fatta!
 

Snowman89

Guest
Svenssson skrev:
2200579 Det kommer :) Jag hoppas du inte tror jag är ännu ett moppefucko som sitter och skryter vid datorn :fatta!
nedå, men jag tror att det finns väldigt många som sitter o säger att dom drar upp den på 2an och drar ur den och kör 50m, visst det finns dom som är väldigt duktiga med 125or. Om 2st säger att dom kan köra 50m på 1hjul och en har en 125a och den andra en 600 så tror jag då mer på den med 600'n....
 

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Ort
Örebro
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
Snowman89 skrev:
2200835 nedå, men jag tror att det finns väldigt många som sitter o säger att dom drar upp den på 2an och drar ur den och kör 50m, visst det finns dom som är väldigt duktiga med 125or. Om 2st säger att dom kan köra 50m på 1hjul och en har en 125a och den andra en 600 så tror jag då mer på den med 600'n....

du får ursäkta men nu förstår jag inte riktigt.. väldigt duktiga för att komma 50m ? 50m är inte alls mkt om man bara övar nån vecka och inte är allt för rädd för överslag. Jag menar, effekten i en 125a är mer än tillräklig för att kunna stegra långt, med tanke på att jag fick upp min viking eco moppe på bakhjulet när man var 15.
 

Snowman89

Guest
NiklasL skrev:
2200871 du får ursäkta men nu förstår jag inte riktigt.. väldigt duktiga för att komma 50m ? 50m är inte alls mkt om man bara övar nån vecka och inte är allt för rädd för överslag. Jag menar, effekten i en 125a är mer än tillräklig för att kunna stegra långt, med tanke på att jag fick upp min viking eco moppe på bakhjulet när man var 15.
stor skillnad på att få upp nånting på bakhjulet och att KÖRA på bakhjulet, jag är inte spec duktig med min crm, jag får väl vara glad om jag kommer 10-15m och då i bästa fall eftersom jag bara får upp den skapligt högt på 1an och jag har inte kommit på hur jag ska få i 2an än :huvet
 

Svenssson

FTS
Gick med
5 Jan 2006
Ort
I ett hus
Hoj
Såld
Snowman89 skrev:
2200835 nedå, men jag tror att det finns väldigt många som sitter o säger att dom drar upp den på 2an och drar ur den och kör 50m, visst det finns dom som är väldigt duktiga med 125or. Om 2st säger att dom kan köra 50m på 1hjul och en har en 125a och den andra en 600 så tror jag då mer på den med 600'n....
Vadå, jag får upp min på 4:an :tungan
 

Snowman89

Guest
Svenssson skrev:
2201157 115 typ, klen som fan i toppfart. Håller typ 60 när jag drar upp den på 4:an :)
okej, skummt det är nog helt omöjligt att få min att lyfta på 4an eftersom jag måste upp den i varv och då är ja väl uppe i 80-90 på 4an...
 

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Ort
Skåne - Bromölla
Hoj
Här var det tomt.
du får andvända bakbromsen så slipper du växla upp. Fasst jag drar upp den i ettan sen vid en viss luning så växlar jag upp i 2an sen efter det är det gas och bakbroms som gäller... Du som har SM däck har en fördel.. det är mkt lättare att slnaga med SM däck, sen så släpper du ut lite luft ur bakdäcket så går det lättare.
 
Last edited:

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
haha, jag har iallafall bildbevis :tungan

gorde en jävlig bra fime oxo men min skit-kamra tyckte tydligen inte om den... :huvet
 

Bifogat

  • M.Com.JPG
    M.Com.JPG
    119.7 KB · Visningar: 50
  • M.Com2.JPG
    M.Com2.JPG
    45.2 KB · Visningar: 52
  • M.Com3.JPG
    M.Com3.JPG
    75.2 KB · Visningar: 52
  • M.Com 4.JPG
    M.Com 4.JPG
    116.5 KB · Visningar: 52

kricken

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2005
Ort
Uddevalla
Hoj
Ktm exc 250,660-06
med wr en så kom jag ca 150-200 m. men till slut så slog jag runt på 5an :tungan... TDR:en e så jävla tung och så lite effekt så den vågar jag inte att wheela me.
 

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Ort
Örebro
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
Idag lekte jag med dt 125an.. växla från 1an till 3an.. men när jag fick i 3an så orka han inte så då föll jag ner igen.. måste upp högre :tungan
 

JojjeL

Söt som socker.
Gick med
2 Apr 2006
Ort
Osby, Norra skåne.
Hoj
Aprilia <R>äser<S>kit
Hur går det att wheela med nsr/rs? Förutsatt att den är avstrypt, givetvis.
Är det lätt att få upp den eller måste man stå och rycka som fan?
 

AntiAntonAnt

Ny medlem
Gick med
30 Nov 2004
Ort
Klavreström
Hoj
Tuono -04
JojjeL skrev:
2202920 Hur går det att wheela med nsr/rs? Förutsatt att den är avstrypt, givetvis.
Är det lätt att få upp den eller måste man stå och rycka som fan?

Jag har försökt med min gammal NSR.. Men det är i princip omöjligt.. men jag får hem ett nytt framdrev imon. Då ska det testas igen. :tungan

JojjeL skrev:
2202920 Hur går det att wheela med nsr/rs? Förutsatt att den är avstrypt, givetvis.
Är det lätt att få upp den eller måste man stå och rycka som fan?

Jag har försökt med min gammla NSR.. Men det är i princip omöjligt.. men jag får hem ett nytt framdrev imon. Då ska det testas igen. :tungan

JojjeL skrev:
2202920 Hur går det att wheela med nsr/rs? Förutsatt att den är avstrypt, givetvis.
Är det lätt att få upp den eller måste man stå och rycka som fan?

Jag har försökt med min gamla NSR.. Men det är i princip omöjligt.. men jag får hem ett nytt framdrev imon. Då ska det testas igen. :tungan

edit: hmm.. undra vad fan som hände där? :va
 

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Ort
Örebro
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
tjohoooo, ikväll släppte det :yoparty nu drar jag upp dt 125an på 2an och växlar till 3an sen äre bara att glida på :) ska böja ner fotbromsen med så man kan bromsa om så behövs(den står nästan rakt upp efter en vurpa för nåra veckor sen).

fan vad klad jak eeer :tungan
 

Svenssson

FTS
Gick med
5 Jan 2006
Ort
I ett hus
Hoj
Såld
Mr EmCom skrev:
2202246 haha, jag har iallafall bildbevis :tungan
Jag oxå :banana

NiklasL skrev:
2205029 tjohoooo, ikväll släppte det :yoparty nu drar jag upp dt 125an på 2an och växlar till 3an sen äre bara att glida på :) ska böja ner fotbromsen med så man kan bromsa om så behövs(den står nästan rakt upp efter en vurpa för nåra veckor sen).

fan vad klad jak eeer :tungan
Hur långt kör du nu då?
 

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Ort
Örebro
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
Svenssson skrev:
2205033 Jag oxå :banana


Hur långt kör du nu då?

tjaa var väl uppe i en 100meter som bäst :tungan då vart jag helt upprymd.. men det ligger väl stadigt runt 50-60 meter iaf :) fixar jag bakbromsen ska det inte finnas nått hinder sen :banana men när han blir varm är han riktigt svår, för då blir han tjurig och orkar knappt alls..den har ju bara 13 häst :rolleyes:
 

Hagberg

Fuckhead!
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Nynäshamn
Hoj
Ktm especiale 450/620/660
i förrgår tog jag 1,2 km som bäst när jag mätte.

Sittandes på ett knä på min dt på 4an.

Sittandes så pallar jag inte köra långt, bara nördigt att
sitta och nöta längder.
Skönare att hitta på saker.

Kom till skogskyrkogården på onsdagarna, ni som bor i sthlm
så kan vi åka tillsammans.

/Hagberg
 

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Ort
Haninge
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06
Hagberg skrev:
2205102 i förrgår tog jag 1,2 km som bäst när jag mätte.

Sittandes på ett knä på min dt på 4an.

Sittandes så pallar jag inte köra långt, bara nördigt att
sitta och nöta längder.
Skönare att hitta på saker.

Kom till skogskyrkogården på onsdagarna, ni som bor i sthlm
så kan vi åka tillsammans.

/Hagberg

Jag var där idag, knappt nå folk alls...
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top