Bakbroms släpper ej

nick burn

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2012
Hoj
bana ducati 999ish... gata monster 1000sie
Tar en chansning. Har samma problem som dig och tänkte höra hur du löste det?

Kolla att det är ett litet glapp mellan bromspedalen och bromscylindern det måste det vara annars kan inte bromsvätskan åka tillbaka från oket efter bromsning.

bensintank

3,5L
Gick med
21 Jun 2014
Hoj
Honda VFR800-98
Har inte kvar mcn men kommer ihåg att den var inlämnad i flera månader utan att dom hittade felet Jag bestämde mig då för att ta hem cykeln och när jag hämtade så fungerade det plötsligt, så jag vet inte felet tyvärr
Kan ha varit pcv ventilen som kleggat fast ifall Svartfågeln har dualCBS? Hade likadant med kärvande ok bak när bara bromspedalen användes. Plockade ner och smorde kolvtätningar i pcvhuset sen fungerade det. Inte fel att samtidigt rengöra delar som redan nämnts. hittade en länk om ämnet..https://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=7&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjv-5XgzLDdAhWCtIsKHYBjDOAQFjAGegQICBAB&url=https%3A%2F%2Fwww.cbrxx.com%2Fsuspension-tires-wheels-brakes%2F28667-pcv-issue.html&usg=AOvVaw3r9_5Mz0hnhAlc6L_xGZJ8

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Då vi snackar bromsar är det ok att använda armaturfett (sånt till vattenkranar) i bromsarna? Då man köper repsatser brukar det ju följa med fett och det ska ju silikonfett, armaturfett ska ju också vara silikonfett.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Bara du är helt säker på att det är silikonfett är det minsta petrolium baserat sväller träningarna o det går trögt.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy