bakbroms tjuter

Neppe

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Aprilia rs 125
Nu är det så att min bakbroms på min aprilia tjuter å lever satan.. kan det bero på dåliga bromsbelägg? eller är det nått annat?

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Neppe skrev:
Nu är det så att min bakbroms på min aprilia tjuter å lever satan.. kan det bero på dåliga bromsbelägg? eller är det nått annat?

Dom kan vara slut, kolla det genast innan du bromsar sönder skivan.

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
Neppe skrev:
antagligen så är det beläggen som är slut, alltså det blir mettal mot mettal = skrik ,men titta på belläggen och se om dom är slut, det ska finnas en märkning på belläggen och när märkningen kommer i kontakt med skivorna då ska belläggen bytas, (rätta mig om jag har fel)

Solid snake

Guest
Om dom inte är slut så kan du kladda lite kopparpasta på beläggen, helst inte på den sidan som ligger mot bromsskivan då. :va

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06
Kan också vara något litet gruskon som att sig i bromsklossen som sedan lägger sig emot skivan när du bromsar.

Neppe

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Aprilia rs 125
hehe okey.. jag har varit ute och kollat nu.. nya bromsbelägg måste beställas.. nån som vet nått bra ställe att beställa dom på?

Majkel

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Xr600 dubbelknas, Bandit 1200
Neppe skrev:
hehe okey.. jag har varit ute och kollat nu.. nya bromsbelägg måste beställas.. nån som vet nått bra ställe att beställa dom på?

Tre gånger (på 3 olika firmor) har ja fått fel belägg till min, en andra beställning är på väg från biscaya nu, hoppas dom bara skickar rätt nu.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...