Bakfyllefunderingar om jobb.

Är du nöjd

• Antal röstningar
    0

Casca

Numera innehavare av än V-twin
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
RSV 1000 -01
Hur många av er trivs med sitt jobb egentligen?

Som det känns nu är mitt jobb bara ett nödvändigt ont för att överleva, koppla bort hjärnan och utför en massa rutinmässigt arbete. Ljusglimterna är fikarasterna då man kan surfa lite på sporthoj eller liknande. Jag kan inte säga att jag har ett skitjobb bara för att jag har dåligt betalt, men det är inte inspirerande för fem öre och jag har inte stora förhoppningar om att hitta något bättre.

Hur många kan ärligt säga att de vill gå till jobbet för att det är roligt och självutvecklande etc etc?

//J
Ja, jag är alltid sur och kinkig dagen efter

(Edit - säääärskrivning)

Last edited:

Optimalt

+ + + + +
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
cbr 1000 -06
Elektriker och är förbannat less på det.
Funderar på att skita i allt och börja plugga så att man förhoppningsvis kan göra något som är mer givande än en kabel.

/optimalt - stabilt elände

Manny

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2003
Hoj
närå.. inte ens hoj-kort
är inte så glad för mina chefer.. annars okej...

hej förresten... (ny här) :hej

(känner casca, och har läst på forumet länge men inte orkat regga mig...) :D

Last edited:

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Efter några år är de flesta jobb ganska tråkiga.
Man får försöka hitta ljuspunkterna på alla ställen. :)

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
NÄR jag jobbar så är det väldigt utvecklande och det är därför jag pluggar, för att få ett jobb jag trivs med... :p

/FW

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
watson skrev:
NÄR jag jobbar så är det väldigt utvecklande och det är därför jag pluggar, för att få ett jobb jag trivs med... :p

/FW

Exakt VAD är det du vecklar ut när du jobbar? :rolleyes:

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P
Teletekniker... Duger ibland, suger ibland... :fakta

Waiden

Jag vill ha sol och värme!!!
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Hade en GSX-R 750 -98
Hatar cheferna. Företaget säger att de ska skapa en platt organisation, det de gör är att de sätter bara till fler och fler chefer. När nya tjänster kommer till är det den med brunast tunga som får den!

Det utlovas löneförhöjningar på 1500:- till en kollega till mig för att hon ska ta över en storkund som håller på att säga upp avtalet med oss. Kollegan ställer upp och ska få en lönereduktion under hösten retroaktivt (det här hände i våras).
För en månad sen tas hon in på ett samtal med närmsat chefen. Hon får höra att hon redan tjänar så mkt så nån höjning på 1500:- kommer inte bli av, det de kan ge är endast 200:-!!!

Snacka om en käftsmäll rakt av!!

Kollegan protesterar självklart och får bara till svar att hon redan tjänar så mkt. En misstag hon begick var ju att inte ta det skriftligt i våras då de kom överens om lönen, men chefen lovade att det inte skulle behövas och att hon kunde lita på henne att hon skulle få sin lön.

BIG MISTAKE!!!

Kollegan sa till chefen att de 200:- som hon bara skulle få, de kan chefen använda till att gå en kurs i etik!!
För såhär gör man inte...

Klockrent tycker jag!! :rock :rock

Men synd om kollegan som missar rätt mkt pengar, kan intyga att hon är grymt skicklig i sitt jobb och är värd varenda jävla krona!!
Det här kommer leda till att hon kommer säga upp sig, men det fattar inte företaget. De kommer att gå miste om en mkt kompetent person!

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
Waiden skrev:
Kollegan sa till chefen att de 200:- som hon bara skulle få, de kan chefen använda till att gå en kurs i etik!!
För såhär gör man inte...

Klockrent tycker jag!! :rock :rock

Men synd om kollegan som missar rätt mkt pengar, kan intyga att hon är grymt skicklig i sitt jobb och är värd varenda jävla krona!!
Det här kommer leda till att hon kommer säga upp sig, men det fattar inte företaget. De kommer att gå miste om en mkt kompetent person!

MUAHAHAHA så klockren kommentar!! :tummenupp

Tråkigt men bra att hon säger upp sig, företag som behandlar anställda så där ska inte ha kompetent personal. :fakta

Therudeboy

Guest
Arbetslös antagligen blivande parasit på a-kassan om jag inte hittar ett nytt jobb,men visst trivs man att slippa höra den gnällande chefen,men det har oxå sinna nackdelar blir ingen hoj pga det no money no honey :(

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Casca skrev:
Hur många av er trivs med sitt jobb egentligen?

Som det känns nu är mitt jobb bara ett nödvändigt ont för att överleva, koppla bort hjärnan och utför en massa rutinmässigt arbete. Ljusglimterna är fikarasterna då man kan surfa lite på sporthoj eller liknande. Jag kan inte säga att jag har ett skitjobb bara för att jag har dåligt betalt, men det är inte inspirerande för fem öre och jag har inte stora förhoppningar om att hitta något bättre.

Hur många kan ärligt säga att de vill gå till jobbet för att det är roligt och självutvecklande etc etc?

//J
Ja, jag är alltid sur och kinkig dagen efter

(Edit - säääärskrivning)

Du är inte ensam. Jag hatar min chef så mycket att jag sa upp mig i fredags. Finns inget jobb som är värt att ha kvar om man bara får ta emot så mycket skit.
Nu har jag inte en juck aning om vad jag skall göra men jag kommer aldrig mer jobba kvällar. Ska ta mitt svarta bälte är första planen :banana

750RR

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Älskar det jobb jag har idag och en vecka till. :( Ser ut som om jag får sätta mig och vrida på ratten på någon lastbil istället för att jobba med mitt riktiga yrke, känns ärligt talat riktigt helkass och jag har konstant ångest.

Prillan73

Lagom e bäst.....
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
pausar...
Trivs med mitt jobb och arbetskamrater..........men det KUNDE ju vara bättre betalt.

Och inför nästa år väntar besparingar på ca 190 000:- och det betyder väl att vi inte får så mycket löneförhöjning,antar jag.
190 000:- är kanske inte så mycket pengar......fast jag arbetar på en förskola och DÅ är det mycket pengar !

Och ändå är man kvar efter 12 år...........

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Prillan73 skrev:
Trivs med mitt jobb och arbetskamrater..........men det KUNDE ju vara bättre betalt.

Och inför nästa år väntar besparingar på ca 190 000:- och det betyder väl att vi inte får så mycket löneförhöjning,antar jag.
190 000:- är kanske inte så mycket pengar......fast jag arbetar på en förskola och DÅ är det mycket pengar !

Och ändå är man kvar efter 12 år...........

Hur överlever man som förskolelärare? :va

750RR

Tobbe_N

Ökenråtta
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM Superduke -07
trivs inte alls med mitt jobb för tillfället.
jag jobbar som uthyrningspersonal och har åkt på ett sånt skituppdrag så jag funderar på att säga upp mig. Har jobbat på det stället en vecka.

Prillan73

Lagom e bäst.....
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
pausar...
maverick_750rr skrev:
Hur överlever man som förskolelärare? :va

750RR

Nja...de har lite bättre betalt.Själv är jag barnskötare.....
(Man gör typ samma saker men förskollärarna har studerat längre)

Hur man överlever....det funkar.....!! :) Men det är ju knapert !
Eller menar du hur man kan jobba med barn ?
För DET är bland det roligast man kan göra !!

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...