Bakfylletips

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
Mår inte så bra idag. Måste varit fel på snapsen vi drack igår....
Ni som är vana, släng in lite tips på hur man botar baksmälla.... :)

MaPe

Ser långt ut på bra håll.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
inte ett skit men skruvar HD-Inte nu längre!! Nu Skoda....
jag blir sällan dålig, men det är väl vatten som gäller om man inte spyr upp det...

Jag tycker om salt mat oxå dagen efter....
Läste om nå´n amoniosyra i någonting som hjälpte levern med att bli av med slagprodukterna men har glömt i vilken mat den fanns....

Hårt arbete dagen efter brukar göra att man inte tänker på hur dålig man är å då går tiden fortare...

Lycka till...
Mindre :öl nästa gång plus ladda med mycket vatten å kolhydrater före så går det bättre...

Mathias

s9d8as0vjk

Guest
Det finns vätskeersättning på Apoteket som heter Resorb. Tag två brustabletter i ett stortglas vatten precis innan du går och lägger dig. Kommer må lite bättre dagen efter än vad du gjort annars ... när du redan mår kass är det nog bara riktigt fet mat, huvudvärkstabletter & massor av vatten som hjälper. En promenad i friska luften kan ju funka med ... ;)

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
ja brukar dricka typ 1 liter vatten o äter några mackor innan ja går o lägger mej.. mår som vanligt dagen efter :tummenupp

fluppen

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF R1
Ni som tänkt laga mat när ni kommer hem från fyllefesten eller stan, gör inte det !! köp mat på mcdonken eller nåt, en kille i halmstad brann inne då han somnade från plattan som han satt på för att laga mat... :öl :(

Må väl..... :hej

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
En av de absolut viktigaste anledningarna till att man är "bakis" är att hjärnan vill bränna kolhydrater och du har serverat alkohol. Käka INNAN du går o lägger dig. Ta något med Potatis. Det ger snabbförbrännbara kolhydrater som snabbt tas upp i systemet.

En annan anledning är att kroppen saknar vätska. Kroppen försöker kompensera ditt alkohol intag med vätska, men vätskan tar slut. Detta är en av anledningarna till att alkoholförgiftade 15-åringar får IV med vätska. Drick vatten eller gärna någon dryck med elektrolyter (typ sportdryck).

Tredje. Din kropp har använt mycket salt för att kyla ner din kropp tillsammans med vätska (svett). Detta sker delvis därför att du är på krogen där det är varmt och man dansar osv. MEN alkohol förbränns annorlunda jämfört med kolhydrater och avger mer värme, varvid din kroppstemperatur har höjts. Ta något salt. Salttabletter är perfekt, men även Pommes med salt funkar. det är desutom godare.

Dessa tre delar hjälper kroppen att "komma tillbaka" snabbare. Har du redan huvudvärk så är det bara att slänga i sig något smärtstillande eller att härda ut. Ta ett smärtstillande som INTE innehåller acetylsalisylsyra (som alvedon och liknande). Personligen kör jag med Ipren. Eftersom att den är intelligent... :crash

dews

Mannen
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
snart
Kan man vara katig på kvällen kan man vara katig på morgonen därpå... upp och hoppa killar och sluta lipa över småsaker.
Mitt bästa tips är trots allt att aldrig ens gå upp... sov hela dagen :tummenupp

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Hårt kroppsarbete eller tävlingsinriktad tyngdlyftning. Chocka kroppen att det är panik så frisknar du till på en sekund :tummenupp

750RR

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superfast
fluppen skrev:
Ni som tänkt laga mat när ni kommer hem från fyllefesten eller stan, gör inte det !! köp mat på mcdonken eller nåt, en kille i halmstad brann inne då han somnade från plattan som han satt på för att laga mat... :öl :(

Må väl..... :hej

Det var min granne :( RIP

Men för bakfyllan är det väl som alla säger, vatten. Hjälper det ej, spy. Sen är det över, annars spy igen. 5 min lidande är bättre än 5 h, det tycker iallafall jag.

J-Rock

Hell Yeah !!!
Gick med
6 May 2003
Hoj
Honda CB1000RA
amulo ???

Duuu, amulo..........har du värkligen rätt ???

Om du nu skall äta nått som är smärtstillande så skall det ju vara acetylsalisylsyra i det, det är väll blodutunande.........ipren o aledon inehåller ju parasetamol................dumt för levern...........blir väll kans på rot då.......rätt mig gärna om jag har fel, men så har jag fattat det.

J-Rock

Hell Yeah !!!
Gick med
6 May 2003
Hoj
Honda CB1000RA
ipren

Verksamt ämne i irepn: Ibuprofen

Inte Paracetamol..............sorry

J-Rock

Hell Yeah !!!
Gick med
6 May 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Alvedon

Men alvedon inehaller paracetamol...................det vet ja

Lithium

Guest
hehe jeje bakfylla.. hmm det funkade bra i lördags med en alvedon o en kopp kaffe..

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...