Bakhjulet med en ZX7R ?

TALLE

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2004
Hoj
ZX-6R - 98
ville bara höra om nån har nån erfarenhet om det går att åka bakhjul med en Zx7r -96a? :yoparty hört att det är svårt.. men. :dummer

PMR

Med Sport R1:a igen.
Gick med
5 May 2003
Hoj
Påklädd R1:a
Klart att det går! Titta i senaste Bike. Det handlar bara om hur duktig du är på att wheela. För övrigt är den hojen jäkligt snygg!

Espekta

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2011
Hoj
1996 Kawasaki Zx7-r
Är det just denna hojen som är besvärlig med detta? Har bara läst en del men ej provat på än. Fattar det som alla andra 600-700cc inte ska vara några större problem men denna ska vara det? Plockar gärna in folk som vet/kan :rock

joffe73

joffe73
Gick med
14 Sep 2010
Hoj
Yamaha TTR600 motard-98,ZX7R-97
Köpte min 7:a förra sommaren,hann inte åka så mycket då,men provade i igår faktiskt med lite bakhjul och det är då inga problem att få upp den på 1:an iallafall.Men sen ska ju växel 2 i oxå....

Tommy.exe

Guest
Va?

Inlägget som du har skrivit är för kort. Var vänlig och utöka ditt inlägg till minst 5 tecken.

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Kan du wheela på din 6a ska det nog gå bra på 7an också. Kan du inte så är det mer träning som gäller.

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Väldigt framtung hoj och svår att få upp helt klart.

GSXR 600/750, FZR 600, ZX6R, YZF 750 från samma tid är alla mycket enklare att få upp än kawwasjuan. Så resonemanget att man kan få upp sin 50 hästars streethoj och att det bör gå med en ZX7R fallerar. Kör en ZX7R så får ni se hur svårt det är att få skiten att lyfta på ettan. Jag hade en, och jag fick upp den på första växeln. Men då är det fullgas i princip och bara dumpa kopplingen i relativt låg fart.

Med modifikationer kan du få den att wheela som en vanlig hoj från den tiden. Främst omdrevning, som funkar... eller en ZX9R motor :) Läst också om folk som mjukar upp returdämpningen för att lättare gunga upp hojen.

Bästa videon på en ZX7R som växlar igenom sig på flera växlar på slangen, i Sverige dessutom. Mannen som kör den är en legend, har fortfarande inte fått reda på vem det är.

Espekta

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2011
Hoj
1996 Kawasaki Zx7-r
Alltså möjligt men svårt.. Får väl bli att börja träna då hehe, Tacksam för svaren!:tummenupp

demo1

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Yamaha WR250 supermoto
Öhhhhh..... förlåt men dum fråga =)

Jag wheelar min bmw r1150gs avd. med 85hk på nästan 280kg när den är fulltankad som ingenting. :arsele

ALLA sporthojar kan wheelas.

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Öhhhhh..... förlåt men dum fråga =)

Jag wheelar min bmw r1150gs avd. med 85hk på nästan 280kg när den är fulltankad som ingenting. :arsele

ALLA sporthojar kan wheelas.

Du har högre tyngpunkt, mjukare fjädring och förmodligen mindre vikt på framhjulet och lägre utväxling. Motarder är ju hur enkla som helst att uiiila med trots att de har bra mycket effekt/kg än en sportis.

Som sagt, det är välkänt att just ZX7R:en är svår... googla bara zx7r wheelie så får du läsa allas kommentarer.

Och ni som inte testat hojen, testa den!

Last edited:
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...