OlleR6 skrev:När jag såg din kommentar kom jag å tänka på det, ostrypt går CRMen jättebra att åka bakhjul med, 1-3 var inga problem första gången jag provåkte polarens ;D Gäller bara att inte släppa ner den när man väl fåt upp den
CayLe skrev:På nsr'en så satt slangen från oljebehållaren till pumpen i framkant på tanken, så när man fick upp hojen på bakhjulet så försvann oljan därifrån för den la sej längst bak i behållaren, oavsett om du har nästan helt fullt i tanken. Samt att oljelampan började lysa.
Risken med att slanga med en nsr blir att man KAN få luft i oljeslangen vilket resulterar i att hojen inte får någon smörjning under en liten stund som kan räcka för att den ska skära totalt.
marcus_136 skrev:Någon här på forumet som kan ÅKA på bakhjulet med landsvägare?
har inte sett nån som gjort det, men går gör det väl med en trimmad rd 125a?
och en sak till nån som har nån bra ide hur man ska fixa kopplings slir...har nya lameller och den slirar fortfarande lite på dom högre varven...hårdare kopplings fjädrar? läste att man kunde ta brickor också men borde inte kopplingen blir väldigt trög? eller får man stå ut med det
NSR_Martin skrev:Det med oljeproblemet på NSR, gäller det även 94 och frammåt eller är det ombyggt till dess? Får väll gå ut o ta bort taknen o kika annars...
Robbis skrev:Men borde det inte vara lätt att få upp en Aprilia på slangen om den är ostrypt och om man skaffar ett skit stort drev till den? Någon som vet hur stort drev man kan ha till en Aprilia?
Robbis skrev:Men borde det inte vara lätt att få upp en Aprilia på slangen om den är ostrypt och om man skaffar ett skit stort drev till den? Någon som vet hur stort drev man kan ha till en Aprilia?
SpeedAbuser skrev:Och alla dessa problem som separatsmörjning medför, löses ju som bekant enkelt genom att helt enkelt koppla bort den och blanda i tanken istället.
Förstår inte varför inte flera gör det...visst, det kanske inte är så smidigt när man ska tanka, men kan man istället leva med risken att motorn kan skära?!
Det kunde inte jag i alla fall.
Jonne_boy skrev:Allt med 2 hjul och nåra hästar går att köra på baken med,
sen är det lättare med vissa hojjar än andra.
Tzr;en är ganska lätt att få upp. men det krävs mycket träning och ett jävla mod (dumdristighet) för att köra längre.
Wheelar vid gaspådrag på tvåancross_micke skrev:äch jonne bara för du inte kan slanga (skojja)
har du fott i hopp hojen lr?
nä men det är inte så svart varken på det ena lr det andra jag har inget kör kort nu men jag får då köra moppe och cross men det går att slang på allt med hk på!!
Nykan skrev:Wheelar vid gaspådrag på tvåan
Visst är det inte vanligt att separatsmörjningen brukar pajja, men det händer!cRoC skrev:Äsh, hur ofta pajar separat oljeblandning? Dessutom sjunker värdet på hojen om man river bort det.
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |