Bakhjulet med landsvägs 125a?

willey

Radical Riders
Gick med
29 Nov 2003
Ort
malmö
Hoj
ducati 750ss och en zx6rr
jag kan få upp min mito på 1:an men sen är man vid 12000 varv och jag har inte lärt mej växla och balansen är inte den bästa så det blir inga långa saker
 

Poffer

Vill flytta till ett varmare land...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki ER6 -08
OlleR6 skrev:
När jag såg din kommentar kom jag å tänka på det, ostrypt går CRMen jättebra att åka bakhjul med, 1-3 var inga problem första gången jag provåkte polarens ;D Gäller bara att inte släppa ner den när man väl fåt upp den ;)

hehe, den e allt lätt att få upp på bakan. Men som du sa det gäller ju att inte släppa ner den :tungan Har hittils lyckats med 1-2. Men blir att träna lite nästa år

CayLe skrev:
På nsr'en så satt slangen från oljebehållaren till pumpen i framkant på tanken, så när man fick upp hojen på bakhjulet så försvann oljan därifrån för den la sej längst bak i behållaren, oavsett om du har nästan helt fullt i tanken. Samt att oljelampan började lysa.

Risken med att slanga med en nsr blir att man KAN få luft i oljeslangen vilket resulterar i att hojen inte får någon smörjning under en liten stund som kan räcka för att den ska skära totalt.

Ok, så är det inte uppbyggt på CRM:en. Fast nu när jag säger det så blir jag lite osäker :tungan Får ut o kolla sen :rolleyes: Men man ska ju aldrig wheela för mycket :p Men det är väl inte så stor chans heller :D
 
Last edited:

Maniac_86

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2003
Ort
Hallstahammar
Hoj
gsxr 750 -97 och aprilia rs 125 -97
bakslanga

marcus_136 skrev:
Någon här på forumet som kan ÅKA på bakhjulet med landsvägare?
har inte sett nån som gjort det, men går gör det väl med en trimmad rd 125a?
och en sak till nån som har nån bra ide hur man ska fixa kopplings slir...har nya lameller och den slirar fortfarande lite på dom högre varven...hårdare kopplings fjädrar? läste att man kunde ta brickor också men borde inte kopplingen blir väldigt trög? eller får man stå ut med det :D


Jag har lyckats på ettan och tvåan.. men inte mer än så.. fast min är ju uppdrevat också.. :tungan
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Det med oljeproblemet på NSR, gäller det även 94 och frammåt eller är det ombyggt till dess? Får väll gå ut o ta bort taknen o kika annars...
 

tycon1

nkka
Gick med
14 Mar 2004
Ort
Ute i skogen..
Hoj
Ingen...
NSR_Martin skrev:
Det med oljeproblemet på NSR, gäller det även 94 och frammåt eller är det ombyggt till dess? Får väll gå ut o ta bort taknen o kika annars...


Eller så gör du det så enkelt att när soppan börjar ta slut i tanken, så fyller du i 2% olja..och övar på wheelies med det sista i tanken! (medveten om att den då får 4% olja..men det har väll aldrig skadat!?) iaf inte för lite buskörning
 

Robbis

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Snart 125:a
Men borde det inte vara lätt att få upp en Aprilia på slangen om den är ostrypt och om man skaffar ett skit stort drev till den? Någon som vet hur stort drev man kan ha till en Aprilia?
 

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Ort
Västerås
Hoj
TL1000R
Robbis skrev:
Men borde det inte vara lätt att få upp en Aprilia på slangen om den är ostrypt och om man skaffar ett skit stort drev till den? Någon som vet hur stort drev man kan ha till en Aprilia?

Aprilia? Dom tillverkar flera olika modeller lilla vän. Specificera modell så kanske någon kan hjälpa dig. Och sen så beror det på om man skaffar stort drev fram eller bak, men jag antar att du menar bak.
 

n00blund

Ny medlem
Gick med
2 Feb 2004
Ort
sundsvall
Hoj
fucking utan !!, men snart så =)
ATLANTIZ......... vart är du??, du borde tala om hur jävuslkt du växlar på slangen med dt'n !!!! :D
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Robbis skrev:
Men borde det inte vara lätt att få upp en Aprilia på slangen om den är ostrypt och om man skaffar ett skit stort drev till den? Någon som vet hur stort drev man kan ha till en Aprilia?

Jo, men den håller ju inte balansen automatiskt sen om du tror det.
 

TL Johan

Socio 5356
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Surahammar
Hoj
Ducati Monster 1000Sie
Hade en 83:ans RD125lc när det begav sig.
Då fans ju inte alla dessa effekt begränsningar så den var något vässad. :arsele

Den gick iaf löjligt lätt upp på slangen. Kunde sedan köra 1-2-3:an med fram hjulet pekandes mot Gud. :yoparty
 

SmackMan

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2003
Ort
Varberg (tvååker)
Hoj
Yamaha rd lc ypvs -86
hehe.. jag har en rd lc nu.. den går tommifan inte upp på slangen på ettan!!! den e ostypt vad jag vet.. men den kan vara drevad lite väl mkt.. eller så e man helt enkelt värdelös.... och framtung e den med..
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
en gammal susuki x-4 med skjuts gick att köra riktigt långt på slangen. :yoparty
 

SpeedAbuser

#69 125STD (-03)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hässelby
Hoj
Ingen
Och alla dessa problem som separatsmörjning medför, löses ju som bekant enkelt genom att helt enkelt koppla bort den och blanda i tanken istället.

Förstår inte varför inte flera gör det...visst, det kanske inte är så smidigt när man ska tanka, men kan man istället leva med risken att motorn kan skära?! :7peta

Det kunde inte jag i alla fall.
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
SpeedAbuser skrev:
Och alla dessa problem som separatsmörjning medför, löses ju som bekant enkelt genom att helt enkelt koppla bort den och blanda i tanken istället.

Förstår inte varför inte flera gör det...visst, det kanske inte är så smidigt när man ska tanka, men kan man istället leva med risken att motorn kan skära?! :7peta

Det kunde inte jag i alla fall.

Äsh, hur ofta pajar separat oljeblandning? Dessutom sjunker värdet på hojen om man river bort det.
 

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gnesta [sörmland]
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
Allt med 2 hjul och nåra hästar går att köra på baken med,

sen är det lättare med vissa hojjar än andra.

Tzr;en är ganska lätt att få upp. men det krävs mycket träning och ett jävla mod (dumdristighet) för att köra längre.
 

NR:7

Team NR:7 Racing 2oo4
Gick med
31 Oct 2003
Ort
södertälje
Hoj
CBR900RR-SC28 Stunt & CBR900RR-SC33 & CBR600RR Race
Jonne_boy skrev:
Allt med 2 hjul och nåra hästar går att köra på baken med,

sen är det lättare med vissa hojjar än andra.

Tzr;en är ganska lätt att få upp. men det krävs mycket träning och ett jävla mod (dumdristighet) för att köra längre.

äch jonne bara för du inte kan slanga :) (skojja)
har du fott i hopp hojen lr?
nä men det är inte så svart varken på det ena lr det andra jag har inget kör kort nu men jag får då köra moppe och cross men det går att slang på allt med hk på!!
 

Nyqvist

Kan själv!
Gick med
5 Feb 2004
Ort
Timrå
Hoj
vtr 1000
cross_micke skrev:
äch jonne bara för du inte kan slanga :) (skojja)
har du fott i hopp hojen lr?
nä men det är inte så svart varken på det ena lr det andra jag har inget kör kort nu men jag får då köra moppe och cross men det går att slang på allt med hk på!!
Wheelar vid gaspådrag på tvåan
 

SpeedAbuser

#69 125STD (-03)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hässelby
Hoj
Ingen
cRoC skrev:
Äsh, hur ofta pajar separat oljeblandning? Dessutom sjunker värdet på hojen om man river bort det.
Visst är det inte vanligt att separatsmörjningen brukar pajja, men det händer!
Känner till några hojar som har fått igenkleggade oljeslangar, du kan ju gissa vad det leder till...
Varför chansa när man kan vara 100% säker på att det alltid funkar istället?

Dessutom är det inte alls svårt koppla tillbaka separatsmörjningen om man ångrar sig. Och att andrahandsvärdet sjunker är bullshit! Jag har sålt flera av mina f.d. 125'or med urkopplad separatsmörjning och inte fått mindre betalt för det. Däremot har alla köpare insett fördelen med att köra oljeblandat istället, när man har förklarat hur det ligger till angående tillförlitligheten på gamla 2-taktare.

Inte funderat på varför alla som rejsar med 2-taktare kör oljeblandat...?
 
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Top