Det är också lite skillnad på hoj & hoj.
En CBR är ju ganska framtung (iaf den gamla CBR 1000-88 som jag hade)så den är inte helt lätt att hjula stående med.
Jag hade en KTM 950 ADV som jag helst stod upp på, och den gasade jag upp på 2:an eller 3:an, men det är svårt att växla på en stående wheelie.
Hade en BMW 1150 GS förut också som jag inte lyckades ta på stående, utan den var också framtung och lämplig att sitta på. Det är lång växelväg på BMW också så den var svår att växla upp genom lådan på bakslangen.
Nu kör jag en XR 650 som inte har samma känslosamma gasrespons som tidigare hojar, och därför har jag inte vågat köra den stående ännu. Sittande har jag åkt 4:an ut och då sätter jag ner den i ca 100 km/h.
Favorit bland dessa är KTM 950 trots att den är bland de tyngre i samlingen, men den är också bäst balanserad och givetvis dyrast...
Men det är ganska lätt om du litar på hojen och alla mekansika reglage som vajrar, trottel m.m. är justerade korrekt.