Bakhjulet

ZaraxZ

Medlem
Gick med
22 Jun 2006
Hoj
SXV 550 -06
Kommer man upp på bakhjulet enkelt med en honda nsr? Måste man trimma den för det eller?

ZaraxZ

Medlem
Gick med
22 Jun 2006
Hoj
SXV 550 -06
Fuzzman skrev:
2288564 TEKNIK TEKNIK TEKNIK
Jo men är det bara att gasa? känenr en kille som har en cross 125:mma och det var bara att gasa så kom man upp på bakan! Är det så enkelt med NSR?

Trashcan

meldeM
Gick med
5 Dec 2005
Hoj
Lite trasig
ZaraxZ skrev:
2288569 Jo men är det bara att gasa? känenr en kille som har en cross 125:mma och det var bara att gasa så kom man upp på bakan! Är det så enkelt med NSR?

Nej, går inte att gasa upp någon 125a förutom just crossar, motarder och vissa offroadmodeller eftersom dom har så pass hög tyngdpunkt. Du får koppla upp den. Rycka funkar på vissa, men vet inte om det går på nsr.

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
MOTO-GUZZI V100
jag har testat några gånger att få upp den på bakhjulet. helt jävla omöjligt. så nu väntar man tills nästa sommar större hoj och mer häst i motorn ;) :yoparty

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06
Testa åk så sakta du kan på ettan, håll in kopplingen, varva till varvstoppet och dumpa kopplingen, förmodligen slår du runt och vet då att det går att komma upp på bakhjulet. Nästa gång är det bara att göra likadant fast med lite mindre gas. Se till att vara beredd med fotbromsen.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Lundgren skrev:
2289277 Ja fråga NSR_MAN, han tolvar ju sin nsr så. Det är ju inte omöjligt.
Nu är ni fan otacksamma. Marcus är troligen den grymaste på att stunta med hojar på 125 forumet. Nsr_man får upp den men kommer inte så långt. Med tanke på hur äkligt grym marcus är på fiddy plus att det är han på hans avart så tror jag han är grymare.
Och hans tips är faktiskt lite seriöst, att få upp skiten är ingen konst, det går med en mt men att våga upp till balans punkten som är långt längre upp än man tror är konsten och att när man kommer ditt reglera gasen så att den stannar där.

På Tmn har man problem att inte få upp den. :D

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
prulle skrev:
2290224 Nu är ni fan otacksamma. Marcus är troligen den grymaste på att stunta med hojar på 125 forumet. Nsr_man får upp den men kommer inte så långt. Med tanke på hur äkligt grym marcus är på fiddy plus att det är han på hans avart så tror jag han är grymare.
Och hans tips är faktiskt lite seriöst, att få upp skiten är ingen konst, det går med en mt men att våga upp till balans punkten som är långt längre upp än man tror är konsten och att när man kommer ditt reglera gasen så att den stannar där.

På Tmn har man problem att inte få upp den. :D
Ne men jag har knappt sett marcus stunta med 125cc. Såg bara hans senaste film på 600. Och där har han knappt tränat än. Och ändå så bra så jag vet att han är duktig bar ainte hur duktig :pannkyss

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Lundgren skrev:
2290237 Ne men jag har knappt sett marcus stunta med 125cc. Såg bara hans senaste film på 600. Och där har han knappt tränat än. Och ändå så bra så jag vet att han är duktig bar ainte hur duktig :pannkyss
Har bara sett han på fiddy och typ itachas 600 min crm innan den va ostypt men båda dom gick skit så de va inte rättvist. Men den där jävla fiddyn kan ju nån sno framhjulet på, han använder det ju ändå inte..

Nej hans crm dog när han kom så högt som han ville..

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
driverinblack skrev:
2288662 jag har testat några gånger att få upp den på bakhjulet. helt jävla omöjligt. så nu väntar man tills nästa sommar större hoj och mer häst i motorn ;) :yoparty

Det är det inte alls. :tungan

marcus_136 skrev:
2288682 Testa åk så sakta du kan på ettan, håll in kopplingen, varva till varvstoppet och dumpa kopplingen, förmodligen slår du runt och vet då att det går att komma upp på bakhjulet. Nästa gång är det bara att göra likadant fast med lite mindre gas. Se till att vara beredd med fotbromsen.

Haha vilken bra teknik, så du började? :D

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
marcus_136 skrev:
2288682 Testa åk så sakta du kan på ettan, håll in kopplingen, varva till varvstoppet och dumpa kopplingen, förmodligen slår du runt och vet då att det går att komma upp på bakhjulet. Nästa gång är det bara att göra likadant fast med lite mindre gas. Se till att vara beredd med fotbromsen.

Jag provade din teknik. Jag har aldrig varit så nära att klota förr. :näsblod

2hjul

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Hoj
Honda z50 Monkeybike -74 Ktm 620
var är Nsr_Man nu för tiden då. elelr är det bara jag som inte sett han :va :)

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
2hjul skrev:
2297142 var är Nsr_Man nu för tiden då. elelr är det bara jag som inte sett han :va :)
nej ja har fan inte sett han på bajs-länge... nu är han ialfall i finland tror ja..

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457