bakhjulsåka

Nirre

Ät den gula snön för det KAN vara öl!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ducatis
KaliZ skrev:
najs :3freak Slanga med en på 25kW XT går det??? Äsch du har photoshopat eller hur erkänn :rolleyes: du kan inte trotsa naturlagarna :fakta

Min e ostrypt -94 ...i papprena säger att den väger 186kg. Har försökt koppla upp den på tvåan...

Gasa upp lite i varv -> jämn gas -> trycker in kopplingen halvvägs ett kort ögonblick för att sedan släppa den Weeeheeeeööö!..typ men allt som händer att att framgaffeln sträcker ut lite på sig.

Det är juh till och med lättare att få volvon att lätta ifrån backen...vad gör jag för fel då? :huvet :huvet :huvet

/KaliZ

Det är precis det problemet jag har med 2:an, fast min är ju 25 KW också.. Man tycker att det borde gå.

Mcbudet

Legend
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XT600E -95 ,KTM 450smr , Africa twin
XT:n går att klippa upp på slangen på alla växlarna!
testa mer på 2:an det är lättare där när du väl får till det!
testa även att sätta upp vänster knä på sadeln så du kan flytta kroppsvikten bättre! och det är betydligt lättare att hålla balansen med knät på sadeln!

klart vi kan ut och leka nån dag!

Nirre skrev:
Men den GÅR inte att få upp på 2:an! Ingen tror mig när jag säger det men den orkar bara inte. Den är ju 25kw också men det ska väl inte spela sån stor roll om man kolla orginal KW.

Kom till sollentuna och lär mig! :gnissla

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Mcbudet skrev:
XT:n går att klippa upp på slangen på alla växlarna!
testa mer på 2:an det är lättare där när du väl får till det!
testa även att sätta upp vänster knä på sadeln så du kan flytta kroppsvikten bättre! och det är betydligt lättare att hålla balansen med knät på sadeln!

klart vi kan ut och leka nån dag!

...Börjar nog med att sitta ner först...men hur aplångt bak måste man sitta då?...om man tar i ordentligt på tvåan...o rycker ha har sig lite också..hur villig e XT:n att klota eg.?

/KaliZ

Nirre

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ducatis
KaliZ skrev:
...Börjar nog med att sitta ner först...men hur aplångt bak måste man sitta då?...om man tar i ordentligt på tvåan...o rycker ha har sig lite också..hur villig e XT:n att klota eg.?

/KaliZ

Jag tycker att XT:n är perfekt att slanga med eftersom det är en sån perfekt motorbroms. Har varit nära att slö över några gånger och då har det bara räckt att vrida av gasen snabbt som ---.

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Nirre skrev:
Jag tycker att XT:n är perfekt att slanga med eftersom det är en sån perfekt motorbroms. Har varit nära att slö över några gånger och då har det bara räcka att vrida av gasen snabbt som ---.

Jag gillar inte att koppla upp den (vilket går bra på ettan) vill kunna åka på tvåan slå av gasen...sedan när dämparen e på väg upp igen möta på med gas o köra vidare på bakan...men de går inte... TT går det fint på tycker jag...

/KaliZ

Mcbudet

Legend
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
sitter som vanligt om jag plockar upp den sittandes och sittandes så går det som snabbast i 50km/h på 3:an skall det gå fortare än så så får man ställa sig upp och jobba mer med kroppen för att få upp moppen på slangen

Xt:n kalarar sig bra vid vurpor sällan nått går sönder! och gör det det så har Mcproffsen sakerna hemma!
oftast är det nån motorkåpa som slås sönder om nått maskinelt skulle pajja

KaliZ skrev:

/KaliZ

Mcbudet

Legend
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Glömde säga det att jag tycker man har mer kontroll på hojen ju högre upp man klättar absout inga bekkymmer att stå med ena knät på sadeln! det är lättare då! sen ser du till att ha foten på bakbromsen när du testar!

Kill emAll

Skrapat asfallt igen !!!!
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
KTM 525 SM,Knatten,4-Hjuling,brandkniv!!
KaliZ skrev:
Jag gillar inte att koppla upp den (vilket går bra på ettan) vill kunna åka på tvåan slå av gasen...sedan när dämparen e på väg upp igen möta på med gas o köra vidare på bakan...men de går inte... TT går det fint på tycker jag...

/KaliZ

Tjena , Jag hade också en XT innan en -99 , de var också astung (180kg) därimot så var ju TT lite lättare för den har inte stålram som XT har .
Jag byte munstycke till 165 , + att jag kuggade ner en fram .
Jag har för mig att det skall sitta en kontakt under sadeln ,som har någon strypfunktion till motorn se om du kan hitta den.

Jag kopplade upp min XT i 2:an , men med högre växel gick bara inte ,. (för mig)

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Kill emAll skrev:
...Jag har för mig att det skall sitta en kontakt under sadeln ,som har någon strypfunktion till motorn se om du kan hitta den...

Det där lät intressant...! Vad har den för funktion? På vad sätt kan den strypa motorn??? Berätta gärna mera! :banana

/KaliZ

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Mcbudet skrev:
sitter som vanligt om jag plockar upp den sittandes och sittandes så går det som snabbast i 50km/h på 3:an skall det gå fortare än så så får man ställa sig upp och jobba mer med kroppen för att få upp moppen på slangen

Xt:n kalarar sig bra vid vurpor sällan nått går sönder! och gör det det så har Mcproffsen sakerna hemma!
oftast är det nån motorkåpa som slås sönder om nått maskinelt skulle pajja
Snea ramar då? Jag var med och riktade den senaste
:)

Mcbudet

Legend
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Finns ingen kotakt under sadeln som ger mer effekt! men plocka bort snorkeln i luftburken så kan det ge lite extra!

KaliZ skrev:
Det där lät intressant...! Vad har den för funktion? På vad sätt kan den strypa motorn??? Berätta gärna mera! :banana

/KaliZ

Mcbudet

Legend
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Haha tack att du städar upp efter mig! var det den jag knycklade ihop?!?!
jobbar du på proffsen ibland eller?!
Out_Spinner skrev:
Snea ramar då? Jag var med och riktade den senaste
:)

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Mcbudet skrev:
Haha tack att du städar upp efter mig! var det den jag knycklade ihop?!?!
jobbar du på proffsen ibland eller?!
Jag hade en praktikplats där just då. Men nu jobbar jag på en annan mc/moped verkstad. När jag inte går i skolan dvs.

Jepp det var den hojen. Tur att det gick hyffsat bra med dig i alla fall.

Monster

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Ducati monster bucci 944 termis helsystem och keihin fcr 41:or andra tändboxar osv..! Samt en fullkittad aprilia sr180cc malossi motor med jolly moto trimkrök och lite annat godis!
det sitter i handleden yonsson.....

yonsson skrev:
Var det där svenska? :7peta

Dra från botten? Ja jo. Har försökt allt utan att koppla upp den. Funderar på att dreva ner den. Kanske hjälper?

Det är bara att lägga an ett snabbt snärt med gasen vettu, 600 e ju ganska svag men det ska gå bra ändå!
Sätt dig lite längre bak osså det hjälper sen åk sakta dra på fullt på ettan och up she goes!
Dreva ner den annars det hjälper på allt drag och bakhjulsåka!
Min går upp på 2 an om man inte e försiktig när man går ur kurvor eller växlar.

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
KTM 660 och ZX10R
Pjuh, som dom klagar på dig så var det väl tur att du inte lagt upp bilderna på mig.. dock besviken över att jag inte fått dom! Vill se hur jag ser ut ffs! :yoparty 

Eller när jag tänker efter lite, så kanske jag inte vill se hur lite jag lyfter :hihi

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Tycker det ser bra ut :tummenupp Men luta dig lite bak så kan du nog köra lite längre! Sedan så är ju inte den XT.n du har den allra lättaste att åka på bakhjulet med så det är ändå bra gjort :) Det med att du inte ser, gör som jag. Jag är kort så för att kunna se frammåt när jag kör så får jag titta under styret på höger sida :tungan Sedan så har även jag mycket problem med att få upp en gammal XT på bakhjulet på annan vxl än ettan. Vet inte om det har med att göra jag är just kort så mina armar räcker inte till för att sätta sig långt bak och få tyngdpunkten längre bak.

Nirre

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ducatis
BlueNote skrev:
Pjuh, som dom klagar på dig så var det väl tur att du inte lagt upp bilderna på mig.. dock besviken över att jag inte fått dom! Vill se hur jag ser ut ffs! :yoparty 

Eller när jag tänker efter lite, så kanske jag inte vill se hur lite jag lyfter :hihi

Ähh, tycker inte folk klagar så mycket :) jag är ju nybörjare!
Bilderna är klara men du är ju aldrig inloggad... Kan säga att vissa bilder blev riktigt bra, men skärpan vart lite dålig.

Slänger upp en till bild från kvällen. Tycker att den blev rätt ball faktiskt :yoparty .

Bifogat

• a119-1921_IMG.JPG
    a119-1921_IMG.JPG
    109.2 KB · Visningar: 150
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...