bakhjuls åkning resulterade nästan me crash

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Ort
@ Fornudden!
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Jag vet med mig att om jag drar iväg fort och växlar upp så brukar hojen wobbla till lite för att jag typ rycker lite för våldsamt i kopplingen men det är för att jag är efterbliven och inget annat! :p

Fortsätt öva låter som att det är första gången du slangar, det lär komma förr eller senare :p Frågan är bara hur många ggr du hinner crasha innan du når det där förr :p
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Fattar inte ni att det är SPEGLAR det hänger på ?? Han har rejsmässigt bara EN jävla spegel så det ser rejsmässigt ut...Vad tror ni att det gör för balansen ?? Byt luft i spegeln och problemet är ur världen !
 

Mats J

Lite större, lite starkare...
Gick med
25 Mar 2007
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia SL1000 Falco
Fattar inte ni att det är SPEGLAR det hänger på ?? Han har rejsmässigt bara EN jävla spegel så det ser rejsmässigt ut...Vad tror ni att det gör för balansen ?? Byt luft i spegeln och problemet är ur världen !

Ahahahaha:rofl
 

Dominator-Rocks

Guest
Lär dig balansera hojen på tvåan lite skapligt innan du börjar växla å greja.

Att bränna iväg på ettan och slänga i tvåan för att du skall hålla dig uppe ett par meter till är ingen bra ide´!

Om du får upp hojen på balanspunkten och den håller på och ringlar så är förmodligen däcket rejält slitet.
 
Last edited:

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
VAAAAA e du tokig??? Fattar du inte att det är oansvarsfullt och förbjudet att köra på bakhjulet sådär.

Ta och tänker efter lite och mogna. Tänk om det skulle springa ut ett barn i vägen eller du skulle ha fel läge i inställningarna på hojen! Först bör du konsultera med Suzukilover om man ska ha A B eller C moden i!

Snart kommer även Mattias in och stänger tråden, för allt som är olagligt har han en tendens att tabort.

Så skärpning
 

AndreasBastard

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2006
Ort
Töcksfors
Hoj
Retta -01
Jag rekommenderar alla som är på väg att ta körkort i år att grundligt läsa genom den här tråden för detta kommer garanterat vara med på teoriprovet, vill även lägga till att höger passagerar pinne ska vara nerfälld vid parkering på jämna datum och vice versa.
 

para

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2006
Ort
Västmanland
Hoj
Superduke 07
Det börjar nästan bli jobbigt med bara oseriösa svar och pajade trådar hela tiden nu...
Inte många vettiga tips hittills och tyvärr kan jag inte ge några men jag tar gärna emot.
 

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Ort
I skogen
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Det börjar nästan bli jobbigt med bara oseriösa svar och pajade trådar hela tiden nu...
Inte många vettiga tips hittills och tyvärr kan jag inte ge några men jag tar gärna emot.

Tror inte det finns någon i hela världen som lärt sig köra på bakhjulet pga ett forum,, Åk till en parkering och träna träna träna och så tränar ni lite till.. :tummenupp


Kör aldrig på ettan det är iallafall ett tips ni kan få testa på tvåan sitt långt bak med raka armar och njut..
 

silvr

2 - 1 = hjula
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Stan
Hoj
En sån med klocka :/
jag vet inte om detta gäller din hoj, men se till att inte ha lågt lufttryck i däcket tycker personligen att hojjen har benägenhet och "orma" sig lite då iaf när man inte kör tok sakta =)
 

axelsson_vpg

Guest
kopplade du när du la i 2an? prova att skita i kopplingen
 

Angelkiller

Ny medlem
Gick med
6 May 2008
Ort
----
Hoj
Honda CBR 600F -98 Yamaha YZF 250-06
Får inte upp min CBR600F 98 överhuvudtaget :(
är det omdrevning som gäller?
Mjuk/hård dämpning fram/bak?
 

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Ort
I skogen
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Får inte upp min CBR600F 98 överhuvudtaget :(
är det omdrevning som gäller?
Mjuk/hård dämpning fram/bak?

Du behöver absolut inte byta drev. Jag fick upp min zx6r 1995 original utan problem dock får du nog lyfta den på ettan och sen växla till tvåan..
 

Angelkiller

Ny medlem
Gick med
6 May 2008
Ort
----
Hoj
Honda CBR 600F -98 Yamaha YZF 250-06
Du behöver absolut inte byta drev. Jag fick upp min zx6r 1995 original utan problem dock får du nog lyfta den på ettan och sen växla till tvåan..

Ok hur pass till fart på ettan då alltså väldigt låga varv och sedan fullt.
koppla upp den eller hjälpa till med fjädringen.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top