Maxan skrev:2148414Vi kom överens om att det var ca 20meters åkning och att det gick i ca 40kmh och fritt på vägen. Någon som har erfarenheter av detta?
Maxan skrev:21488782148745
Ja dom gör väl bara sitt jobb men hur i helvete kan man göra det där jobbet? med desutom en piss lön om man ser till förhållnade..
Vårdslöshet i trafik- böter som tur var...Maxan skrev:2148539Jaså, så det har spridit sig enda till enköping? =( Hur som helst tack för svaren, och hoppas fan inte det blir indraget, då jag även jobbar med körkortet (lastbil) kanske det finns något förmildrande? För blir jag av med kortet resulterar ju detta i akassa, och det är väl kanske inte så bra.. Polisen var i 50års åldern, lite grått skäggig, Var ganska trevlig, men verka tyvärr va en som inte gilla och titta mellan fingrarna..
Ringde länsstyrelsen, idag och kom fram till att om det nu var fråga om vårdslöshet i trafik, som han skrev, så fanns det inga alternativ en indraget kort??
Usch känns ju så jäva trist, när det händer så här tidigt på sesongen.. Nån som gjort liknande händelse å klarat kk.. Böterna känns inte som så farligt betalar gärna bara jag får behålla mitt fina kk!!
15000!?!?!?Ingel skrev:2149039antingen får du ingenting eller indraget körkort och böter för vårdslöshet i trafik.
jag vet folk som har klarat sig och folk som har fått 5 månaders indraget och 15000 i böter
grov vårdslöshet kan du glömma.
Migael skrev:214964915000!?!?!?
Mina brorsa och hans tre kompisar blev pistolhotade med en pistol riktad mot deras huvuden för två år sen. Dom var totalt oskyldiga och han som gjorde det fick betala 5000 i skadestånd till varje person, så hur kan man få betala 15k i böter för vårdslöshet i trafik!? Dessutom så kan man väl inte ens få så mycket i böter för vårdslöshet i trafik?
Så ta bort en nolla så håller jag med dig!
Rätta mig om jag har fel
Wandaa skrev:2149419Vårdslöshet i trafik- böter som tur var...
Grov vårdslöshet - indraget kort.. så du har tur du med!
PutteLiten skrev:214967160 dagsböter? Det finns inte dagsböter på trafik-straffskalan i Sverige.
Vilket land var de fick böterna? Norgie elelr Finland? De har ju sådana där tokiga regler.
Carl-m skrev:2149849Har en bekant som är polis. Han säger att är det kontrolerad åkning innom hastighetsbegrensningen så är det ej olagligt. Givitvis får det ej vara fara för andra medmäniskor mm.
däpä skrev:2149850jodå, det gör det visst det, rattfylla och vårdslöshet i trafik går under trafikbrottslagen och där har du dagsböterna och fängelse! De rapporteras = bot skrivs ej ut på plats.
PutteLiten skrev:2150012Fängelse vet jag, men jag har inte sett dagsböter i detta landet.
Min vän som orsakade en dödlig olycka fick en struntsumma i böter, men 6 månader i fängelse...
Detta var dock 6-7 år sedan så det är kanske nya regel för detta?
PutteLiten skrev:2150012Fängelse vet jag, men jag har inte sett dagsböter i detta landet.
Min vän som orsakade en dödlig olycka fick en struntsumma i böter, men 6 månader i fängelse...
Detta var dock 6-7 år sedan så det är kanske nya regel för detta?
enhjuling skrev:2150088Du länkade ju själv till http://www.trafikjuristen.se/boter/aklagarboter/trafikbrott.htm
Där det inte står "kr" är det dagsböter
ozto skrev:2150148
Vet inte riktigt hur någon kan ha missat det!
PutteLiten skrev:2149706Jag kan tipsa om
www.trafikjuristen.se
Edit. Direkt länk:
http://www.trafikjuristen.se/foretaget/TrafikjuristplanschA4.pdf
Läs igenom och oroa dig mindre
däpä skrev:2149850jodå, det gör det visst det, rattfylla och vårdslöshet i trafik går under trafikbrottslagen och där har du dagsböterna och fängelse! De rapporteras = bot skrivs ej ut på plats.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|