Bakhjuls åkning:)

Frantic

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2009
Hoj
Jodå
Huvudsaken är: När man blir skiträdd har man antagligen inte ens varit nära att slå över. Nu när jag har kört bakhjul ett tag och blivit av med rädslan har jag skrapat i bakskärmen ett par gånger utan att egentligen vara nära på att slå över.

Kom igen nu, skrapar man i bakskärmen så kan det inte vara mycket kvar till att slå över...
Jag tycker heller inte man behöver ha hojjen helt lodrät för att köra bakhjul. Sätt dig lite längre bak och ha sträckta armar, tycker jag funkar bra :)

Daphi

Tjusig
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
Chief Drifter
Kom igen nu, skrapar man i bakskärmen så kan det inte vara mycket kvar till att slå över...
Jag tycker heller inte man behöver ha hojjen helt lodrät för att köra bakhjul. Sätt dig lite längre bak och ha sträckta armar, tycker jag funkar bra :)

Jaaja, kanske att man är liiite nära att slå över men poängen är att det helt enkelt ska mycket till för att slå över. Det krävs nästan att man gör ett monstervrid på handtaget och inte släpper efter när den rest sig ordentligt för att slå över.

I övrigt så är väl egentligen högre framhjul = åka längre på bakhjulet i lägre hastighet. Ligger du så att du hela tiden får ge lite mer och mer gas så kommer man snabbt upp i hastighet. Vänjer du dig vid "dödläget" mellan att slå över och ta ner hojen igen så håller man ju en lägre marsch-hastighet.

Jag har själv ibland problem med att få upp den i dödläget. Det gäller att få den där perfekta resningen (hihi), sen flyter allt annat på naturligt.. (hihi igen)

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping