Bakhjuls körning...

Krusty

Medlem
Gick med
15 Sep 2004
Hoj
Blå
Du kan kolla upp kvitton mm innan du köper.
Jag sparar kvitton på allt, olja, filter, tändstift mm.
Där finns datum :)
Är ägaren någorlunda seriös borde det gå att få fram när han lämnade in den på service eller servade själv.

Håller med om att en välservad hoj som lekts lite med är är ett säkrare köp än en mindre servad hoj som gått mindre.

Mc-motorerna är extremt högvarviga men välbyggda så dom tål att pinas bara dom servas ordentligt.

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
De personer som äger en supersporthoj. Gixxer1000,R1 osv. tror nästan det är mer än 75% som slangar. Skulle nog vilja tro det är närmare 90% som brukar göra det å testa.

Jag är inte rädd för att köpa en använd hoj. Min GSXR 600 02 hade 6 ägare. Importerad. Men satan vad folket hade skött sina servicar å papper. Hojen går fortafande som ett skott efter 3600 mil. Enda jag ångrar är att jag köpte 600cc. Tröttnat på allt växlande :(

runeo

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2005
Hoj
K1600GTL
Det närmaste jag kommit bakhjulskörning:
bild078.jpg

Noll-Koll

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
450 exc
Till alla jag-vet-bättre igen: Vad är det som är så fruktansvärt med att koppla upp hojen tycker ni?? Kopplingslameller finns att köpa hos varje hojaffär och kostar knappt mer än bromsbelägg...fast just det ni kanske inte bromsar heller, för det sliter ju belägg och skivor..sen kanske ni inte kör i huvudtaget, för det sliter ju på hela hojen! Lägg ner nu, sporthojar slits, köp en prydnad istället

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Noll-Koll skrev:
2606240 Till alla jag-vet-bättre igen: Vad är det som är så fruktansvärt med att koppla upp hojen tycker ni?? Kopplingslameller finns att köpa hos varje hojaffär och kostar knappt mer än bromsbelägg...fast just det ni kanske inte bromsar heller, för det sliter ju belägg och skivor..sen kanske ni inte kör i huvudtaget, för det sliter ju på hela hojen! Lägg ner nu, sporthojar slits, köp en prydnad istället

:tummenupp

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...