Bakhjulsköra

Henken78

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2003
Hoj
F.d Hojar: Yamaha YZ125 -03, GSXR 750 -96, -00
läser alla andra trådar om det eller kopplar upp den...

Kraschpucken

Stånka.. De e najs!
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
KTM SMC-R
polarn (kör cbr 600-92)trycker ner sin framgaffel på 1:an och får upp den väldigt enkelt. Då borde samma grej vara mycket enkelt med en R6 :tummenupp

Edge Junkie

Ching Ching
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
Yamaha R6 -00 samt R1 -06
1 an borde du kunna gasa upp den,, 2 an kopplar du upp den o 3 an drar o kopplar samtidigt så kommer den fint upp..

JiMpA

Söör på bara!
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
KTM 525 EXC-07 Motard
Edge Junkie skrev:
1 an borde du kunna gasa upp den,, 2 an kopplar du upp den o 3 an drar o kopplar samtidigt så kommer den fint upp..

3:an på min gixxer är inte ens att tänka på.. har inte ens lyckats koppla upp den på tvåan, men det ska tydligen vara mycket möjligt att göra =)

på ettan så kommer den fint, så man får väl lära sig att växla på slangen så småningom.. skulle därför vara skönt att få upp den på tvåan så man inte riskerar att slänga i friläge :3freak:

smacker

Skiter mest i de...
Gick med
24 May 2005
Hoj
Svart Emmaljunga CityCross -07
JiMpA skrev:
3:an på min gixxer är inte ens att tänka på.. har inte ens lyckats koppla upp den på tvåan, men det ska tydligen vara mycket möjligt att göra =)

på ettan så kommer den fint, så man får väl lära sig att växla på slangen så småningom.. skulle därför vara skönt att få upp den på tvåan så man inte riskerar att slänga i friläge :3freak:

Kolla denna länk så lär de underlätta: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=91797

Bananen

Guest
spinnanders skrev:
Hur gör man lättast för att komma upp på bakhjulet med en R6...

Lättast att få upp hojen på slangen tycker jag är att gasa upp till mellan 5-6000 varv på ettan, sedan slå av på gasen och dra på igen(bestämt) så hoppar framhjulet upp och sen får man bara försöka hålla den uppe.
Håller på att lära mig få i tvåan också, går hyfsat bra.

Lycka till /Bananen :banana

#Jone#

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2003
Hoj
R1-99 och Wr426 Motard
spinnanders skrev:
Hur gör man lättast för att komma upp på bakhjulet med en R6...
Dra på på ettan och där du har vridet som mest ett snabbt tryck på kopplingen, då kommer den som mjukast :Rockbanan , har inte lyckats själv nåt bra än på tvåan men det är inga större problem att växla sig vidare sen, va inte för feg bara utan försök att hålla jämn gas när den väl är uppe, ska rätt mycke till innnan den slår över har jag märkt och va bestämd när du lägger i tvåan sen, lätt att peta i friläge annars. Ett tips är oxå att spänna kopplingen lite så dragläge hamnar längre ut så behöver du bara peta lite lätt på den. Lycka till, kör som fan :yoparty

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept