Video Bakhjulsskola med SuperRetards

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Hoj
KTM 525 -06
Två veckors aktivt nötande omringad av folk som kunde... Det absolut bästa sättet att lära sig enligt mig är att åka bredvid andra som kör på slangen. Då kan man kolla på vilken höjd man kan ligga på och på så sätt ta riktlinjer för att fortfarande vara på "den säkra sidan"... Jag tänkte alltid på att halva min framskärm skulle vara i "horisonten".

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
håller på att träna för fullt men går jävligt segt, lite nyfiken hur lång tid tog det för er innan ni kände att ni kunde dra en wheelie utan problem?

Tog en jäkla lång tid(vi pratar månader och veckor då) innan jag ens greppade konceptet med att koppla upp den, men när jag väl fattat galoppen så tog det typ 3tim innan det satt.

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Micke™;5518232 skrev:
Tog en jäkla lång tid(vi pratar månader och veckor då) innan jag ens greppade konceptet med att koppla upp den, men när jag väl fattat galoppen så tog det typ 3tim innan det satt.

Samma här; det är lite som att lära sig cykla på bakhjulet, när man väl fattat så är det inte speciellt svårt. Sen inser man att man kan wheela med i princip vilken hoj som helst! :tummenupp

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
Ingen just nu
50 mil på nya hojen än så länge, börjar kunna segla ganska bra på bakhjulet, måste dock högre upp för att hitta balansläget.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA