BAKKEN i Köpenhamn

HAX

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2004
Hoj
GSF 1200 Bandit 03
Då var det dags igen.
Bakken öppnar. Förra året var det den 1/4 i år är det 17/3.
Någon som är sugen på att hänga med över? :confused:

bissmark skrev:
Vaddå köra??
Åker man inte tåg till Bakken??

Vid Bakkens säsongsöppning och säsongsstängning samlas ett antal tusen hojar i Nörrebro för att sedan köra ut till Bakken. Denna "kortege" tar sig fram med traditionellt danskt sinne för ordning och reda, dvs var och en är sig "selv nokk" och gasar på enligt bästa förmåga. Högerposition och flitigt användande av backspeglar rekommenderas för den nervsvage...

RedBaron skrev:
Vid Bakkens säsongsöppning och säsongsstängning samlas ett antal tusen hojar i Nörrebro för att sedan köra ut till Bakken. Denna "kortege" tar sig fram med traditionellt danskt sinne för ordning och reda, dvs var och en är sig "selv nokk" och gasar på enligt bästa förmåga. Högerposition och flitigt användande av backspeglar rekommenderas för den nervsvage...

Aha, ok. Hade inte en aning.
Någon som har plats över i en sidovagn? Vill dricka pilsner och titta på galenskapen...

RedBaron skrev:
Högerposition och flitigt användande av backspeglar rekommenderas för den nervsvage...
Jag hade fullt upp med att hålla koll på galningarna framför. :wiggle
Även om mina nerver nätt och jämt klarade körupplevelsen så rekommenderar jag verkligen att man åtminstonde åker över och tittar på kortegen. Night Eagles kortegen till Åhus är nästan minimal i jämförelse.

Ducatista skrev:
Även om mina nerver nätt och jämt klarade körupplevelsen så rekommenderar jag verkligen att man åtminstonde åker över och tittar på kortegen. Night Eagles kortegen till Åhus är nästan minimal i jämförelse.

Ja det är rätt så fantastiskt, förra året körde jag upp till Århus samma dag som invigningen. Trots småtaskigt väder mötte jag en nära nog konstant ström av mc en god bit upp på Jylland.

Bakken

Ducatista skrev:

Tyckte du såg rätt samlad ut när vi körde :tummenupp

Bakken.

Jag skiter i bakken för denna gången. Även om vädret är varmare än april förrra året så e det för dj--la tråkigt :(
Jag stannar hemma i garaget och :fyllisar istället.

HAX skrev:
Jag skiter i bakken för denna gången. Även om vädret är varmare än april förrra året så e det för dj--la tråkigt :(
Jag stannar hemma i garaget och :fyllisar istället.
St. Patrics Day idag! :fyllisar
Har slagit upp en öl och lite whiskey. Är inte irländare men man får väl sympatisera!

St Patrick

Maverick_ou812 skrev:
St. Patrics Day idag! :fyllisar
Har slagit upp en öl och lite whiskey. Är inte irländare men man får väl sympatisera!

Den sundaste idé jag hört på länge :öl

Bakken

Dangerous Dave skrev:
Det undrar jag med...
Fick Hax:en igång hojen igen på kvällen eller fick du låna dansk vinkelslip för att få bort isbeläggning på... ja på hela hojen?

Som jag skrev i inlägget tidigare.
Jag sket i det. Även om det var hyfsad temperatur så var det fuktigt och tradigt. Tog en garagekväll i stället. :öl

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back