Ett utdraget projekt snarare än en aktivt använd motorcykel. Hoppas på mer respons.Håller på med en Bakker [...]
Fast när Bakker, Martin och de andra startade upp så var det väl inte så mycket aluminiumchassin över huvud taget, varken med precision eller utan. Då var det väl övervägande tunga och vobbliga blötjärnsramar i de flesta produktionshojarna, och jämfört med en sådan fanns det nog en del att hämta med en eftermarknadsram. Både vikt- och vridstyvhetsmässigt. Men idag är det nog knappast någon som kör med dem för att det skulle vara bättre än det som serietillverkas nuförtiden.Vad är poängen med alla dessa sub-factory chassin? Rolle i Bräkne-Hoby loppar i hop en rörram i kol-molybden och ska försöka ta sig an Japaners precisionschassin i aluminium och nu ska vi bygga en rörelse och ta över världen.
Fast när Bakker, Martin och de andra startade upp så var det väl inte så mycket aluminiumchassin över huvud taget, varken med precision eller utan. Då var det väl övervägande tunga och vobbliga blötjärnsramar i de flesta produktionshojarna,
Du får fråga HRC varför de åkte till Kalexbutiken och köpte ramar till Marc och Joan. Eller kanske varför KTM gav upp idén med egen ram i Moto2 och åkte till samma butik. Det finns fortfarande Rollar i Bräkne Hoby eller liknande som försöker och gör det ganska bra.Vad är poängen med alla dessa sub-factory chassin? Rolle i Bräkne-Hoby loppar i hop en rörram i kol-molybden och ska försöka ta sig an Japaners precisionschassin i aluminium och nu ska vi bygga en rörelse och ta över världen.
Du får fråga HRC varför de åkte till Kalexbutiken och köpte ramar till Marc och Joan. Eller kanske varför KTM gav upp idén med egen ram i Moto2 och åkte till samma butik. Det finns fortfarande Rollar i Bräkne Hoby eller liknande som försöker och gör det ganska bra.
Underbart! Ja var tog de där ESW hojarna vägen? Rotax var väl vanligaste drivkällan.Vad hände med alla ESW-chassin ? Finns de kvar ? Rejsas de med dem fortfarande ?
Jodå, jag byggde en Bakker.
En Streetram med ramnummer GS0004. Gaffeln köpte jag av Binge, en M1R, kronorna i magnesium kom från Bakker. Fälgar , bromsar…och mycket annat kom från Acke. Motorn, en Gsx 1100-81 gjordes i ordning. 1260 cc, portad topp, RS 36 mm.
Moto Speed byggde motorn.
Enda bra bild jag har på Bakkern när den var färdig men så här såg den ut. Japp de e jag på bilden. ?
Du har helt rätt. Jag var Fredagssalongsrak och hade haft en ovanligt gemytlig afton med för samtiden oroväckande få irritationsmoment. Mina irritationsreceptorer var underbelastade och ögonblicket innan sänggång dyker Bakker-chassi upp i mitt flöde. Så klart man blir FöRbAnNaD.Fast när Bakker, Martin och de andra startade upp så var det väl inte så mycket aluminiumchassin över huvud taget, varken med precision eller utan. Då var det väl övervägande tunga och vobbliga blötjärnsramar i de flesta produktionshojarna, och jämfört med en sådan fanns det nog en del att hämta med en eftermarknadsram. Både vikt- och vridstyvhetsmässigt. Men idag är det nog knappast någon som kör med dem för att det skulle vara bättre än det som serietillverkas nuförtiden.
Vad är poängen med alla dessa sub-factory chassin? Rolle i Bräkne-Hoby loppar i hop en rörram i kol-molybden och ska försöka ta sig an Japaners precisionschassin i aluminium och nu ska vi bygga en rörelse och ta över världen.
Jobbar för fullt med denna just nu, en annan tillbehörsram. Ska gå i Forgotten Era och om den som kör den kommer tvåa i mål beror fiaskot det knappast på cykeln när den väl är utprovad. Bakkern får vänta en stund.Ett utdraget projekt snarare än en aktivt använd motorcykel. Hoppas på mer respons.
ESW tycks finnas kvar, så den som undrar kan nog få svar.Underbart! Ja var tog de där ESW hojarna vägen?
Fast de använder ju fortfarande tunga blötjärnsramar så där skulle det nog faktiskt fortfarande kunna bli en markant förbättring med en eftermarknadsramAhhh du pratar om hardy davidson?
Det finns ett par ESW som går i classic racing och den som lill-Klas Eriksson kör med RD350 motor i är snabbast. Den är så pass snabb så min tro är att det knappast finns någon snabbare cykel i världen med RD350-motor runt en bana. Detta beror inte på att den har mest effekt men den går riktigt bra och den är väldigt lätt. Störst anledning till framgångarna är nog trots allt Klas. Senast slog han alla GP250 cyklarna på Assen med sin ESW från åttiotalets mitt.Underbart! Ja var tog de där ESW hojarna vägen? Rotax var väl vanligaste drivkällan.
Rickman Kawasaki var ju också coola! Rikard körde en sådan vill jag minnas. Sedan gick han vidare...ALL IN!
RG Engineering Top Fuel Bike
RG Engineering Top Fuel Bike. 2 433 gillar · 1 pratar om detta. This page is about building and racing a Top Fuel Bike but also to display the complexity of a modern fuel bike.www.facebook.comRickard | wheelsandwings.se
wheelsandwings.se
En del av dem loppade väl inte ihop sina ramar med svets heller utan hårdlödde dem med brons, där kan utseendet vara en anledning till varför man vill ha en sån ram för det är fan porr på hög nivåDu har helt rätt. Jag var Fredagssalongsrak och hade haft en ovanligt gemytlig afton med för samtiden oroväckande få irritationsmoment. Mina irritationsreceptorer var underbelastade och ögonblicket innan sänggång dyker Bakker-chassi upp i mitt flöde. Så klart man blir FöRbAnNaD.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |