amullo
Italiensk Allroad
Kör också motorn på minst 2500varv innan du provar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Har två frågor jag hoppas att nån kan svara på..
Fråga 2
Nu när ledbakljuset(integrerade blinkers är ej inkopplade) är monterat på hojen och jag blinkar med blinkersen så flimrar bakljuset till i samma takt också.
Jag är 100% säker att det är rätt kopplat så det kan man utesluta i felsökningen.
Kan det vara så att eftersom det nu är ledlampor istället för halogen så drar det för lite ström? och på så vis inte funkar som det ska? Eller är det bara en dålig lampa helt enkelt?
Inte ska man väl behöva ha motstånd på bakljuset också?
Lampan är köpt på Ebay från Kina: http://www.ebay.com/itm/Intergrated-LED-Tail-light-Turn-Signals-98-99-Yamaha-YZF-1000-R1-1998-1999-Smoke-/271327904152?pt=UK_Motorcycle_Parts_13&hash=item3f2c674198
Hoppas nån kan komma med nått bra råd, annars är det bara att mixtra på och testa antar jag.![]()
Ta och mät spänningen direkt på batteriet när du blinkar. Är batteriet kass så kommer du se hur spänningen ändras.
Multimeter.
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Mat...timeter-15133/
liknande finns också hos många andra
För att hålla fast multimetersladdar på tex batteriet brukar jag använda sladdar med två krokodilklämmor.
Fastlödda vid sladden. Och riktiga sladdar tex 0,75mm2 eller mera.
Exempel: https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa...0-910-05&toc=0
http://www.clasohlson.com/se/Krokodi...ma/Pr361027000
http://www.jula.se/krokodilklammor-608093
Hade urspungligen en sats med sladdar och färdiga krokodilklämmor men när jag upptäckte de var så dåligt gjorda att motståndet var 3 Ohm mellan krokodilklämmorna så lödde jag dit riktiga sladdar mellan klämmorna.
Men jag tro inte det är batteriet.
Som är kass.
Utan någon gemensam sladd / jord som inte är bra, har dålig kontakt nånstans.
Kör också motorn på minst 2500varv innan du provar.
Ska ut till garaget på tisdag och testa lite mer.
Blir till att mäta batteriet vid belastning samt varva upp lite, förhoppningsvis löser det problemet.
Om det är nån sladd eller kontakt som är dålig så borde jag haft problemet även innan jag bytte bakljus, vilket jag inte hade.
Men det är ju inte omöjligt att jag kommit åt nån kontakt iofs, kollar igenom och rengör dem också samtidigt.
Tack för tipsen!

jag har kört i 2 år med integrerade bakblinkers och varken polisen eller besiktningen har sagt något...
däremot så står det i lagen att det är 15 cm som blinkers ska vara ifrån varandra... men vem bryr sig, kööööör bara

|
|
Missa inte förköpstävlingen
Jul närmar sig och även om ... |
|
|
Sista chansen!
Nu är vi inne på sluttampen... |
|
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa
Det händer en hel del när d... |
|
|
|
Katalogen börjar ta form!
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
KTM och Husqvarna återkallelser
Pressreleaser från KTM och ... |
|
|
Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO
Vulkanen Teide vakar över o... |
|
|
Äventyr i Algeriet
I januari åker Allt om MC t... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Direkt från Teneriffa! Förs... |