bakljus, sits, fjädrar och plast till husaberg?

BengtssonV

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2005
Hoj
motard
hejsan!

är sugen på att byta bakljus på min nyinförskaffade husaberg 650 motard.

bakskärmen är ju som en spets och jag skulle vilja ha en klarglas LED lykta eller liknande bak som följer linjerna på bakskärmen, altså ska sissta svarta stänkflärpen bort och den ska bara sitta under den vanlige skärmen, även miniblinkers i LED form är intressant, gärna sittande i samma lykta som bakljuset altså att de sissta dioderna på varje sida kan blinka orange..
finns något sånt här?

Har hört att det finns en högre sadel än orginal för oss som är en bit längre än standard, var köper man en sådan billigt? samt plast? var hittar man alla plastkåpor billigt?

vem säljer högre eller hårdare iaf fjädrar till husaberg, billigt?

tacksam för svar.

:arsele

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Allt utom lyset hittar du på Husaberg.se

bakskärm 614:-
kylarvingar 230:- (styck)
supermoto-framskärm 204:-
nummerplåt 200:-
gaffelskydd 272:-/par
sadel designad för förare över 180cm 1050:-

Jag hittar inte artikelnumret på fjädern just nu (finns ej med i min katalog) men jag har för mig att där fanns 3 olika fjädrar att välja på.

Vet ej vart du hittar "pirat-plast" till husabergaren, men detta är iaf acerbis-plast som säljs som husaberg original.

mindraper

Här kör vi året runt!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Power
BengtssonV skrev:
2043066 hejsan!

är sugen på att byta bakljus på min nyinförskaffade husaberg 650 motard.

bakskärmen är ju som en spets och jag skulle vilja ha en klarglas LED lykta eller liknande bak som följer linjerna på bakskärmen, altså ska sissta svarta stänkflärpen bort och den ska bara sitta under den vanlige skärmen, även miniblinkers i LED form är intressant, gärna sittande i samma lykta som bakljuset altså att de sissta dioderna på varje sida kan blinka orange..
finns något sånt här?

Har hört att det finns en högre sadel än orginal för oss som är en bit längre än standard, var köper man en sådan billigt? samt plast? var hittar man alla plastkåpor billigt?

vem säljer högre eller hårdare iaf fjädrar till husaberg, billigt?

tacksam för svar.

:arsele
tjo!
Husabergs originalplast ÄR billig o finns i blått, svart och gult. Hittar du hos närmaste återförsäljare. Själv tycker jag originalbaklyset från -06 är läckert! Det följer precis som du säger linjerna från baklyset. Kanske komplettera med blinkers från -04 med vitt blinkersglas :tummenupp
Jepp, det finns en högre sadel för förare som vi som är +180. Gärna tillsammans med den höjningssatsen för styret som finns. Allt hittar du på Husabergs hemsida under Force Parts. Där hittar du även hårdere fjädrar o annat godis!
Lycka till.
//m

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Ringde till Karlstrommotor och frågade efter möjligheten att skaffa ett svart sadelöverdrag till min FE årsmodell 00. De påstod att de inte var samma passform på de nyare dynorna som på min 00a. Kan detta stämma? Tycker att de nyare överdragen borde passa rakt av på min hoj. Eller har jag helt fel? :confused:

pontan666

Attest
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Husaberg FE 450-05, Yamaha WR250 -07, Suzuki VL800 -04
Philipsson har rätt :banana

Jag har monterat ett sadelöverdrag från en -05 på min gamla -00 så det ska passa utan problem... :7peta

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Beställde sadelöverdrag till min 00:a, samma mellan 00-05 i den katalogen iaf och passade klockrent på sadeln.

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Allt utom lyset hittar du på Husaberg.se

bakskärm 614:-
kylarvingar 230:- (styck)
supermoto-framskärm 204:-
nummerplåt 200:-
gaffelskydd 272:-/par
sadel designad för förare över 180cm 1050:-

Jag hittar inte artikelnumret på fjädern just nu (finns ej med i min katalog) men jag har för mig att där fanns 3 olika fjädrar att välja på.

Vet ej vart du hittar "pirat-plast" till husabergaren, men detta är iaf acerbis-plast som säljs som husaberg original.

Lyfter tråden nu. Behöver eran hjälp. Orange plast till husaberg fram till 08. Vart hittar jag det?

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Orange????:va Finns det?

Om det finns? Jag frågade ju först. :) Såg en i Mettet nu i höstas. Han kanske hade kontakter att fixa fram det. För tillverkarna är det ju en enkel match att gjuta upp några uppsättningar. Dom får däremot kanske inte släppa det på marknaden om det va KTMs plastpellets dom gjöt upp det med.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Om det finns? Jag frågade ju först. :) Såg en i Mettet nu i höstas. Han kanske hade kontakter att fixa fram det. För tillverkarna är det ju en enkel match att gjuta upp några uppsättningar. Dom får däremot kanske inte släppa det på marknaden om det va KTMs plastpellets dom gjöt upp det med.

Aldrig nånsin hört talas om. Tänker inte heller fråga vad det är för sjukt projekt du håller på med.
Snacka med kamrat Rinnerfeldt är min bästa idé...

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke

Skulle hellre gå till en lokal dekalfirma och fixa till orangea dekaler.
Polarn gjorde det på sin 650. Svart och orange Husa blev jättefel... :D
visabild.php

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke