oXydex
Rookie
Robban Nr1 skrev:hm, de vet jag inte...
Men men.. kommer att köra med backspeglar på. tills jag tröttnar.
Det gör du rätt i. Jag trivs inte alls utan backspegel när jag är ute och kör.
/oXydex
Robban Nr1 skrev:hm, de vet jag inte...
Men men.. kommer att köra med backspeglar på. tills jag tröttnar.
ozeo skrev:har köpt en liten vivinkel spegel på biltema som jag tänkte försöka sätta fast på vänstra handskens ovansida...
Elgasen skrev:Hur blir det ur säkerhetssynpunkt vid eventuell vurpa?
Det finns det visst!brinckis skrev:det är ingen lag på att ha backspeglar ... enligt tidigare diskussioner här på sh
Då går det ju fortare att vända sig om än att hålla på och vinkla handen tror jag, men testa du.ozeo skrev:om ni inte vill ha backspegel men någe sånär sikt bakåt kan ni gö som jag fundera på..har köpt en liten vivinkel spegel på biltema som jag tänkte försöka sätta fast på vänstra handskens ovansida...
då kan man bara vinkla handen lite ner för o se...
men frågan e om den lilla räcker men jag ska prova iaf
tveksamt..men de e jobbigt i stan o vända sig om hela tiden..(kör utan nu) man vill ha lite sikt framåt...yonsson skrev:Då går det ju fortare att vända sig om än att hålla på och vinkla handen tror jag, men testa du.
yonsson skrev:Det finns det visst!
Jag ringde polisen och frågade förra våren. Han visste inte först, men ringde tillbaka efter att ha kollat upp det och läste för mig att det är krav på 2 backspeglar.
Kommer inte riktigt ihåg vad han sa för böter.
Själv kör jag självklart utan.
ozeo skrev:tja jag ringde tekniska(bes) o frågade för nåra år sen o då behövde man inga speglar...så deså... polisen var nog osäker o sa att du skulle ha de för han tyckte så e de godkännt för bes så e de godkänt på gatan..
Polisen kan inte säga något om du inte har backspeglar, däremot om du har trasiga backspeglar, då kan det bli ombesiktning och ev böter.MacQ skrev:Vad säger farbror blå om man åker utan bakspeglar..
blir det böter eller ombesiktning med ??
hojen blir så ruskigt ful med dem på...
Robban Nr1 skrev:Men alltså! Jag har ju en 91:a nu och där ska jag inte behöva eller????
Svara gärna Ja eller nej, inte några j*kla långa kommentar svar tack.
oXydex skrev:Har du läst tråden?
isf ser du att från 2003 så finns det ett direktiv på att hojar från 99-> ska ha minst 2 backspeglar
/oXydex
Han läste alltså upp åt mig från nån lag att man skulle ha. Tror knappast han skulle hitta på vad det står i lagen.ozeo skrev:tja jag ringde tekniska(bes) o frågade för nåra år sen o då behövde man inga speglar...så deså... polisen var nog osäker o sa att du skulle ha de för han tyckte så e de godkännt för bes så e de godkänt på gatan..
yonsson skrev:Han läste alltså upp åt mig från nån lag att man skulle ha. Tror knappast han skulle hitta på vad det står i lagen.
ozeo skrev:o sen hu f*n man kan sätta ett direktiv 2003 som gäller bak till 99 vete jag f*n.
tänk om du köper en ny bil som avgassvärdena får vara ett visst värde o sen efter några år så måste de va lägre.
om inte hojen skulle ha speglar från fabrik ska man inte heller behöva de.
inte för att nån hoj kom utan speglar men
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |