bromsade förra sommaren 52 hk med öppnad luft burk / avgassystem . sedan blev det portning och 16 kuggs drev nu gick den grymt ! minst 55 på slangen sköt jag om innan bromsningen (mycket dumt ) ......
50.3 och och 5 hk borta hela vägen i botten ! jag var övertygad om att någonting var fullständigt fel , bestyckning , kamkuggning ,läkage i topp , efter ytterligare 10 bromsningar så började jag inse att det var nog så trots allt , sedan blev den en grovkrök från ABP ,lyfte kurvan lite i slutet i övrigt nästan identiskt ...
i veckan byggde jag om y-röret och bromsade idag ingen skillnad ???
att std kammen inte behöver bättre flöde i toppen och att dom (något) större kanalerna =lägre gashastighet enbart försämrar botten registret är min teori nu ....
nu är det bara att fortsätta G2 kam , 32 mm avgas och en gasare till nästa sommmar . tacksam för tips ...
50.3 och och 5 hk borta hela vägen i botten ! jag var övertygad om att någonting var fullständigt fel , bestyckning , kamkuggning ,läkage i topp , efter ytterligare 10 bromsningar så började jag inse att det var nog så trots allt , sedan blev den en grovkrök från ABP ,lyfte kurvan lite i slutet i övrigt nästan identiskt ...
i veckan byggde jag om y-röret och bromsade idag ingen skillnad ???
att std kammen inte behöver bättre flöde i toppen och att dom (något) större kanalerna =lägre gashastighet enbart försämrar botten registret är min teori nu ....
nu är det bara att fortsätta G2 kam , 32 mm avgas och en gasare till nästa sommmar . tacksam för tips ...