Balans övning

Basti

100% ÄGG
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda cbr1000rr
Jag har fått för mig att om jag lyckas cykla på den här så kommer jag att kunna köra hur långt som helst på slangen.Eller vad tror ni? :crash

Bifogat

• onewheel.jpg
    onewheel.jpg
    28.6 KB · Visningar: 409

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
Jag har hört att om man är duktig på att slanga med en trampcykel så underlättar det sen när man slangar med hojen, men det där är FUSK! :p

Tror inte det där hjälper särskilt mkt, men säkert kul ändå! :squid Vad kostar en sådan enhjulig pryl?

chox

Jazztobak
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01
Jag är ÖVERTYGAD om att det ger bra träning för bakhjulsåka; du tränar väl upp känslan för var/hur balanspunkten känns/ligger.

fireblade

Mitt tjänstefordon är större än ditt...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR954RR -02, Qingqi 125cc scooter -06
Bodoe skrev:
Jag har hört att om man är duktig på att slanga med en trampcykel så underlättar det sen när man slangar med hojen, men det där är FUSK! :p

Tror inte det där hjälper särskilt mkt, men säkert kul ändå! :squid Vad kostar en sådan enhjulig pryl?

Då är jag kungen på att slanga med lilla bladen om det där stämmer.

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
chox skrev:
Jag är ÖVERTYGAD om att det ger bra träning för bakhjulsåka; du tränar väl upp känslan för var/hur balanspunkten känns/ligger.

Nja...balanspunkten känns ju inte likadan på en trampcykel och en motorcykel...inte för att jag varit särskilt nära med MC:n men med trampcykeln vet jag precis var jag har den. För att lära sig det krävs dock att man kommer en bit över den ett antal gånger...så att säga :crash

SFB

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Hojen såld! Ekonomisk kris
Om man är duktig att slanga på trampcykel så kan det säkert underlätta att göra det på en riktig hoj, men det är ju å andra sidan busenkelt på en vanlig trampcykel...

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
Nu är du helt ute och cyklar ;) Jag kan cykla på enhjuling.. Även sån enhjuling som man sitter 1.5meter upp i luften med kedja.. cyklade med den till en kompis.. 5km dit och sedan 5km hem :squid Men inte kan jag köra hojjen på bakhjulet för det.. :rodnar

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...