Metoden kanske fungerar om man nöjer sig med att hamna inom 50 gram
Med en 10 mm axel kommer hjulet inte ens att vara upphängt i centrum och kommer därför att kunna stanna vart som helst vilket ger sken av att hjulet är balancerat. Att en del av hjulet som t.ex är 10 gram tyngre alltid skulle hamna längts ner efter snurrning på en 10 mm axel är osannolikt.
Och du menar att vadå?
Som sagt JAG har gjort så i alla år jag åkt hoj.
Började ca nittonhundraåttio om vi inte räknar mopeden.
Började rejsa nittonhundranittio.
DVS straxt efter krita tiden.
Har inte haft några problem då eller nu med denna metod.
Det funkar alltså till belåtenhet för mig.
Jag har dessutom bytt däck åt tex halva depån på Gotland andra helgen med Actionpics i år och INGEN klagade på balansen.
Byter däck i min mcverkstad "Racerepairs" och INGEN har klagat på balansen.
Detta inte för att skryta om att jag på någotvis är bäst!
Det vet jag redan att jag inte är och har inga behov att bevisa för någon någonting annat.
Men för att visa att jag använt metoden länge och beprövat den ordentligt själv och inte tagit något ur luften och börjar min mening med "kanske".
Min axel är dock inte 10mm precis men kanske närmare 20.
poängen är att inte "låsa" lagren med hjulaxeln som gör att det blir ytterligare trögare.
Hjulet vänder väldigt fint om det är obalans.
Har även testat med en krycka med lyckat resultat!
Tror inte heller att jag kommer uppleva en ny dimention och se ljuset om jag köper den i tråden visade superduperbalanseraren!
Men visst finns det värre grejjer att köpa för att få det ännu noggrannare om man vill det.
Men varför ta i och skjuta över målet?
Och det trådstartaren behövde var ju ett sätt att enkelt balansera sitt hjul.
Så de så!