Ballaste sporthoj 1985?

raceman_peps

I år med fälgstripes!!
Gick med
3 Dec 2003
Bortom Nykil i 240 m2 verkstad och 110 m2 bostad!!
Hoj
Yamaha YZF600R Thundercat. Husqvarna 250TE, Honda TRX500 Fourman hydrostatik. Cresent Tarfek sport 7v, SISU LYX universal 3vxl!
Silwer skrev:
Vad är en sporthoj då?
Svårt att säga vad som var först, bland japsarna är det väl cb1100R som kom i början av 80-talet.
Men menar man konceptet med aluram. låg vikt o sånt som finns idag är nog gsxr750 först.

Sporthoj = Avsaknad av centralstöd och tankmätare var det väl? :va :rofl

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Gsx-r 750 el Fz 750, det fanns gpz 750/900 också men inte lika "slimmade" med de var effektfulla med, Yamaha fj 1100 kanske eller varför inte xn 85 turbo, suzuki 700cc(tror jag det var) rätt linjesnygga, o det går att skrämma upp stressfläkten! :)

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Hojar med centralrörsram ska man inte blanda in i samma diskussiom som en gammelgixxer, har aldrig kört nått sämre än en gpz 900. Fj1100, gpz, Cb, de väger as och är långa som en giraff. Mycket motor, men mer vikt. En gsxr 750-85 är inte stabil, men ingen total katastrof och har iallafall nått som liknar chassie. 1100 är bättre.

Nisse977

8000rpm+ känns skönt!
Gick med
20 Jul 2004
Hoj
Suzuki GSXR1100 -89 Aprilia RS 125 -08
Gillade Ur-Gixxern med!!!! Riktigt bra klös för att vara så gammal hoj!! Som exempel kan jag säga att en kompis prokörde min någon vecka innan den blev stulen, Och jag vet inte om han har hämtat sig än!! haha!! iofs så hade han själv bara kört 1100glidare och några andra mindre effektstarka saker...

TreoKwak

Köra fort rakt fram är lätt & trist
Gick med
27 Aug 2004
Hoj
Honda VTR SP1´00 & BMW F800GS-13
Silwer skrev:
jo men ack så trist i jämförelse om man idag ser på det hela ur ett nostalgiskt tänkande:lol
Varför en cb500 four föresten?

Trist ? Näe ! :fatta!

Joo..CB500Four ja, jo jag tycker de är coola helt enkelt, jag skulle vilja ha en "sitta upprätt"-hoj utöver SportHojen. Med en så´n skulle jag få med mig tjejen oxå..hon gillar inte att åka med knäna i armhålorna och sitta huvudet högre än mig :tungan

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
Måste det vara en 85:a ?
Fick premien på min CBR 87:a idag, 1392:- Helföräkring/Helår på TH.

I like it,
I like it a lot........

HanneZ

Guest
TreoKwak skrev:
Trist ? Näe ! :fatta!

Joo..CB500Four ja, jo jag tycker de är coola helt enkelt, jag skulle vilja ha en "sitta upprätt"-hoj utöver SportHojen. Med en så´n skulle jag få med mig tjejen oxå..hon gillar inte att åka med knäna i armhålorna och sitta huvudet högre än mig :tungan
Tjejer e vana vid de där :D

TreoKwak

Köra fort rakt fram är lätt & trist
Gick med
27 Aug 2004
Hoj
Honda VTR SP1´00 & BMW F800GS-13
OLJEKYLD GSXR skrev:
Det finns fortfarande ingen ram :tungan

Det kan man förlåta när det gäller hojar typ CB500Four, men jag minns ännu min lånehoj från verkstad..en XJ600, typ 98:a eller nå´t..snacka om ingen ram..min moutainbike känns stabilare.. :3freak

Äh..nu spammar jag igen

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
UrbanTiger skrev:
... en CB500Four är ju inte helt tråkig om man gör Cafe' räser av den med clipon, helrör och en fet framlampa. Lite trim i motorn och joxa lite med fjädring och däck så är den nog minst lika körbar som en -85:a ...
Har en polare som hade en sån som du beskriver minus motortrimmet. Med primerröd tank, clipon, öhlinare osv. Skitkul att köra. Skitkul! :tummenupp

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Svåra att hitta men tuffast i stan och med helt moderna prestanda, Bakker eller Martin 1100.

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Classic racing? Jo, det är häftigt, det krävs ju att man lär sig cykeln ordentligt så man inte tycker det känns konstigt att åka med ramflex och vingliga diagonaldäck.Som en vis herre sa: Raceförarna var modigare förr!

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Mookie skrev:
Svåra att hitta men tuffast i stan och med helt moderna prestanda, Bakker eller Martin 1100.
Eller en Bimota KB1! :tummenupp
Tyvärr garagerad pga att det jä*la dygnet bara har 24 timmar.

Edit: Har du bytt nick eller blandar jag ihop med nån annan?

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024