Banåkning gelleråsen

np96

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Sthml
Hoj
hojlös
Någon som vet ngt om tiderna för allmänåkningen på gelleråsen för månd-ons?
Å ngn som har plats från sthml i släpvagnen el bussen? Sugen som fan å köra men bytt bil å den har ingen krok..
 

Hägglund

Varför bromsa om man kan gasa?
Gick med
6 Feb 2004
Ort
Gävle
Hoj
Ducati Hypermotard
np96 skrev:
Någon som vet ngt om tiderna för allmänåkningen på gelleråsen för månd-ons?
Å ngn som har plats från sthml i släpvagnen el bussen? Sugen som fan å köra men bytt bil å den har ingen krok..


Åkningen är mellan 9 och 16
 

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Ort
Mullhyttan
Hoj
FZR 600R
np96 skrev:
Någon som vet ngt om tiderna för allmänåkningen på gelleråsen för månd-ons?
Å ngn som har plats från sthml i släpvagnen el bussen? Sugen som fan å köra men bytt bil å den har ingen krok..

nu har ja missat nå, som händer i mina trakter, nån som har mer info?

anmälning å sånt, vad gäller???
 

Bobby Orr

Viljan är stor, kunnandet mindre......
Gick med
2 Jul 2005
Ort
Årsta
Hoj
Yamaha R6
np96 skrev:
Någon som vet ngt om tiderna för allmänåkningen på gelleråsen för månd-ons?
Å ngn som har plats från sthml i släpvagnen el bussen? Sugen som fan å köra men bytt bil å den har ingen krok..

Jag är också sugen på att dra ner, har lite att fixa först. Jag tar eventuellt hojen ner någon av dagarna. Är du intresserad av att köra en samåkning så är det bara höra av dig :tummenupp
 

Daniel_liss

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki ZX9R
jag har nog också missat detta...! vad händer??

har ju nyss köpt min hoj... å vad skulle vara roligare och nyttigare än att få lära sig på bana?!
är tacksam för mer info eller länk till info...

tack
 

np96

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Sthml
Hoj
hojlös
Bobby Orr skrev:
Jag är också sugen på att dra ner, har lite att fixa först. Jag tar eventuellt hojen ner någon av dagarna. Är du intresserad av att köra en samåkning så är det bara höra av dig :tummenupp

Har oxå lite å fixa egentligen,varit borta i 2 veckor å kom hem ikväll.
Hade hellst åkt tisd el ons.Inte så sugen att köra 25 mil dit,köra där hela dagen å sen köra hem..risken finns ju att man syna marken å då blir d jobbigt att köra hem..
 

Rundningsmärke

%#(/&_;!"#^¨
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
R1 ver 2.0
anja skrev:
:7peta är väl bara att köra hojen dom 20 milen dit?
Det tyckte jag var ett praktiskt och billigt alternativ, tills jag körde omkull och hojen var okörbar, då var det inte lika lyckat längre. Goodstuff räddade min förstörda dag, men man kan ju inte räkna med att få hjälp av sådana hjältar varje gång.

/A
 

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
det som händer är att det är bikeweek på g-åsen, dvs. allmänhetens åkning för cyklar sön-ons. först till kvarn gäller, kostar 350 kr att köra. idag var det vip-körning för bike-prenumeranter.
för att spara ¨1000 frågor.
jag har IF och fick köra, polarn TH och han fick med köra.
Jag såg (hörde) flera med slipon.
omkörningar tilläts om instr. tyckte att gruppen var bra nog att klara av det.
ha bra däck.
framför allt, håll avstånd, 2 överivriga krockade innan första kurvan första varvet, första passet idag. :D
 

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Ort
Mullhyttan
Hoj
FZR 600R
np96 skrev:
Har oxå lite å fixa egentligen,varit borta i 2 veckor å kom hem ikväll.
Hade hellst åkt tisd el ons.Inte så sugen att köra 25 mil dit,köra där hela dagen å sen köra hem..risken finns ju att man syna marken å då blir d jobbigt att köra hem..

ja bor i närheten.. :)

men vad är det som gäller? föranmält? kostnad? regler för å få köra?

Edit: Tack för svaren i inlägget ovan. :rolleyes: :tummenupp
 
Last edited:

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Ort
Mullhyttan
Hoj
FZR 600R
crashtestdummy skrev:
det som händer är att det är bikeweek på g-åsen, dvs. allmänhetens åkning för cyklar sön-ons. först till kvarn gäller, kostar 350 kr att köra. idag var det vip-körning för bike-prenumeranter.
för att spara ¨1000 frågor.
jag har IF och fick köra, polarn TH och han fick med köra.
Jag såg (hörde) flera med slipon.
omkörningar tilläts om instr. tyckte att gruppen var bra nog att klara av det.
ha bra däck.
framför allt, håll avstånd, 2 överivriga krockade innan första kurvan första varvet, första passet idag. :D


mellan 9 å 16 som nån skrev tidigare?

hur mkt får man köra för 350kr?
 

np96

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Sthml
Hoj
hojlös
HAHA!...Kanske inte ska skratta men va faan..Hur svårt kan d va å ta d lite lugnt?Har både tävlat mkt å kört bana me gathoj å man börja ju alltid me å ta d lugnt å kolla banan så allt är ok.
 

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Rundningsmärke skrev:
Det tyckte jag var ett praktiskt och billigt alternativ, tills jag körde omkull och hojen var okörbar, då var det inte lika lyckat längre. Goodstuff räddade min förstörda dag, men man kan ju inte räkna med att få hjälp av sådana hjältar varje gång.

/A

det är ju sånt man helst inte ska göra med sin gatcykel, och därför tycker jag att man ska låta bli att ta med det i beräkningarna. fast det är ju bara min åsikt, det.

Edit: mitt avåkande började när jag kände att det inte gjorde något om jag kraschade.
 
Last edited:

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Jag funderar på om det är värt det. Enligt vad alla säger är det så mycket nötter som härjar där samt tokigt mycket folk. Och med 40mils resa så hoppar jag nog det. Bättre att åka upp över helgen och titta på de som kan köra.
 

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Victor skrev:
Jag funderar på om det är värt det. Enligt vad alla säger är det så mycket nötter som härjar där samt tokigt mycket folk. Och med 40mils resa så hoppar jag nog det. Bättre att åka upp över helgen och titta på de som kan köra.

vaddå? jag är ingen jävvla nöt och jag kan köra. nu fattar jag inte vad du menar. :rolleyes:
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
anja skrev:
vaddå? jag är ingen jävvla nöt och jag kan köra. nu fattar jag inte vad du menar. :rolleyes:

På dagarna när gat-tomtarna härjar, he means. Roadracingträningen är nog överbefolkad och alldeles för lite körning som vanligt.
 

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Mattias skrev:
På dagarna när gat-tomtarna härjar, he means. Roadracingträningen är nog överbefolkad och alldeles för lite körning som vanligt.

ja fy. gatåkare och för lite körning. :näsblod
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Vädret verkar dock bli bra på måndagen. Lite sugen men orkar inte köra 20 mil före 09.00 för att inte veta om man får plats att köra. Fast med föranmälan kanske man väntar ut väderprognosen och inte fått plats heller.

Moment 22. :D
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top