Da Fris
Segla gör dom som ej har råd med bensin
http://www.r2d2.se/monzta/Flubber skrev:2252765Monzta, ni menar möjligtvis inte Monza?
Eller är det 2 olika banor?
Har aldrig hört talas om Monzta.
http://www.r2d2.se/monzta/Flubber skrev:2252765Monzta, ni menar möjligtvis inte Monza?
Eller är det 2 olika banor?
Har aldrig hört talas om Monzta.
sandstream skrev:2229713Har du den vanlig trafikförsäkringen så täcker den skador upp till 300 miljoner har jag för mig.
JohanFÖK skrev:2253677Svar till nazurro:
1.
Helt rätt ingen i hela Sverige vet vad som gäller och det är därför både du och jag och alla andra tycker att det är förvirrat. Det finns dock väldigt många människor som försöker sig på en tolkning och det är där man kan få olika besked.
2.
Ja, det är skillnad. Eftersom ingen i Sverige vet om trafikförsäkringen gäller eller inte gäller på bana är det alltid bättre att ha en trafikförsäkring än att inte ha en alls. Den dagen det inträffar en olycka på tex Anderstorp och olyckan hamnar i domstol så kommer vi veta om trafikförsäkringen gällde den dagen eller inte. Om man då kommer fram till att Trafikskadelagen gäller så måste Trygg-Hansa iaf betala ut trots att de själva säger att den inte gäller på banan. Detta eftersom Trafikskadelagen styr Trafikförsäkringen och inte Trygg-Hansa.
Blev det lite klarare?
/ Johan H
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras