Bana I Stockholm

Eric

Ny medlem
Gick med
8 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen Just nu
Hej! i väntan på motardhjul så har jag varit på Rörken utanför Uppsala 2 måndagar irad och kollat.
Ser jäkligt skoj ut!

Någon som vet om det finns någon bana lite närmare Sthlm,
Om inte, är det någon som har undersökt saken lite mer om möjligheter till att bygga en? bidrag från staten, kommuner mm

/Mvh Eric
 

Hardcore

Kan nån se till att det blir vår nu?
Gick med
22 Apr 2003
Ort
165 Jag å Ken
Hoj
R1a som alla andra
Vi borde kolla upp Go-Cart banorna i Upplandsväsby och ute vid Stäket. Dom kanske kan ta emot oss mot skälig ersättning.

Jag vet inte om det finns nått kvar på Barkaby.


Telefon nummer mottages till banorna ovan.... Tackar :hej
 

jb

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Marbella
Hoj
YZF-R1 -18
Det är folk som har frågat på Stäket. Och de sa att man kunde glömma det.
I Väsby så stog det i vår lokaltidning att de måste minska körningar där pga av buller. Kan bli svårt att få till extra körning för motard då.

Men det går ju alltid att fråga. Jag kan ha fel.
 

Brodde

Skillnad på åka och köra.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm N
Hoj
525
När jag och bla jb och TomK var på Åland talade vi med en Gocart-familj från Uppsala.
Dom tipsade om en nerlagd gocartbana mellan Upplands Väsby och Vallentuna. Banan är inte längre i tävlingsbart skick tydligen och vet ej om det ens körs hyrkart där nu.. Men dom tyckte att vi kunde ju kolla med ägaren och kanske göra en överrenskommelse.
Tyvärr vet jag inte vart till 100 % vart den ligger och tyvärr inte heller vem som äger den.. Men jag tror det hette Össeby eller något liknande.
Ska se om jag kan hitta någon info om den..
 

Pasi

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM
Motard är ju på stark frammarsch, finns det verkligen ingen entrepenörer i Stockholm som är villig att satsa på att bygga en bana alternativt motorstadion. :hej
 

Superbus 640

"If everything seems under control, you'
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Tullinge
Hoj
Snart en Streetfighter GSXR 1100
Jag sitter med i en grupp kommunala planerare på Södertörn och vi tittar på möjligheten att samloklisera en bunt banor som kommunerna gärna ser att flyttar från deras nuvarande placering. Jag har sett till att jag är med i utredningesgruppen och jag kommer att slåss för att man ser till att det blir möjligt att köra motard på den nya banan. Jag har varit i kontakt med Svenska supermotardklubben och har fått måtten för att en bana skall hålla internationell tävlingsstandard. Så nog planeras det men det är nog tyvärr något år bort...
 

Belle

********285********
Gick med
7 May 2003
Ort
Märsta
Hoj
lc4 & xt som bud hoj
Brodde skrev:
När jag och bla jb och TomK var på Åland talade vi med en Gocart-familj från Uppsala.
Dom tipsade om en nerlagd gocartbana mellan Upplands Väsby och Vallentuna. Banan är inte längre i tävlingsbart skick tydligen och vet ej om det ens körs hyrkart där nu.. Men dom tyckte att vi kunde ju kolla med ägaren och kanske göra en överrenskommelse.
Tyvärr vet jag inte vart till 100 % vart den ligger och tyvärr inte heller vem som äger den.. Men jag tror det hette Össeby eller något liknande.
Ska se om jag kan hitta någon info om den..

Jag tror att du menar Öswe ring eller vad den heter :confused:

Den ligger ca 300 meter efter cross banan i väsby, när man åker ifrån väsby - passerar cross banan och innan alén så svänger man in till höger.



/Belle
 

Brodde

Skillnad på åka och köra.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm N
Hoj
525
Belle skrev:
Jag tror att du menar Öswe ring eller vad den heter :confused:

Den ligger ca 300 meter efter cross banan i väsby, när man åker ifrån väsby - passerar cross banan och innan alén så svänger man in till höger.

Den är det. :tummenupp
Öswe ring... just det ja... hehe

"Nära skjuter ingen hare!" :p
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top