Bana nära Falun

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
Hur känsligt är det med buller på Monzta? typ Anderstorp :näsblod eller snällare än Karlskoga :)

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
moto-gg skrev:
Hur känsligt är det med buller på Monzta? typ Anderstorp :näsblod eller snällare än Karlskoga :)
Banuthyraren har satt 98dB vid förbiåkning som gräns vilket väl får betraktas som ganska snällt.
En 4:a med slipon bör inte ha några problem så länge det finns dämpmaterial i burken, en twin kan få det kämpigare men jag klarar det med mitt Akra-system om jag bara inte håller fullt förbi. En Ducce med race-system klarar det inte :död

Å andra sidan finns det db-killers som passar nästan alla burkar nu för tiden...

Sen är det upp till arrangören att se till att reglerna efterlevs med hjälp av ljudmätare, några ljudfällor som A-torp finns det inte. Däremot ligger samhället rätt nära, så åtminstone jag kommer att vara hård på den satta gränsen :D

Last edited:

Stekar`n

Team No control
Gick med
31 Jul 2005
Hoj
hojlös men letar...
Bruma lite på Rättviks-banan e ja m på !!!

Tänkte dra dit så fort de går å fläska på lite , de säger att de e rolig bana så man lär väl prova !!!!
Nån som vet när den öppnar ?
:yoparty :tuttar :yoparty

Får man åka på Monzta-banan om man inte har en reggad hoj ? :va :va :va

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Stekar`n skrev:
2075435 Tänkte dra dit så fort de går å fläska på lite , de säger att de e rolig bana så man lär väl prova !!!!
Nån som vet när den öppnar ?
:yoparty :tuttar :yoparty
Kolla på banans hemsida vettja, eller mitt inlägg bara lite, lite tidigare i tråden...

Stekar`n skrev:
2075435Får man åka på Monzta-banan om man inte har en reggad hoj ? :va :va :va
Nej, tyvärr.

Last edited:

sevehem

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2006
Hoj
såld, siktar på 900 ccm eller mer
Jåke skrev:
2073756 Självklart! Du kommer väl till -> www.r2d2.se/bandagar ? Jag räknar med dig :tummenupp

fan va bra det ser ut!! nu gäller det bara att skiftschemat stämmer så man kan varalediga de dagarna! det verkar ju helt perfekt med en nybörjarklass...

hur sent kan man anmäla sig?? tror inte att schemat dyker upp förrän i slutet på maj för min del,...

Last edited:

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
sevehem skrev:
2102208 fan va bra det ser ut!! nu gäller det bara att skiftschemat stämmer så man kan varalediga de dagarna! det verkar ju helt perfekt med en nybörjarklass...

hur sent kan man anmäla sig?? tror inte att schemat dyker upp förrän i slutet på maj för min del,...
Har egentligen inget "bäst före" på anmälning, det hela hänger mer på om grupperna blir fulltecknade eller inte. Däremot brukar det sällan vara problem att få plats i de lugnare grupperna ganska sent då alla gärna vill köra i snabb/snabbare/snabbast... :hihi

Det är ju bara att kolla läget när ditt schema kommer, om nån grupp blir full postar jag det i denna tråden: http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=110536

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024