Banan som gud glömde

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Macke skrev:
2628084 Skapligt snabb bana.... :D
Innan man byggde om Hockenheim var Salzburgring troligen den näst snabbaste banan (bortsett ovaler). Möjligen att Monza är lika snabb men jag tror ändå inte det.

Vore fenomenalt med Salzburgring som ordinarie MotoGP-bana. Att se ett koppel på 3-4 man storma fram i 300+ längs den svagt sick-sack-formade rakan som aldrig tar slut - och med alptoppar i horisonten...

:D :yoparty

Ivancev

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2004
Hoj
Ingen just nu
Detta va Mick Doohans absoluta favorit bana, drifting med bakändan i 300+.:yoparty

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ett antal med och utan motor
Nyteknik skrev:
2628528 Innan man byggde om Hockenheim var Salzburgring troligen den näst snabbaste banan (bortsett ovaler). Möjligen att Monza är lika snabb men jag tror ändå inte det.

Vore fenomenalt med Salzburgring som ordinarie MotoGP-bana. Att se ett koppel på 3-4 man storma fram i 300+ längs den svagt sick-sack-formade rakan som aldrig tar slut - och med alptoppar i horisonten...

:D :yoparty
Banans layout är härlig, men tror tyvärr inte att det blir några stortävlingar på denna bana i överskådlig framtid.
Säkerheten är sådär, högfartspartier med väldigt mycket armco i bankanten.
Österrike har redan en stor bana som man har svårt att få ekonomisk ordning på.
Sen är den ur publiksynpunkt inget vidare, det är svårt att se så mycket från de befintliga läktarna och den bjuder inte mycket till naturliga läktare heller, svårt att få in en stor publik.
Jag har något gammalt VHS band från 80-talet med åkbilder från GP, det är lätt att bli nostalgisk:)

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
*mutter* Skulle det vara något speciellt att S2K-killen kör skiten av både BMW:n och Ferrarisarna?? OCH? Han har ju sjukt mycket bättre spårval, bromspunkter och gaspådrag.

Ungefär lika imponerande som om jag skulle ta Swedies NSB-hoj och han Alicias 400 och vi körde på samma bana. Klart som korvspad att han skulle göra åttor runt mig.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag sitter o spelar rätt mycket GTR2 och jag måste säga att jag är rätt sugen på att testa på att köra en racerbil på bana. Hade varit kul o se vad för känsla man får när man kör. Jag har satt banrekord i spelet på varje bana, så det är iaf något. Inte för att det är samma sak som verkligheten, men jag vet hur man kör bil oxå.... :)

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
ReDan skrev:
2628563 S2000 är väl den bilen jag kommer att köpa när jag får råd ; )
S2000 är favoriten nu när en kompis redan ägt en Dodge viper! :mad:

Gör du rätt i!!! Som jag sa i en annan tråd: det är fan nästan roligare än att köra hoj!
Man brukar ju säga att bilar åker man i och hojar kör man..............men en S2000 KÖR man :fakta

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Swedie skrev:
2629757 Jag sitter o spelar rätt mycket GTR2 och jag måste säga att jag är rätt sugen på att testa på att köra en racerbil på bana. Hade varit kul o se vad för känsla man får när man kör. Jag har satt banrekord i spelet på varje bana, så det är iaf något. Inte för att det är samma sak som verkligheten, men jag vet hur man kör bil oxå.... :)

Just den banan är ju med i Grand Turismo.

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Harleys...
Fürstenhoff skrev:
2630522 Åk med mig ETT varv på Nürburg ring nästa år i vår race Subaru Impreza och du kommer att bli helt såld !!:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Hoj är skoj, men en vass bil sopar banan med en mc på vilken bana som hellst vad beträffar underhållning!!

/Fürstenhoff.

/Fürstenhoff.

hur mycket pulver har ni i imprezan egentligen ??? Hk/Nm

///micke

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024