-<Bandag 1/6 Göteborg på SM banan.>-

rejser

knatter knatter...igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Trehundra kubikare
Alltså... jag trodde den var för oss som hjälper till och bygger banan + Rookie´s???

Hur roligt kommer det bli för oss vanliga dödliga om det kommer en massa SM-åkare??
Kan inte tänka mig att det blir roligt för dem heller med en massa stoppklossar runt banan:va

Det löser man väl lätt med olika träningsgrupper isåfall.
20-30min per grupp och sen byter man.

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Ja det är inga problem, de gånger jag kört så blir man omkörd på juste sätt, bara man inte kör helknäppa vingliga spår. Det är ju bara träning och de snabba vet att det finns långsamma på banan. Var också orolig för detta på nån träning men det går sketabra.

RMSusaRacing

RMSusaRacing
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
Honda
Alltså... jag trodde den var för oss som hjälper till och bygger banan + Rookie´s???

Hur roligt kommer det bli för oss vanliga dödliga om det kommer en massa SM-åkare??
Kan inte tänka mig att det blir roligt för dem heller med en massa stoppklossar runt banan:va

Det är självklart en bandag för er som bygger banan först och främst vilket jag har sagt hela tiden, men även en allmän bandag för alla andra som vill vara med och betala för att få köra. Ni åker ju självklart gratis som är med och bygger!
Detta innebär att det är samma regler som gäller för alla. Sedan är det inte så farligt att åka med SM grabbarna dom vet vad de gör och vi kommer ha en genomgång innan vi släpper ut er på banan. Det finns ju möjlighet att dela upp i fler grupper om det inte skulle fungera.
Sedan är det ju en allmänbandag vilket innebär att det inte är träning inför tävling som gäller.

Hoppas det löser en del frågor.
MVH Robert Susa

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09

Tyckte det fungerade kannon på Åland, passa på och få lite tips, hjälp med att ställa in hojen och kolla spårval mm

doordie

Gick med
15 Mar 2005
Hoj
KX500 för MX/Enduro/Motard/Isbana/Backe
avgifter....

Ursäkta min tröghet! :confused:

Vad gäller för betalning för träning för Rookies på fredagen och vad kostar det för SM-förarna på lördagen efter Rookies kört sin final? :va

RMSusaRacing

RMSusaRacing
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
Honda
Ursäkta min tröghet! :confused:

Vad gäller för betalning för träning för Rookies på fredagen och vad kostar det för SM-förarna på lördagen efter Rookies kört sin final? :va

Hej
700:- gäller på fredagen 9-17.
200:- gäller SM klasserna på Lördag 1h/ klass.
MVH Robert Susa
Kortedala motorklubb

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Hej
700:- gäller på fredagen 9-17.
200:- gäller SM klasserna på Lördag 1h/ klass.
MVH Robert Susa
Kortedala motorklubb
Du Robert kan ni inte skriva på Kortedalas MKs hemsida att det är träning på fredag. Då kan det inte bli någe snack om att ingen viste. Det är ju i alla fall er officiella hemsida. Det är ju bara vi nördar som hänger här på SH ;)

Du Robert kan ni inte skriva på Kortedalas MKs hemsida att det är träning på fredag. Då kan det inte bli någe snack om att ingen viste. Det är ju i alla fall er officiella hemsida. Det är ju bara vi nördar som hänger här på SH ;)

Såg att du själv var anmäld :tummenupp

Last edited:

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Jag kanske e dum i huvudet men jag hittar inget tidsschema för träningen på lördag? Jag kör 15 timmar bil för att komma till tävlingen och destå senare jag kan åka på fredag destå mindre fattig blir jag. Nu såg jag iofs att det var anmälning 7-9 på lördag...

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Fick tips av Marcus att det fanns i tidsschema för Rookie...

Betalträning
15 Quad Open + 450 13.30 14.30
15 Supermoto 450 14.40 15.40
30 Supermoto Open 15.50 16.50

RMSusaRacing

RMSusaRacing
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
Honda

Såg att du själv var anmäld :tummenupp

Halloj Stefan
Problemet är att det inte är officiell träning inför tävling på Fredag. Alltså bara en bandag där alla får köra utom SM deltagare som skall tävla på helgen med den kubiken som de skall tävla i. Det spelar alltså ingen roll om vi ringer alla och talar om personligen att det är bandag på fredag om du inte kör med annan kubik än den du ställer upp i SM med. Reglerna är sådana och jag kan tyvär inte ändra på dem.
Sedan kan man alltid disskutera om det är rätt eller fel men det överlåter jag till er andra. Vi nekar ingen träning men man måste ha klart reglerna inna så att det inte blir tjafs efteråt att man inte visste osv. Därför har jag försökt att vara tydlig med att det är en bandag och inget annat.

Som jag sa i det första inlägget så är det först och främst en tillställning för dem som varit med och hjälpt och tagit en hel dag ledigt bara för att hjälpa oss och er så att det blir en tävling. Så det är som tack till dem som denna bandag har kommit till.

P.S.
Stefan om du är osäker så kan du ringa, min telnr finner du på KMK hemsida. :)

Br R.

RMSusaRacing

RMSusaRacing
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
Honda
Enligt Senaste Bud Så gäller detta.

Hej
Övriga som inte hjälper till och bygga bana i Göteborg inför SM i Supermoto Det finns möjlighet att köra Banan på Fredagen 1/6 från kl:09:00-17:00 för 700:-.
Två klasser registrerat och Licens grupp.

Detta gäller alla inklusive SM enligt Senaste info från SVEMO.
Väl Mött.
MVH Robert Susa
Supermotosektionen Kortedalamotorklubb.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...