Ja fråga den här killen...
Jag har nog känt mig lite tryggare med två ambulanser på bandagar/onsdagskörningar än vad jag borde ha gjort. Jag (och många med mig) har faktiskt levt i den tron att ambulanspersonalen är fullutbildade med adekvat utrustning i bilarna. Nu låg killen faktiskt mer än 20 minuter innan landstingsambulansen kom. Jag snackade lite med ambulanspersonalen och de sa att de inte ens hade rätt att ge morfin/smärtstillande/sätta stödkrage.
Om jag har missuppfattat får gärna någon rätta mig.
jag har nog känt mig lite tryggare med två ambulanser på bandagar/onsdagskörningar än vad jag borde ha gjort. Jag (och många med mig) har faktiskt levt i den tron att ambulanspersonalen är fullutbildade med adekvat utrustning i bilarna. Nu låg killen faktiskt mer än 20 minuter innan landstingsambulansen kom. Jag snackade lite med ambulanspersonalen och de sa att de inte ens hade rätt att ge morfin/smärtstillande/sätta stödkrage.
Här är en till som blev förvånad!!!
är det likadant på alla bandagar?
Om jag har missuppfattat får gärna någon rätta mig.
Usch, det där lät inte alls bra
Nej det är absolut inte så på alla bandagar/trackdays!
Actionpics arbetar med ett och samma ambulansföretag vid samtliga trackdays och dom
arbetar enligt de senaste riktlinjerna som finns för ambulanssjukvård med läkemedel, medicinsk utrustning, standardiserat arbetssätt enligt PHTLS (Pre Hospital Trauma Life Support) / Triagesystemet METTS/RETTS / PS (Prehospital sjukvårdsledning) och journaldokumenterar alla insatser. Dom är registrerade och godkända av socialstyrelsen.
Detsamma gäller för TM Ambulans på Gelleråsen och ambulansservice i Anderstorp. Vet inte hur det är med övriga.
//Nitrous
Någon som har koll på vad varvtiderna låg på i snabb grupp?
Någon som har koll på vad varvtiderna låg på i snabb grupp?
Detta är intressant! Verkligen! Jag ska ta upp detta på nästa styrelsemöte! INTE bra om FMK har lägre standard än övriga bandagsarrangörer!
JA det är ju anmärkningsvärt eftersom vid träning t.ex. krävs att en läkare ska vara på plats också, dock kan läkaren vara gynekolog och inte alls kanske bäst inom akutsjukvård. Men helt klart bör det verkligen finnas utrustad ambulans och utbildad personal med erfarenhet av akutvård minst. Läkare känns mindre viktigt om kunskapen att arbeta med akutskador, läkemedel och omhändertagande finns.
Vet att Knutstorp kräver att man hyr en läkare till deras ambulans oavsett så fort det är mc-verksamhet.
Att spara in pga ekonomiska anledningar är nog inte anledningen för det är ju ren dårskap. Anderstorp Ambulansservice är inte långt borta så nog finns det företag i omgivningen, även Falck finns över hela Sverige och erbjuder den servicen som behövs.
//Nitrous
Nu ligger det en massa bilder från körningen på Falkenbergsbild.se
Jag hoppas såklart att det handlar om någon sorts missförstånd och att FMK uppfyller alla de krav man har rätt att kräva. Jag ska gå vidare i detta.
581 bilder men lyckades bara fastna på 3 och inget av dem var köpbart
Magnus hur såg det ut på SMet? Tyckte det var ännu mer ambulanser där då (3?) men nu blir jag osäker. Frågan är således hade vi läkare och utbildad personal där då?
Kanske borde föreslå en regeländring till Svemo att man får inte släppa ut fordon på banan under tävling (träning?) som utger sig för att vara ambulanser om det inte finns någon minsta kravbild man ska uppfylla.
Så man inte pre-race blir lurad av en hög blå-gula bilar parkerade i depån. Då kan man ju lika gärna (nästan) åka i en V70, de är ju ändå rätt gott me plats för fossingarna i en ambulans.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|