Bandag, lasta och bo ?

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
He he, den vagnen ser ju mysig ut :)

Nu har jag inhandlat lite remmar och framhjulsstöd, 379 kr-varianten, den var FET , jag trodde den skulle vara mycket mindre.

Bensindunk köpte jag också, det kan vara bra att ha. Mycket prylar blir det... :tungan

Glöm inte galge till stället, (Mycket lättare att få det torrt till dag 2.) brassestol, verktygslåda och kanske en http://www.biltema.se/sv/Fritid/Fri...h-varmeforvaring/Kylbox--varmebox-2000032991/ så du har kall dryck hela dagen.

Mer bra-att-ha- saker kommer du nog på vartefter.

carleson

Gillar kurvor
Gick med
7 Mar 2006
Hoj
Fazer 1000, R1 ?
Nu har jag provat att lasta hojen och varit på bandag. Det gick skitbra (att lasta alltså, körningen på Knutstorp slutade i lowsider och sabbad hoj men det är en annan historia :( )

Spände fast framhjulsstödet (379 kr-varianten) längst fram i hyrsläpet, med varsin rem rakt åt sidorna, fäste i D-krokarna i släpet.
Rullade i hojen som fastnade som i ett skruvstäd med framhjulet, och där stod den rätt stadigt så jag i lugn och ro kunde lägga på remmarna
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Depastod-och-transport/Spannband-for-styre-2000021678/
på gaffelkronan och trä i styrändarna, mycket smidigt. Fäste karbinhakarna i släpet, drog i remmarna och spände lite lagom hårt.

Där bak använde jag spännremmar med krokar:
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/L...h-Lastspannare/Snabbspannare-2-st-2000031740/
Så himla smidiga, bara att kroka i ena kroken i D-krokarna i släpet och andra kroken i hojen i bakre fotpinnefästet.

När jag skulle åka hem o rullade upp hojen på släpet och remmarna låg på plats tog det ca en minut så stod hojen fast. Bara kroka på och spänna.

Piece of cake :tungan

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Kul att höra att lastningen gick bra. Mindre kul att höra att ett av argumenten till att släpa gav utdelning.

Hoppas du och hojen snarast kan bli kördugliga igen och att ni får en bra säsongsavslutning. Viktigt att du kommer upp i sadeln igen så att du inte får hjärnspöken.

carleson

Gillar kurvor
Gick med
7 Mar 2006
Hoj
Fazer 1000, R1 ?
Tack...

Jag tänker nog köra Gelleråsen 31/8 som planerat, men jag får ta Fazern då men d funkar :)

Själv mår jag prima... även om den där (jävla) kurvan kommer upp i huvudet så fort jag blundar... :näsblod

carleson

Gillar kurvor
Gick med
7 Mar 2006
Hoj
Fazer 1000, R1 ?
Hoppas du och hojen snarast kan bli kördugliga igen och att ni får en bra säsongsavslutning. Viktigt att du kommer upp i sadeln igen så att du inte får hjärnspöken.

Tack för omtanken :) Jag körde två dagar på Mantorp i veckan och det började kännas riktigt bra andra dagen så nu känns det lugnt.

Ska också tillbaka till Knutstorp 12/9..., jag ska klara den där kurvan... :mad:

Sen kan det bli höst... :)

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...