Bandag Midlanda 7-8 Juli

MickeG

Medlem
Gick med
13 May 2004
Hoj
KTM RC56-R
Bandag på Midlanda 7-8 Juli. Vi kör med tre grupper Medel, snabb och race
Kostnad för bägge dagarna 800:- Vi tar inga bokningar för en dag. Lunch och middag kan köpas vid banan.

Last edited:

pink_panther

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2006
Hoj
Triumph Speed Triple 06
MickeG skrev:
2246367 Platstillgång: Medelgruppen 4st, snabb 4st och race 5st

Hej,
jag är interesserad att delta i medelgruppen, men har aldrig kört på en bana förr. Har mc-körkort sedan 22 år, men det var inte förrans i år att jag kunde köpa mig en hoj (det blev en Triumph Speed Triple). Har numera avverkat över 450 mil och är sugen på kurvor ;-)

Jag undrar om det är en idé att anmäla mig, dvs om det är över huvud taget möjligt från er sida?

Hälsningar

Paul

HCC_Racing

ABECE**
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Yamaha FZR600R Kawasaki ZX9R
pink_panther skrev:
2257325 Hej,
jag är interesserad att delta i medelgruppen, men har aldrig kört på en bana förr. Har mc-körkort sedan 22 år, men det var inte förrans i år att jag kunde köpa mig en hoj (det blev en Triumph Speed Triple). Har numera avverkat över 450 mil och är sugen på kurvor ;-)

Jag undrar om det är en idé att anmäla mig, dvs om det är över huvud taget möjligt från er sida?

Hälsningar

Paul

Klart du ska anmäla dig! Kommer att bli kanon.

pink_panther

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2006
Hoj
Triumph Speed Triple 06
Hej, det är jag igen :banana

Nu har jag läst på litet grand och upptäckt (om jag inte har läst fel) att min försäkring inte gäller vid bankörning. :huvet
Varken trafik eller vagnskadeförsäkring. Är försäkrad hos IF .....vad gör man då? Eller har jag läst fel? Någån som vet?

Är tacksam för alla svar .... :Bugar

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
pink_panther skrev:
2258883 Hej, det är jag igen :banana

Nu har jag läst på litet grand och upptäckt (om jag inte har läst fel) att min försäkring inte gäller vid bankörning. :huvet
Varken trafik eller vagnskadeförsäkring. Är försäkrad hos IF .....vad gör man då? Eller har jag läst fel? Någån som vet?

Är tacksam för alla svar .... :Bugar

Antingen skaffar man sig en racehoj eller så man kör förnuftigt med hojen man har och ser till att hålla sig på hjulen. Eller så byter man försäkring, dock inte säkert att det gäller ändå. Byt till Folksam och kör på en SMC-körning, då vet du säkert att det gäller.

MickeG

Medlem
Gick med
13 May 2004
Hoj
KTM RC56-R
pink_panther skrev:
2257645 Hej,

sugen är jag verkligen, man jag vill inte vara någon bromskloss för andra. Jag inväntar nog, vad instruktören tycker. :lol
Klart att du ska vara med och köra, du kommer inte att vara stoppkloss. Det
är upp till de andra deltagarna att passera dig på ett så säkert sätt som möjligt. Sen är det väl så att alla har varit nybörjare..Anmäl dig så ses vi snart. Vi kommer att hjälpa dig under dagarna. Ang försäkring så är det så att If & Trygg-Hansa ej ersätter för skador på banor, men som så många trådmeter det skrivits om detta ämne så finna alla svar (eller inga)här på forumet. Kort sagt ingen vet vad som gäller förrän detta har provats i domstol. Men jag tycker man ska ha en olycksfallsförsäkring för extremsporter.

Alicia skrev:
2258182 Någon plats i racegruppen?
Sist jag kollade fanns det 5st, du finner info om våra körningar på våran sida
www.banakning.nu

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Kul! Ser ut som man ska få testa köra den banan. Fast på en ZXR 400 kanske. Bah! :) Kanske får mersug på mindre cc o köper en sådan o kör med nästa år istället. 07 R1an är nog inget att ha :rolleyes:

sandstream

Guest
Har kört många varv på Midlanda och det är en jäkligt kul bana som varmt kan rekommenderas :tummenupp

Big D

Rött é snabbt!
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Daytona 675 och TL 1000S
Bana!

MickeG skrev:
2246367 Platstillgång: Medelgruppen 4st, snabb 4st och race 5st

Jag är sugen. Vet dock inte vart Midlanda ligger :tomten . Finns det platser kvar än?

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Ingen
Jag skulle ocksa vilja vara med...:gråta

Vi är pa väg hem för semester da men jag har ingen hoj. Nagon som kan tänka sig att hyra ut? :tomten

Annars far jag väl komma ut och kika om jag hinner upp. Nagon fler körning pa Midlanda i sommar?

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Som det ser ut nu så verkar vi dyka upp.

Så, se till att knip dom andra plasterna nu. Ju mer folk härifrån desto roligare :)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
I med att jag inte har min R1a så kommer jag ha lite mer tid att hjälpa andra... om det är önskvärt :)

Muppi

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
Thunderace 97.a
Jag är småsugen fast kommer nog bege mig till en smc-kurs innan jag börjar styra runt där själv(om jag fattat rätt?) hehe.. dessutom skönare om helförsäkringen gäller om jag skulle klanta mig :D

Epa

Superbike #16
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Wr 450, Gsxr 1000k5
Fan,e i Finland då,annars hade jag varit given :). Hade varit kul o försöka få till en 56,a . Kör så de ryker grabbar o tjejer :)
Vill passa på o tacka grabbarna som fixar åkningen,de va riktigt roligt sist.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024