Bandag på Phillip Island

Blade

G'day Mate
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
:D Måste bara göra er alla avundssjuka!
Första helgen i November åker jag ned till Phillip Island och kör skiten ur en Suzuki Supersport hoj!!

Bifogat

• piheader1left.jpg
    piheader1left.jpg
    11.8 KB · Visningar: 153

Blade

G'day Mate
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Hehe...
På området finns en go-cart bana som är en exakt kopia av stora GP banan. Vi tar en dag på den innan....för att lära sig :lol
Börjar nästan blir nervös!!
Den banan är SNABB!!!

Var på Eastern Creek Raceway här i Sydney idag och laddade upp med Australian Superbike.
Riktigt fin bana. För inte så många år sedan hade de Moto GP på den banan innan det senare flyttades till PI.

Last edited:

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Bor du i Aus. eller är du bara tillfälligt där?

Hyr du hoj och sånt eller har du köpt? =)

Blade

G'day Mate
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Bor du i Aus. eller är du bara tillfälligt där?

Hyr du hoj och sånt eller har du köpt? =)

Jag bor i Sydney i ett år, till att börja med!

Har inte skaffat ngn egen hoj så jag hyr hojen på banan.
Man pröjsar 1700 så ingår bensin och däck för en dag!!

maximums

nattkörning
Gick med
2 Aug 2007
Hoj
2008, Honda cbr1000rr
Bodde i Surfers i ett halvår när jag pluggade på Bond Uni....saknar det nått helt galet. Varför bor man i ett land där man bara kan blasta hoj i 4 månader typ...:huvet

är som sagt inte alls avis!!!:mad:

MJL

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2008
Hoj
Hornet 600
Jäklar va kul, kör försiktigt bara för där går det undan :tummenupp
Ska till Australien nu själv den 4 nov! Tror jag blir där iaf 5 mån eller längre! Beroende på om man får jobb eller inte i Sydney! :) Har du eventuellt prisuppgifter om hojuthyrning? Kommer ju få total abstinens där nere annars..

Blade

G'day Mate
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Jäklar va kul, kör försiktigt bara för där går det undan :tummenupp
Ska till Australien nu själv den 4 nov! Tror jag blir där iaf 5 mån eller längre! Beroende på om man får jobb eller inte i Sydney! :) Har du eventuellt prisuppgifter om hojuthyrning? Kommer ju få total abstinens där nere annars..

Se ovan ang pris.

Ahh, va kul med fler Svenskar i stan. Livet leker här!!
Har fler jag känner som kommit ned utan att innan hittat jobb. Se till att du har ngt innan du kommer. Det verkar vara svårt att få jobb om du inte har utbildning så du kan ta ett kvalificerat jobb.

AlGhouti

AlGhouti
Gick med
20 Nov 2005
Hoj
Svart gsxr1000-07 med leo vince
Tjena. Hoj før en dag (gsxr 600 -07) + all utrustning (utom ryggskydd som dom konstigt nog inte har) kostar 587 AUD (inkl lunch). Då får man 6x20 min på banan. Går från 8-17 då banan stænger. O klota med hyrhoj kostar max 3500 AUD (førsta gången, sen har de ingen begrænsning) men om man bara skrapar den lite (i turn 4 t.ex) så blir det ændå 3389 AUD vilket jag fick erfara i sept. De tar sig bra betalt o du måste ersætta allt som e lite skrapat. Skrapade ljuddæmparen minimalt og då ersætter man hela jævla røret inkl katalysatorn (1500 AUD tydligen) :huvet Så klota inte =) Banan e helt jævla underbar. Har kørt dær i september och sist 2:a november (California superbike school level 1-2) och ska tilbaka 18 nov o førsta december på trackdays. I cant #¤@! wait :tummenupp Rekomenderas på det starkaste. Tror inte det finns någon vackrare bana i værlden faktiskt. Om någon hær ska dit på de datumen så kan ni vel pm:a.

Bifogat

• mc small.jpg
    mc small.jpg
    223.1 KB · Visningar: 90

Blade

G'day Mate
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Tjena. Hoj før en dag (gsxr 600 -07) + all utrustning (utom ryggskydd som dom konstigt nog inte har) kostar 587 AUD (inkl lunch). Då får man 6x20 min på banan. Går från 8-17 då banan stænger. O klota med hyrhoj kostar max 3500 AUD (førsta gången, sen har de ingen begrænsning) men om man bara skrapar den lite (i turn 4 t.ex) så blir det ændå 3389 AUD vilket jag fick erfara i sept. De tar sig bra betalt o du måste ersætta allt som e lite skrapat. Skrapade ljuddæmparen minimalt og då ersætter man hela jævla røret inkl katalysatorn (1500 AUD tydligen) :huvet Så klota inte =) Banan e helt jævla underbar. Har kørt dær i september och sist 2:a november (California superbike school level 1-2) och ska tilbaka 18 nov o førsta december på trackdays. I cant #¤@! wait :tummenupp Rekomenderas på det starkaste. Tror inte det finns någon vackrare bana i værlden faktiskt. Om någon hær ska dit på de datumen så kan ni vel pm:a.

Det var som fan!!
Körde du oxå No 29, jag hade den dagen efter, den 3e.
Världen är liten!!

De skrotade 3 eller var det 4 hyrhojar de två dagarna jag var där!

AlGhouti

AlGhouti
Gick med
20 Nov 2005
Hoj
Svart gsxr1000-07 med leo vince
Ja hade nr. 29 hela dagen den hær gången (førra gången skrota jag den førsta och den andra fick problem med kopplingen så jag hade 3 olika hojar den dagen :gnissla ). De skrotade 4 nær jag var dær sist. Men bara 1 hyrhoj. Den var ganska totaldemolerad faktiskt (lær bli 3500 AUD). 2 st Ducati 848 såg jag i grusen också. Den sista var en tjej som hade 3 minuter kvar av sista session før dagen :huvet
Inga person skader som tur var. Kunde gått riktigt illa før en som prøvade hålla følje med instruktøren i turn 6 (høgern upp mot Lukey hights). Han kom ut på græset i 200. Såg læskigt ut bakifrån och jag høll på o følja hans ryggtavla ut i periferin først. Som tur var fick han tilbaka hojen på banan utan incidenter. Blir nog mindre antal olyckor nær de kør skola jæmført med vanlig trackday dær alla kør full on. Jag har inte råd o klota en gång till så hø svængarna får bli lugna o fina :D
Ska du køra fler gånger i år?

Blade

G'day Mate
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Ja hade nr. 29 hela dagen den hær gången (førra gången skrota jag den førsta och den andra fick problem med kopplingen så jag hade 3 olika hojar den dagen :gnissla ). De skrotade 4 nær jag var dær sist. Men bara 1 hyrhoj. Den var ganska totaldemolerad faktiskt (lær bli 3500 AUD). 2 st Ducati 848 såg jag i grusen också. Den sista var en tjej som hade 3 minuter kvar av sista session før dagen :huvet
Inga person skader som tur var. Kunde gått riktigt illa før en som prøvade hålla følje med instruktøren i turn 6 (høgern upp mot Lukey hights). Han kom ut på græset i 200. Såg læskigt ut bakifrån och jag høll på o følja hans ryggtavla ut i periferin først. Som tur var fick han tilbaka hojen på banan utan incidenter. Blir nog mindre antal olyckor nær de kør skola jæmført med vanlig trackday dær alla kør full on. Jag har inte råd o klota en gång till så hø svængarna får bli lugna o fina :D
Ska du køra fler gånger i år?

Jag bor i Sydney så jag kanske åker på Eastern Creek någon gång senare. Polarna vill att vi bokar den 20 dec, får se.
Det var inte länge sedan de körde Moto Gp på Eastern Creek så det är en fin bana!

Hayabusatombo

Lugn o fin
Gick med
26 Mar 2004
Hoj
Hayabusa K8
Kul för dig Niclas att du kan göra sånt på helgerna. Själv åker man omkring i snålregnet med vinterdäck på bilen...

per7

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
zx7r-96 och CB500 Four K1 1975
Din lyckliga skit! Du råkade inte träffa en kille vid namn Brian Kelleher från just Australien på en 07-a zx 10R eller så? Det råkar vara en mailkompis till mig som faktiskt skulle just dit just då.
Ha de......Per:squid

Blade

G'day Mate
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Din lyckliga skit! Du råkade inte träffa en kille vid namn Brian Kelleher från just Australien på en 07-a zx 10R eller så? Det råkar vara en mailkompis till mig som faktiskt skulle just dit just då.
Ha de......Per:squid
Nja, runt 120 åkare varje dag!
Svårt att skilja ut en på en ZX10.

Hayabusatombo

Lugn o fin
Gick med
26 Mar 2004
Hoj
Hayabusa K8
Man vet aldrig, vi kommer kanske jobba down there rätt mycket framöver.

Busan går bra men inte så bra som den borde...

Har du köpt nån superbike ännu?

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...