Stort tack för en jättefin dag!
Att få så fint väder i oktober är minsann ingen självklarhet.
Med tanke på hur få människor som drev genom allt som krävs var det riktigt bra arrat. All heder åt er!
Trots att det inte fanns några utposterade flaggvakter uppmärksammades alla avkörningar snabbt. Gälleråsen är tacksam på det viset. Inga dolda kurvor man kan gömma sig i.
Alla funktionärer var väldigt hjälpsamma, glada och trevliga.
När/om det blir en ny dag är det dock några saker som jag gärna vill framföra. Hade kunnat ta det privat men väljer att göra det här så kan man få med mer olika sidor och åsikter.
- När vi börjar närma oss runt 7 avåkningar hade ett nytt (kort) förarmöte kanske varit på sin plats. Man kunde gått genom var det är extra halt eller svårt. 15 avkörningar på en dag är inget bra rekord. Samtidigt var det inte så lätta förhållanden. Blött, kallt och halt gör det såklart inte lättare att hålla sig på bara två hjul.
- En del i lugn grupp fick upp ett väldigt snabbt tempo. Det är roligt! Det är dock inte lika roligt när det höga tempot kräver tajta och snabba omkörningar precis före/i/efter kurvor och inte bara på rakor. En del i lugn grupp hade varit snabba även i snabb grupp. Det hade varit bra om blev uppflyttade. I snabb grupp är vi mer vana vid tajtare omkörningar och skrämselfaktorn blir lägre.
Jag VET att det är väldigt lätt att sitta hemma och vara efterklok. Där, på plats hade jag själv inte gjort det här ett dugg bättre men med facit i hand och en stunds betänketid är detta vad jag kom fram till.
Mojje for president!
Själv hade jag mest bekymmer med mitt bakdäck...
Korv
Slut