Bandag (Sverige) 4,5,6 April - Karlskoga

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Nyteknik skrev:
Det kan nog vara både 1 och 10 grader den 3 april. Verkar bäst att vänta och se. Finns någon sista betalningsdag?

Du låter som en gatåkare :hihi
 

Rogge

C4-RACING
Gick med
21 Mar 2004
Ort
Åhus
Hoj
ZX10R 08
Jag tänker iallafall köra en av dagarna :tummenupp Tänkte anmäla mig till licens kursen som är på helgen (om det fins platser kvar när lönen kommit), så det passar mig skitbra med en första träning direkt efter :) :tummenupp
Fins inget dåligt väder , bara dåliga kläder och däck :hihi
 

Garpe

semper in primis
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Hojlös =(
Jag är då ett riktigt blåbär angående det här med rejsing.

O jag undrar ifall jag måste ha motorcykeln påställd o försäkrad för att få vara med och åka. Dessutom undrar ja vad som "Bullerkraven" innebär.. Jag har ett helsystem Akrapovic .. Det låter knappt nåt.. har t o m gått igenom besiktning med det.. Får jag använda det? :)
 

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Svedala
Hoj
Leksaker i garaget
Garpe skrev:
Jag är då ett riktigt blåbär angående det här med rejsing.

O jag undrar ifall jag måste ha motorcykeln påställd o försäkrad för att få vara med och åka. Dessutom undrar ja vad som "Bullerkraven" innebär.. Jag har ett helsystem Akrapovic .. Det låter knappt nåt.. har t o m gått igenom besiktning med det.. Får jag använda det? :)

Om du har licens och kör i licensgruppen så behöver hojen inte vara påställd och försäkrad.

Det är hårdare bullerkrav på banan än hos SBF! Acrapovic brukar gå igenom om det inte är för gammalt dock. Packa om med ny ull!

/Joakim
 

mike andersson

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Västerås
Hoj
YZ 450 -08 Motard
Snackade lite med Mike på gelleråsen. Enligt honom var det oftast inte några problem med radfyror med helsystem eller liknande. De som kunde ha problem var enstånkor och vissa tvinnar med väldigt ljudliga system och de som fortfarande envisas att köra med 2-takt.... fortfarande... :va

Skämt åsido. Man känner nog på sig om man har en hoj som inte passar in..

Hör gärna av er om ni undrar något/ Micke
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Brukar inte vara några problem med helsystem/slipon på Gelleråsen. Tricket är att inte irritera Mike genom att exempelvis uuuiiilla i depån eller något annat idiotiskt.

Vad gäller temperaturen; vi arrangerade en bandag med gatgrupp och licensgrupp för ett par år sedan i början av april. Fredrik Jansson var med och åkte. På frågan om han inte tyckte det var dåligt grepp (5 grader celsius) svarade han "nja, framändan driver ut ett par meter i snabbvänstern, men den kommer tillbaka. Samma varje varv, så det gör inget." :näsblod
 

Garpe

semper in primis
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Hojlös =(
Men dom som kör r600 och r1000... Dom har ju en massa olika trim o helsystem... På dessa är de väl inge bullerkrav.. eller är det så?

Isåfall får ju system med texten "not for road use" en helt ny innebörd ,.. ;)
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Garpe skrev:
Men dom som kör r600 och r1000... Dom har ju en massa olika trim o helsystem... På dessa är de väl inge bullerkrav.. eller är det så?

Isåfall får ju system med texten "not for road use" en helt ny innebörd ,.. ;)
ALLA har bullerkrav. På en SM-tävling är det 102 dB som gäller. Gathojar kan dåna 103dB och ändå klara besiktningen....
 

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
Nr:18 skrev:
ALLA har bullerkrav. På en SM-tävling är det 102 dB som gäller. Gathojar kan dåna 103dB och ändå klara besiktningen....

102,9 dB på tävling, bara den inte går upp på 103,0 !
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Hightuned skrev:
När är sista anmälningsdag så man kan se hur vädret artar sig? Man vill ju sagt inte åka i minusgrader.
mikael säger nog till när det börjar närma sig fullt. Vet ej just nu. Tidigt...
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Nyteknik skrev:
Åtminstonde två tisdagsträningar på Sviestad samt den som Nr:18 ordnar på Falkenberg. Så man är inte tvingad att köra på Gelleråsen om det liknar vinterväglag.

Med risk för att låta arg igen så säger jag skit i att anmäla dig då, så slipper du problem med vädret! Är väl inte så mycket att gnälla över premiärer hit o dit! Antingen anmäler du dig och kör/bangar, eller så sitter du hemma! :kocko
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
oscar skrev:
Med risk för att låta arg igen så säger jag skit i att anmäla dig då, så slipper du problem med vädret! Är väl inte så mycket att gnälla över premiärer hit o dit! Antingen anmäler du dig och kör/bangar, eller så sitter du hemma! :kocko
Eller så kan man klaga som Nyteknik gör! :hihi
 

Garpe

semper in primis
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Hojlös =(
Hehe.. vilket j-a gnabb mellan alla rejsputtar.. =P

Men asså vågar en fegis som ja gasa runt banan med gat däck på.. ja kommer ju bara sladda av det första ja gör när det e så kallt i marken.. eller?? Får man nån "ban känsla" när det e så kallt? :wiggle
 

mike andersson

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Västerås
Hoj
YZ 450 -08 Motard
visst finns det en risk med vädret precis som Ny Teknik skriver. Men det är det alltid. På sommaren regnar det, ibland är det nollgradigt. Tycker man att det räcker med två tisdags träningar innan en SM premiär så har man väldig koll på sakerna. :tummenupp För oss som inte har det, eller bara vill få mil i kroppen så tycker jag att det är ett gyllene tillfälle att få några mil i kroppen? Är man rädd för vädret anmäler man sig inte! Flera av de som anmäler sig till detta läger åker vidare till spanien veckan efter för att få mer åkning.

/ Mike
 

skövde_pöjk

Team Piratos Racing
Gick med
21 Sep 2004
Ort
Tänk på nicknamet!
Hoj
R1 för gat bus & R6 räser för bansmiskning
gäller priset per hoj eller per person? jag och polarna tänkte köpa en gamel banhoj och puttra runt på i gatgrupperna!

någonstans måste man ju börja :)
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top