Bandagar 2010

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Kan kanske bli Gotland för mig med, brukar alltid vara kul att komma dit.

Vad är det nu SGM brukar säga....?.... GÖRT! eller nått sånt är det va?! Jag och Anton (orange Honda) är redan inbokade, så det är inget att tveka på. Den här gången finns det dessutom ingen ren licensgrupp, bara lugn, medel och snabb grupp, så nu kommer vi få tampas varje pass :yoparty.
 

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
ZX-10R 2011
Jo, 4 dagar för 3600:- det är ju ingenting.. visserligen kommer jag slagga i bilen men jag lovar att alla härifrån kan grilla sin biff på min grill.. :)

Vad är det nu SGM brukar säga....?.... GÖRT! eller nått sånt är det va?! Jag och Anton (orange Honda) är redan inbokade, så det är inget att tveka på. Den här gången finns det dessutom ingen ren licensgrupp, bara lugn, medel och snabb grupp, så nu kommer vi få tampas varje pass :yoparty.
 

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
ZX-10R 2011
Såg just att jag dubbelboka men man kanske kan losa 1 dag på gotland mot en på gälleråsen.. så kommer man den 11:e och bränner loss istället..

Jo, 4 dagar för 3600:- det är ju ingenting.. visserligen kommer jag slagga i bilen men jag lovar att alla härifrån kan grilla sin biff på min grill.. :)
 

Keno

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2008
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha R6 -01
Även jag har funderat på att åka med yellow75 på gotland, skulle bli en bra kombination, gamla vänner, familj o banköra = kul :fakta:yoparty ska ju ändå dit några gånger i sommar. Men jag slits mellan det och smc`s open quattro på gelleråsen, om dom ska ha det i år med. Var riktigt bra förra året.
 

Remo

a million miles away
Gick med
28 Jul 2004
Ort
Hellhole
Hoj
GSX-R1000, -03
Nu bokad och klar för 4 dagars SMC BKK-kurs på finska Kemorabanan. :yoparty

Platserna är precis släppta.

Tydligen blev Kemora fullbokad på ca 6 dagar förra året, och i år lär det gå ännu fortare när Gelleråsens Open Quattro inte verkar bli av.
 

SF

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2009
Ort
Västerås
Hoj
nono
Nu bokad och klar för 4 dagars SMC BKK-kurs på finska Kemorabanan. :yoparty

Platserna är precis släppta.

Tydligen blev Kemora fullbokad på ca 6 dagar förra året, och i år lär det gå ännu fortare när Gelleråsens Open Quattro inte verkar bli av.


Hoew hoew.

Vad kostar den kursen och var i Finland är det?
 

Remo

a million miles away
Gick med
28 Jul 2004
Ort
Hellhole
Hoj
GSX-R1000, -03
Hoew hoew.

Vad kostar den kursen och var i Finland är det?

Pris 4650 kr inkl boende (i stugor tror jag), frukost, lunch samt fika.

Karta enligt bild. Blir en bit att köra dit, men går inte Open Quattro i år så tror jag detta är enda 4-dagars kursen.

Edit: Mer info.

Länk med kursinfo:
http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=3724

Film från förra årets kurs:
[YOUTUBE-ID]<object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/xhY9XG9KxHM&hl=sv_SE&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/xhY9XG9KxHM&hl=sv_SE&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]
 

Bifogat

  • Kemora.jpg
    Kemora.jpg
    103.2 KB · Visningar: 30
Last edited:

stevooooo

Fortfarande nybörjare.............
Gick med
20 Nov 2006
Ort
Västerås
Hoj
Kawasaki Z 750 -08
Tänkte prova på storbana för första gången. :tummenupp
Är man fetrökt om man inte bokar redan nu eller kan man vänta med bokningarna framåt våren.:va

Några tips på banor eller körningar för en nybörjare på storbana:confused:
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Tänkte prova på storbana för första gången. :tummenupp
Är man fetrökt om man inte bokar redan nu eller kan man vänta med bokningarna framåt våren.:va

Några tips på banor eller körningar för en nybörjare på storbana:confused:

Intresset för kurser och bandagar verka öka mer och mer, så om man väntar är inte utbudet så stort. Kommer dock finnas enstaka platser att köpa av folk som har fått förhinder och dyligt.

Som nybörjare är ju SMC:s kurser att föredra, där får man lära sig att köra hoj och inte att åka hoj.

Akta dig dock, det kan bli ett beroende. :)
 

SF

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2009
Ort
Västerås
Hoj
nono
Pris 4650 kr inkl boende (i stugor tror jag), frukost, lunch samt fika.

Karta enligt bild. Blir en bit att köra dit, men går inte Open Quattro i år så tror jag detta är enda 4-dagars kursen.


Tackar.

Frågan är; tar du båten över eller är du galen och åker på hela vägen på fast land?


Mvh.
 

Remo

a million miles away
Gick med
28 Jul 2004
Ort
Hellhole
Hoj
GSX-R1000, -03
Tror nog du vet svaret själv ang båt eller inte... :tungan

Vill minnas det funnits beskrivningar på sporthoj/Smc hur man bäst tar sig dit från tidigare Kemorakörningar, dvs ngn färja från Sthlm eler så.

Så svaret är givetvis över vattnet på ett eller annat sätt.
 

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Nu är sommarens första banåkning spikad! Jag och Keno drar till Gotland ring med SMC 9-11 Juli, fint som fan :tummenupp:yoparty

Hoppas utöver det på några endagarskörningar, gärna kullen och mantorp (ej smc) och även en hel del gocartbana (Hälla/Rörken)..

Är inte sommaren här snart :va :confused:
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top