Bandagar 2015 med Actionpics

Marcus

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 2020
Ja det var en bra körning (även om jag bara körde lördagen).
Imponerande att det höll sig tort med den mängden regnmoln som hängde över banan.

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Tack alla gamla och nya deltagare för helgen som passerade på Anderstorp Raceway.
Sjukt roligt med så många nya ansikten och bekantskaper. När depån var tömd och vi insåg hur snabbt dagarna hade gått så önskade vi att man kunde vrida tillbaka tiden, eller snart köra igen och är faktiskt inte länge kvar.
Redan nästa vecka på Gelleråsen så drar vi igång igen.

Alla tider från dagarna finns på www.raceresults.se

Bilder från dagarna kan hittas hos Nettefoto på facebook

Kommande dagar börjar bokas på nu, se platstillgången nedan.
Finns endast plats Race grupp på Kinnekulle Ring och Gelleråsen 6-7 Aug. Därefter följer Mantorp Park och ett sista besök på Gelleråsen i September då det fortfarande finns plats i samtliga grupper.

Juli
Gelleråsen 9-10 Juli - Två heldagar endast tre grupper -
FULLBOKAD I SAMTLIGA GRUPPER

Kinnekulle Ring 16-17 Juli- Två heldagar endast tre grupper -
Platstillgång
Race: 10 st platser finns
Snabb: FULLBOKAD
Medel/Lugn: FULLBOKAD

Augusti
Gelleråsen 6-7 Augusti - Två heldagar endast tre grupper -
Platstillgång
Race: 10 st Platser finns
Snabb: FULLBOKAD
Medel/Lugn: FULLBOKAD

Mantorp Park 3-4 September - Sveriges Racigaste bana-
Platstillgång
Race: Platser finns
Snabb: 13 st Platser finns
Medel/Lugn: Platser finns

Gelleråsen 16-17 September - Säsongsavslutning
Platstillgång
Race: Platser finns
Snabb: Platser finns
Medel/Lugn: Platser finns

Next Stop Gelleråsen 9-10 Juli - Välkommen :tummenupp

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Jag premiärkörde med min nya fina laptimer och provade att redigera ihop datat med GoPro-filmen.
Jag har aldrig gjort sånt här innan och det var lite pyssligt men jag tror jag fick det i synk hyfsat till slut.
Inget intro, inget outro, bara abrupta klipp. Behöver lära mig den här grejen känner jag.

Det går inte direkt raketfort men det ska nog lösa sig med lite mer träning.

https://www.youtube.com/watch?v=9WjKRJRr2zw&feature=youtu.be

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Next Stop Gelleråsen,
E-post information kommer att skickas till alla anmälda inom några dagar. Alla som är anmälda båda dagar är bjudna på "After Track" hamburgare en dryck hos Pit Stop café på torsdag kväll. Har du sällskap med dig kan extra middagspaket bokas för 100:-. Behöver bokas omgående på mail eller telefon.

Depåbox Gelleråsen 9-10 Juli,
Det finns 4 st platser kvar i depåbox. För 400:- så står du bekvämt och lyxigt i depåbox från onsdag kväll till fredag kväll. Maila för bokning.

Platstillgången uppdaterad,

Gelleråsen 9-10 Juli - FULLBOKAD.

Kinnekulle Ring 16-17 Juli - Finns endast plats i Race grupp.

Gelleråsen 6-7 Augusti - Finns endast 9 st platser kvar i Race grupp.

Next Up - Slutbetalning Gelleråsen 6-7 Aug,
Påminnelse att slutbetalningen för Gelleråsen 6-7 Aug ska vara betald senast måndag 6 Juli..

Kalender kommande dagar 2015,
- Gelleråsen 9-10 Juli
- Kinnekulle Ring 16-17 Juli
- Gelleråsen 6-7 Aug
- Mantorp Park 3-4 Sept
- Gelleråsen 16-17 Sept.

After_track-750x500.jpg

knut

# 75 i Speedster cup
Gick med
8 Jan 2005
Hoj
Ful o gul
Bump

Hej alla.
Pga synneligen dålig planering, har jag två platser över till Gelleåsen 9-10 Juli. :mad:
En plats i Race och en i Snabb grupp. Bara kom och köp......

Nu är det bara platsen I Race som finns kvar. Och Marcus har slut, så köp min....:krama

/Patrick

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF250, GSXR750
Bump

Hej alla.
Pga synneligen dålig planering, har jag två platser över till Gelleåsen 9-10 Juli. :mad:
En plats i Race och en i Snabb grupp. Bara kom och köp......

Nu är det bara platsen I Race som finns kvar. Och Marcus har slut, så köp min....:krama

/Patrick

Du har PM

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Fifty shades of July!
Två dgr på Gelleråsen som bjudit på variationer i väder och temperatur, och många skratt och härliga minnen.
I onsdags kväll var det sommar, i torsdags regn och temperatur som en höstdag, idag fredag började i vårens tecken med en kylig förmiddag (dock torr) och som övergick till mer sommar på eftermiddagen.

Tack alla deltagare och fantastiska instruktörer och resurser som kämpat i ur och skur för att göra dessa dagar till bästa möjliga :tummenupp

Alla transpondertider finns på Amigoo.se

Next Stop Kinnekulle Ring 16-17 July.

mobe

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2008
Hoj
En gång
Last edited:

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Nu har vi avslutat dagarna på Kinnekulle :tummenupp
Strålande väder båda dagarna och väldigt mycket körning.

Helt fantastiska deltagare, instruktörer och resurser samt ambulanspersonal från MMR dessa dagar.

Stort tack till var och en av Er alla.

Transpondertiderna hittar ni på www.amigoo.se

Till nästa körning på Gelleråsen 6-7 augusti så finns endast några få platser kvar i Race gruppen, övriga grupper är fullbokade.

Mantorp Park 3-4 Sept börjar bokas upp nu och det är även i år lite av Actionpics Grand Finale och Snabb grupp finns det här endast 6 st platser kvar till, några fler till Race och Medel/Lugn men det går åt nu.
Passa på att boka din plats i god tid nu.

Next stop Gelleråsen 6-7 augusti

1.jpg3.jpg2.jpg

Flankrooth

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Hoj
BMW S1000RR, Yamaha R1, GASGAS EC300
Hej på er!
Tack för två st härliga dagar med sköna människor :tummenupp
Tyvärr så råkade jag gå av lite på första passet efter lunch andra dagen, tänkte höra om man har sån tur att det var någon som fick med vurpan på film? jag slog i huvudet ganska hårt så jag har själv inga minnen av händelsen :3freak jag körde en vit/svart gammal r6a i gul grupp :hej

/Paul

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Grymt fint på kinnakulle ring. Min första bandagsupplevelse och nu är man fast för livet tror jag :Bugar

Tack till alla underbara människor omkring och på banan, bästa upplevelsen i mitt liv än så länge :krama

Flankrooth

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Hoj
Näst sista kurva var det, vet inte om den kallas backböjen dock..
Jo det gick rätt bra, bröt ett finger, skadade axeln, fick en liten blödning på vänster lunga annars är det mest skrapsår på halsen o höften, hojen mår inte lika bra tyvärr den tog ju eld.. :brinnerup

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Näst sista kurva var det, vet inte om den kallas backböjen dock..
Jo det gick rätt bra, bröt ett finger, skadade axeln, fick en liten blödning på vänster lunga annars är det mest skrapsår på halsen o höften, hojen mår inte lika bra tyvärr den tog ju eld.. :brinnerup

Skönt och höra att du är vid gott mod. Om du minns så ville du inte åka in med ambulansen, du tyckte att du kände sig så bra ett tag att dom fick insistera på att du ska in till Lidköping och kollas upp :)

Synd på hojen, den skrapade hål på sidokåpan och det var troligen olja och bensin som rann ut på grenröret och fattade eld. Elkabelhärvan fattade eld och brann så du lär nog behöva byta hela elsystemet och en ordentlig rengöring från släckpulvret.
Då tändningen inte gick att stänga av pga branden i elsystemet så tror jag din vän klippte batterikabeln för all el skulle stängas ner och inte orsaka mer skador.

Krya på dig :krama

Flankrooth

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Hoj
Ja haha jag hade nog inte riktigt förstått att det endå blev en smäll, jag ville ju köra vidare :näsblod
Jag o tjejen har rivit hojen nu imorse och det finns hopp för den det är som du säger kåpan för vevaxeldrevet som gått sönder, det enda i elsystemet som brann var en säkringsstation och ett relä i övrigt så är det bara kåpor, bakram, fotpinnar o ett styre som är av.

Jag tror tyvärr att jag får svårt att köra Gelleråsen 6/7 aug, ska vara gipsad i några veckor nu, kan jag sälja min plats till någon eller är den bunden till mig ?

Mvh

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Ja haha jag hade nog inte riktigt förstått att det endå blev en smäll, jag ville ju köra vidare :näsblod
Jag o tjejen har rivit hojen nu imorse och det finns hopp för den det är som du säger kåpan för vevaxeldrevet som gått sönder, det enda i elsystemet som brann var en säkringsstation och ett relä i övrigt så är det bara kåpor, bakram, fotpinnar o ett styre som är av.

Jag tror tyvärr att jag får svårt att köra Gelleråsen 6/7 aug, ska vara gipsad i några veckor nu, kan jag sälja min plats till någon eller är den bunden till mig ?

Mvh

Bäst är att du inte är allvarligt skadad och att krigsskadorna kommer att läka :tummenupp
Hojen är sekundärt men bra för ekonomin att det är inte ännu värre, det kunde ju faktiskt varit värre :näsblod

Platsen kan du sälja och överlåta till någon som du vill, bara meddela oss med e-post namn och kontaktuppgifter till den som övertar platsen.

Bästa hälsningar
Marcus & Lillan

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha