Bandagar!?

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
690 SMC-R
Häpåer!

Jag vill köra! Skriv upp alla bandagar ni vet i juli på mantorp o åsen så jag kan boka skiten. Hittar inga typ. :gnissla

Sen undrar jag även hur jag anmäler mig till alla rookie tävlingar på åsen o mantorp.
Fyll på ba:tummenupp

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Hej! Om man aldrig åkt bana innan, är de okej att komma på en kvällstur ändå? Jag kanske är i vägen för andra när jag försöker förbättra min körteknik :rolleyes: Eller borde jag gå SMC kurs innan?

Last edited:

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
-
Hej! Om man aldrig åkt bana innan, är de okej att komma på en kvällstur ändå? Jag kanske är i vägen för andra när jag försöker förbättra min körteknik :rolleyes: Eller borde jag gå SMC kurs innan?

Det är helt OK för dig att åka på bandagar. I långsam/medel gruppen finns det många nybörjare. På många bandagar finns det s.k föråkare som gärna hjälper till o visar lite spårval och ger tips. En SMC är aldrig fel att gå. Där får du betydligt mer instruktion och feedback på olika moment under kursen.

Vid bankörning krävs det full skyddsutrustng: integralhjälm, mc-stövlar, mc-handskar, ryggskydd och mc-ställ (gärna skinnställ).

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Det är helt OK för dig att åka på bandagar. I långsam/medel gruppen finns det många nybörjare. På många bandagar finns det s.k föråkare som gärna hjälper till o visar lite spårval och ger tips. En SMC är aldrig fel att gå. Där får du betydligt mer instruktion och feedback på olika moment under kursen.

Vid bankörning krävs det full skyddsutrustng: integralhjälm, mc-stövlar, mc-handskar, ryggskydd och mc-ställ (gärna skinnställ).

Va kul! Då kanske man kan hinna skrapa puckarna detta år iaf =) Tack!

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Gör det inte! Du kommer fastna i banträsket! :näsblod :crash :död

Skämtåsido, det är sjukt roligt med banåka. Kom bara ihåg detta, du kommer vilja köra mycket mer. :banana

Fyfan du hade rätt, RIKTIGT kul var det :)
I början var man lite feg, speciellt när man åkte ut sakta på gräset i en kruva, tur va välte man inte.
Sen va de bara gasa mer, mer, OCH MER!!! Till slut hade man invigt båda sina knäpuckar till asfalten. Sista varvet lyckades jag t.om köra om 2-4st!

När är nästa körning :yoparty

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...