Bandit 1250-tråden

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ovanlig
Var förbi och tittade till hojen i vinteridet häromdagen. Fan vad det suger i körtarmen nu. Så mycket att vi drar ut på vintertouring med offroadarna i morgon! :D Prognosen visar -17 för i morgon bitti så jag svängde förbioch köpte ett gäng såna där engångs handvärmare. Fodra jacka och byxor med tidningspapper så blir det nog bra. Synd att jag inte kommit mig för att laga handtagsvärmarna, bara... Nåja, solen värmer ju lite så framåt lunchtid är det säkert helt grymt!

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22
Tjena! Köpte för nån månad sen SRT Metros mycket smakfullt modifierade Bandit, har inte ens kört den än och bryter snart ihop nu när vädret verkar vara svinkallt ett par veckor till...

Gick med
19 Feb 2013
Hoj
Riskokare
Tjena! Köpte för nån månad sen SRT Metros mycket smakfullt modifierade Bandit, har inte ens kört den än och bryter snart ihop nu när vädret verkar vara svinkallt ett par veckor till...
Grattis! Jag är också ny Bandit-ägare, men till skillnad från dig har jag hunnit med fyra turer den senaste tiden. Totalt 30 mil har det blivit. Lång som jag är så har jag höjt sadeln och vridit fotpinnarna ett halvt varv för att att få mer benutrymme. Är verkligen helnöjd nu, men man kan ju inte slå sig till ro redan så nu väntar en ny undertail från Ermax, därefter slip-on från GPR och sedan.....

johan_89

Ny medlem
Gick med
14 May 2011
Hoj
Naken bandit 1250 -08
Tjena!
Tänkte investera i packväskor och eventuellt en ny dyna till min bandit så jag skulle behöva lite tips och råd på bra grejer. Vet inte ens hur stora väskor man kan behöva då jag aldrig varit på långtur tidigare. Problemet är mitt slipon som mest troligt kommer väldigt nära väskorna, vill inte vrida dämparen och sätta distans då jag är för pedant för att ha den snett (jag är omöjlig jag vet). Har bestämt att jag ska ha hållare från sw-motech för att den går ta lös så man slipper ha den på plats jämt. Hur fan ska man veta om det går eller inte? Går det att ha med passagerare med alla packväskor? Tittar mest på trax aluväskor då jag enligt bilder bedömer att dem går ha utan mod. och att dem tål värmen från dämparen. Funderar även på att handla en sargent komfortsadel eller vad man ska kalla den, nån som testat och kan säga om den är bättre än original? Lägger upp bilder med och utan slipon så man kan se skillnaden. Tacksam om nån kan kasta lite ljus över mitt pedanta lilla problem:) Glad påsk!

Bifogat

• 20120428050.jpg
    20120428050.jpg
    257.6 KB · Visningar: 137
  • Bild 364.jpg
    Bild 364.jpg
    260.3 KB · Visningar: 102

peakupnorth

Sjöfarare
Gick med
2 Jul 2007
Hoj
2010, Suzuki GSX 1250 FA
Jag har E41 Givi kodlås +Givi E55 MAXIA 55ltr(plats för två hjälmar) med bromslyse.Inga problem med värmen. Toppboxen med giviracket kan jag tänka mig sälja. Jag har tänkt om stora väskor då kan man lika bra ta bilen. Små pack väskor+packrulle det kommer jag att sikta på framöver. :tungan

johan_89

Ny medlem
Gick med
14 May 2011
Hoj
Naken bandit 1250 -08
Jag har E41 Givi kodlås +Givi E55 MAXIA 55ltr(plats för två hjälmar) med bromslyse.Inga problem med värmen. Toppboxen med giviracket kan jag tänka mig sälja. Jag har tänkt om stora väskor då kan man lika bra ta bilen. Små pack väskor+packrulle det kommer jag att sikta på framöver. :tungan

Det låter intressant, jag pm:ar dig:)

Ogmike

Mitgleider
Gick med
4 Sep 2009
Hoj
2020 Kawa Ninja 1000 SX
Startade upp hojen igår, skönt att höra den igen, den gick så fint med nya stift och nytt luftfilter. Den har fått ny vätska i broms och koppling också. Upptäckte att gummitätningen på kopplingscylindern (uppe vid handtaget) har spruckit så den måste bytas. Det går ju att köra nu men det är mycket grus och isfläckar lite överallt.

Bifogat

• aug1_005.jpg
    aug1_005.jpg
    190.1 KB · Visningar: 98

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ovanlig
Nu börjar ju vägarna tina fram här uppe också! Börjar bli svårt sugen på att ta ut Banditen nu... Den får tyvärr vänta ett tag till men kanske jag kan slänga om till sommardäck på KTM:arn så man kan köra av sig det värsta suget.

johan_89

Ny medlem
Gick med
14 May 2011
Hoj
Naken bandit 1250 -08
Nu börjar ju vägarna tina fram här uppe också! Börjar bli svårt sugen på att ta ut Banditen nu... Den får tyvärr vänta ett tag till men kanske jag kan slänga om till sommardäck på KTM:arn så man kan köra av sig det värsta suget.

Nu börjar suget bli stort, tänkte köra hem min från vinteridet till helgen.

Gick med
19 Feb 2013
Hoj
Riskokare
Vilket slip-on rekommenderar expertisen här? Var först inne på GPR men har nu också börjat spana lite på Yoshimura och Hurric. Rostfritt stål och löstagbar db-killer är två krav jag har. Ljudet ska inte var överjävligt...

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22
Vilket slip-on rekommenderar expertisen här? Var först inne på GPR men har nu också börjat spana lite på Yoshimura och Hurric. Rostfritt stål och löstagbar db-killer är två krav jag har. Ljudet ska inte var överjävligt...
.

Långt ifrån nån expert men är mycket nöjd både till finish och ljud på mitt ixil slipon, låter mycket trevligt utan att vara störande utan db killer, har inte testat med än. Bild finns i mitt garage.

peakupnorth

Sjöfarare
Gick med
2 Jul 2007
Hoj
2010, Suzuki GSX 1250 FA

Komment från en simple MC rider. Suzuki +Yushimura= SANT pick and choose
http://www.yoshimura-jp.com/en/products/street_bike/suzuki/bandit1200_1250/index.html
Jag själv valde. Oval cone SM (Metal Magic cove) Parts No.1A0-177-5L21:) http://shop.yoshimura-jp.com/en/product/syousai.php?id=763

Enda problemet jag har haft. dB killern lätt att montera, och demontera. Motera den när man har kört 1000mil utan, då jäklar får man banka och slå

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...