Banditmannen
SX-missbrukare
Jag har kvar originalstyret men har satt styrhöjare och vridit tillbaka det lite i fästet för att få det att passa min sargade lekamen... Men det är ju fortfarande inte vackert...
Man måste ha nya fästen för ett 28mm fatbar, ungefär med samma höjd som std, styret är lägre och med mindre bakåtsvep än std. Hålen är för att fixera läget på kontaktblocken och gasrullen. En annan grej man kan göra är att vika en plåt över styrstoppet på ramen så att det blir lite mindre fullt styrutslag, det är ovanligt mycket styrutslag på den här hojen.
Jag har kvar originalstyret men har satt styrhöjare och vridit tillbaka det lite i fästet för att få det att passa min sargade lekamen... Men det är ju fortfarande inte vackert...
Hej!
Nu har jag kört ca 200 mil med min och är mycket nöjd! Kör mycket med passagerare och skulle behöva labba lite med fjädringen då den orginal är på tok för mjuk. Vad jag förstod så är det bökigt att justera bak då abs enheten sitter i vägen? Är det nån som justerat där bak på en hoj med abs och vet hur mycket som behöver plockas bort för att komma åt?
underskärmen, så man får bort den ruskigt stora orginal.Så, nu till rumpan. Tänkte mig först en undertray
bara är regskylt hållare och blinkers hållare.tail tidy
Om den undertray är samma som min så den hel, dvs du får borra hål för strömkabeln till blinkers och sedan klistra ditt led blinkerserna där du vill ha dem.Hmm... Vad är skillnaden egentligen, finns det någon utöver inbyggda blinkers?
Jag tog bort passagerarpinnen och justerade från vänster sida om jag inte minns fel. Det är tajt! Men det går. Jag satte fjädern i position 6 och ökade returdämpningen lite (1 varv ut från stängt). Rätt optimalt för solokörning, funkar även med 60kg passagerare ibland.
Utmärkt svar, tack! Lite fascinerande att man klistrar dit blinkerserna tycker jag.Om den undertray är samma som min så den hel, dvs du får borra hål för strömkabeln till blinkers och sedan klistra ditt led blinkerserna där du vill ha dem.
Det riktigt pilliga var att modifera orginal skärmen så att 'undertrayet' passade ovanpå.
Jag tog bort passagerarpinnen och justerade från vänster sida om jag inte minns fel. Det är tajt! Men det går. Jag satte fjädern i position 6 och ökade returdämpningen lite (1 varv ut från stängt). Rätt optimalt för solokörning, funkar även med 60kg passagerare ibland.
Hittade dina bilder längre bak i tråden, ser fett bra ut med svart!Jag valde svart, hade svårt att föreställa mig hur det hade sett ut med så mycket grått, körde på den säkra linjen.
funkar det med vilken som helst?
Då är det officiellt. Banditmannen har bytt lag. Han kör numera Kawasaki. Tack för allt Bandit 600, 1200 och 1250! Det har varit en härlig tid! Nu väntar nya utmaningar!
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |