Bandit 1250-tråden

pudas666

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2011
Hoj
Suzuki GSX1250FA-10, KTM 625SXC-04, REX Fleetmaster-53
Aha! Och grejerna funkade bara fint? Var det enkelt att ställa in boxen?
Jag har själv beställt ett Stage 1 kit från holeshot å funderar på å uppgradera till stage 2
Dom var kanon å ha å göra med där.:tummenupp

KentD

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2014
Hoj
Suzuki GSX 1250 -11
Ja jag tycker de vart lite skillnad allifall. Ja de var de du får inställningarna av Dale på holeshot när du köpt grejerna.

UncleT

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2009
Hoj
Suzuki Bandit 1250
Pimpad bandit

Hängde på underkåpa och färgat double-bubble kåpglas i helgen.

Vad sägs bra eller anus?

Pimpad.jpg

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22
Varför så mycket? Jag har betalat runt 2200/2300 för samtliga sörvisar upp till 1800 mil.

Ingen aning, antar att det är Stockholmspriser bara... fick samma pris av Din Mc också idag.

Vad jag förstår är 1200 mils servicen en liten service, undrar vad det kommer att kosta med ventilkontroll.

Ogmike

Mitgleider
Gick med
4 Sep 2009
Hoj
2020 Kawa Ninja 1000 SX
Det låter dyrt, kanske service med en ventilspelskoll och trottelsynk kunde motivera det höga priset. Jag gör all service själv, om det inte är något väldigt speciellt som ska göras och man saknar verktyg eller kunskap.
Körde premiären igår, ska besiktiga nästa helg så jag har skruvat på den enorma ljuddämparen :näsblod

20140416.jpginterval.jpg

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22
Hade helt accepterat att betala de pengarna om de var minst 1000 mils intervaller mellan servicarna, nu måste jag lämna in hojen 2 ggr per säsong om man ska följa boken, blir orimligt dyra mil... Som serviceschemat visar är ju knappast 1200 milsservicen ngn raketforskning, det är ju först vid 2400 som det eg krävs kompetens.

Har som sagt inga problem att det själv, men är lite mån om att behålla garantin samt andrahandsvärdet, fast ska det kosta mig 9000 per säsong för att hålla den rullande kanske jag ska omvärdera det...

Gick med
19 Feb 2013
Hoj
Riskokare
Ingen aning, antar att det är Stockholmspriser bara... fick samma pris av Din Mc också idag.

Vad jag förstår är 1200 mils servicen en liten service, undrar vad det kommer att kosta med ventilkontroll.
Jag betalade exakt 2457:- för 1200-milaservicen förra sommaren ser jag nu. Jag ringde MC-Proffsen i Jönköping på onsdagen och fick komma dit redan på torsdagen. Jag väntade den dryga timmen det tog att serva hojen.

Detta gjordes: byte motorolja, oljefilter och tändstift.

Last edited:

Friman

Medlem
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Bmw s 1000 xr ,Bmw HP2 sport -09,Suzuki 1250 bandit,Monarped 50cc
Bänkade 1250 igår hos rickard på RG , 121 bakhjuls hästar och 118 nm :)))))))DSC_0044.jpg

toGasa

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2010
Hoj
Bandit 1250SA -08
Varför så mycket? Jag har betalat runt 2200/2300 för samtliga sörvisar upp till 1800 mil.

Allt beror ju på timpriset som varje enskild firma debiterar. Suzuki har ju fasta scheman för hur lång tid varje service tar. Oljan har jag sett kan skilja en del mellan firmorna också. Sedan kan priset på delarna variera en del, inte så mycket dock.

Friman

Medlem
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Bmw s 1000 xr ,Bmw HP2 sport -09,Suzuki 1250 bandit,Monarped 50cc
Ja det är väl det som behövs för att få motorn att andas bättre, nån gång kanske man får skägget ur brevlådan och gör ett "stage 1 tune". Är det du och Nelson Mandela på bilden? :hihi

Freeman & Friman på bilden :)

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22
Har beslutat att göra servicen själv, nån som har tips på bra sida där jag kan beställa allt?

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...