Bandit 1250-tråden

Gick med
19 Feb 2013
Hoj
Riskokare
Så, nu var 2400-milaservicen avklarad. Betalade 2800 kr inkl. ett par nya bromsbelägg. De brydde sig inte ens om att kolla ventilerna eftersom de aldrig någonsin upptäckt något vajsing i ett så tidigt skede. Vid omkring 5000 mil ansåg de dock att det är dags för ventilkoll.
Trodde på förhand att jag skulle vara drygt 5000 spänn fattigare nu....men icke :banana

Steelis

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2009
Hoj
BANDIT 1250 -09
Så, nu var 2400-milaservicen avklarad. Betalade 2800 kr inkl. ett par nya bromsbelägg. De brydde sig inte ens om att kolla ventilerna eftersom de aldrig någonsin upptäckt något vajsing i ett så tidigt skede. Vid omkring 5000 mil ansåg de dock att det är dags för ventilkoll.
Trodde på förhand att jag skulle vara drygt 5000 spänn fattigare nu....men icke :banana

Låter dock lite underligt.....om det skulle bli nå tok....hur blir det då med din garanti?:va

b4st4rd

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2013
Hoj
2007, Suzuki GSF 1250 Bandit
Haft Mc'n i ett par år nu utan bekymmer, så den bytas bara för att Suzuki rekommenderade det. Och då jag inte vet, om de tog betalt för det bytet, och 0,2H vad kan det vara en hundring. Inget jag kommer ligga vaken för.
Att servicen är dyr, och att de kommer ofta, kan ju debatteras. Men så har jag ju inte påstått att det är en billig hobby heller.

100mil 1510:-
600mil 1828:-
1200mil 4287:-
1800mil 1900CZK = 675:-
2400mil 5176:-

Till ett annat ämne har ni vart med om att tappa db-killern? Haft den i runt 1 år, men den försvann för en månad sedan, vet inte om jag har tappat den eller om någon har stulit den, och varför skulle någon ha gjort de :s

Hej alla!

Mitt första inlägg här på formuet...

Jag undrar om nån kan ge mig tips om vart jag kan läsa mig till vad som skall utföras vid de olika serviceintervallerna? Det är inget som jag kan hitta, vare sig på webben eller i mina instruktions- och serviceböcker. :confused: Är det någon av er kunniga som kanske vet?

Om ca 200 mil så är det dags för 1200-mils service på min pärla.

Gick med
19 Feb 2013
Hoj
Riskokare
Jag undrar om nån kan ge mig tips om vart jag kan läsa mig till vad som skall utföras vid de olika serviceintervallerna? Det är inget som jag kan hitta, vare sig på webben eller i mina instruktions- och serviceböcker. :confused: Är det någon av er kunniga som kanske vet?

Om jag minns rätt så var det byte av motorolja, oljefilter, tändstift och luftfilter. Sitter tyvärr 50 mil ifrån min specificerade faktura...

Last edited:

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22
Hej alla!

Mitt första inlägg här på formuet...

Serviceschemat finns i instruktionsboken.interval.jpg

Amenshit!

Ny medlem
Gick med
23 May 2006
Hoj
Kawasaki ER-6N Guzzi T5 och en gammelkawa
Funderar starkt på att slå till på en 1250 FA under sommaren, och då undrar jag om ni som redan är lyckliga ägare har nåt tips på tankväskor som passar bra. Tänkte mig först och främst Bagster, nån som har testat?

KentD

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2014
Hoj
Suzuki GSX 1250 -11
Funderar starkt på att slå till på en 1250 FA under sommaren, och då undrar jag om ni som redan är lyckliga ägare har nåt tips på tankväskor som passar bra. Tänkte mig först och främst Bagster, nån som har testat?

Jag kör med givi tank lock de tycker ja funkar bra smidig att ta av och på samt att de inte ligger emot tanken. ImageUploadedByTapatalk1404752092.783652.jpg

pudas666

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2011
Hoj
Suzuki GSX1250FA-10, KTM 625SXC-04, REX Fleetmaster-53
Det börjar bli dags för däckbyte snart på min gsx1250. Den har rullat uppskattningsvis ca 1400 mil på Pilot Road 3, bakdäcket börjar bli lite platt och framdäcket har börjat få lite bulor. Har egentligen inte råd innan den planerade mc-semestern (Norge, ca 250-300 mil) i slutet av juli, men känns säkrast att göra bort det innan.
Vars kan jag beställa däck billigast? sitter och hovrar över köp-knappen på xlmoto just nu... PR4 kostar strax under 4000.- för båda däcken.
Om man byter däck själv (har ev. tillgång till däckmaskin och hjälp), hur blir det då med balansering och sånt?

pudas666

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2011
Hoj
Aha, jag hittade samma däck på mcdackonline för 2555.-! Och får dessutom 5% rabatt genom smc :)

Ogmike

Mitgleider
Gick med
4 Sep 2009
Hoj
2020 Kawa Ninja 1000 SX
En statisk balansering kan man väl göra själv. Jag har aldrig gjort det iofs, lämnar alltid in hjulen för montering/balansering.

https://www.youtube.com/watch?v=CnkFgjI9Cxo

Min hoj är nu återställd efter älgkontakten, enbart 100% originaldelar. Jag är mycket nöjd med förs.bolaget Bilsport&MC som hanterat skadan snabbt och smidigt. Har man helförsäkring så är det ingen självrisk vid viltkrock förutsatt att olyckan är polisanmäld.

20140711_152912.jpg20140711_152959.jpg

pudas666

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2011
Hoj
Tack för svar. Jag får mest troligt hjälp med däckbyte :)

Har precis fått hem intercom till min och damens hjälmar inför norgeresan vi ska göra om ca 10dagar. Sitter och kollar efter en billig bil-gps just nu, som jag tänkte dra fast i styret och ha utifall man vi kör vilse på den norska landsbygden.
Cdon har Tomtom xl eu22 classic för 749.- och den har bluetooth. Netonnet har samma gps för 499.- men enligt deras beskrivning har den inte bt... öhmm. :S

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22
Nån som vet vad jag behöver för att kunna ladda min iphone på min hoj? Är helt bakom flötet när det gäller sånt här...

Amenshit!

Ny medlem
Gick med
23 May 2006
Hoj
Kawasaki ER-6N Guzzi T5 och en gammelkawa
Tack för tipset, har en Givi beställd men får ta en gammal tankväska så länge. Hämtade hojen igår, det blev en vit. Nu drar jag på träff, Knalleträffen i Borås 40årsjubilerar. Blir det nån mer 1250?

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...