Bandit 600 -99

toxicated

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2004
Ort
Skåne
Hoj
Ingen just nu
Är spekulant på en bandit -99, dessvärre är det modellen med toppkåpan, jag gillar den utan som har rund framlampa.
Men har ett bra pris på den så jag tänkte att det måste väl gå att ta bort toppkåpan och smälla på en rund lampa...?

Kort sagt är det samma hoj så jag helt enkelt kan skruva bort toppkåpan o byta fyrkantiga lampan mot rund utan några modifikationer?
 

toxicated

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2004
Ort
Skåne
Hoj
Ingen just nu
Föresten lampan och blinkersen sitter ju i toppkåpan nu?
Måste jag köpa andra fästen till att sätta dit den runda lampan eller sitter det redan fäste till det med? :va
Jag vill absolut inte ha toppkåpan på...... :näsblod
 

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Skövde
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
Du måste även köpa lampfästen.
Kåpan på s-modellen sitter ej monterad på gaffeln.
 

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Skåne
Hoj
Såld!! Z1000-06
gör det...

det är en mycket trevlig och rolig hoj. den e något att rekomendera, jag har ju en sådan :) Men jag kan ju inte gämföra med en större, har ju inte kört något större..
 

pAz

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
gbg
Hoj
gammel r1:a .. *hittad*
kolla om nån vill byta ( som kör den kåplösa varianten) .. man tröttnar lätt på naken hoj om man åker mycket längre sträckor :rolleyes: '

annars är det en trevlig hoj, mer lättkörd får man leta efter, ett tipps är att byta fjädrarna fram ( till hårdare) o gå upp i viskositet på gaffeloljan, den är riktigt sunkig orginal, finns någon gsxr bakfjädring som passar rakt av bak o som tydligen skall vara mycket trevligare än orginal
 

toxicated

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2004
Ort
Skåne
Hoj
Ingen just nu
pAz skrev:
kolla om nån vill byta ( som kör den kåplösa varianten) .. man tröttnar lätt på naken hoj om man åker mycket längre sträckor :rolleyes: '

annars är det en trevlig hoj, mer lättkörd får man leta efter, ett tipps är att byta fjädrarna fram ( till hårdare) o gå upp i viskositet på gaffeloljan, den är riktigt sunkig orginal, finns någon gsxr bakfjädring som passar rakt av bak o som tydligen skall vara mycket trevligare än orginal

Afan får spara den där infon, lät nyttigt
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
96-00 B600 kör med mätarna monterade på styrhuvudet och inte i kåpan så det är lugnt. Kolla svingen, precis vid svinginfästningen i ramen, så att den inte har spruckit. Vanligt fel på 600'an. Prutmån. Den är gjord i stål så det är bara att svetsa ihop den igen.
 

toxicated

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2004
Ort
Skåne
Hoj
Ingen just nu
andersbrink skrev:
96-00 B600 kör med mätarna monterade på styrhuvudet och inte i kåpan så det är lugnt. Kolla svingen, precis vid svinginfästningen i ramen, så att den inte har spruckit. Vanligt fel på 600'an. Prutmån. Den är gjord i stål så det är bara att svetsa ihop den igen.

Jaha okey lät farligt, då är det precis som på jobb,
"finns inget som lite svets inte kan fixa" :hihi
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Enligt rykten skall lampan och fästen till SV650N(den utan kåpa) passa som ombyggnadssats för kåplöshet även på en lillbandit.
 

Renå

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2004
Ort
Malmö
Hoj
Superseven
Jag har en 600N, alltså utan kåpa. Är supernöjd, är min första hoj och även jag tycker den är grymt lättkörd.
Kan hålla med om att dämparna är i mjukaste laget även om mina är uppstyvade lite. Att köra utan kåpa är väl jobbigt i längden men har man inga planer att köra jättesträckor med den så är det inga problem.



Lycka till med köpet!
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Toxicated..

Du vet att IF har infört RUGGIGT låga premier på Honda va?
Jag betalar 3.100:- HEL/HEL...i Stockholm!

Mycket snyggare & bättre hoj än Banditen.... :tungan
 

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Skövde
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
Renå skrev:
Att köra utan kåpa är väl jobbigt i längden men har man inga planer att köra jättesträckor med den så är det inga problem.

Har åkt vättern runt i ungefär laglig hastighet och stannar man till någon gång i timmen så är det absolut inga problem.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top