Bandit 600 och 600 S?

MillenTHN

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2007
Ort
a
Hoj
a
Måste ha färdmedel till mitt nya jobb nu i början av veckan så måste tyvärr skynda mig att köpa en bil eller hoj. Hittade ett par Bandits som verkade vara värda att titta på i GBG. Den ena en Bandit 600 och den andra en 600S enligt rubriken. kw är den samma enligt vv men jag undrar nu om det är någon skillnad på dessa eller om dom bara skrivit rubriken på olika sätt? Årsmodellen är -99 för båda hojarna.
Tacksam för svar och ev lite kommentarer om dessa hojar.

MVH och trevlig helg
/Mattias
 

MillenTHN

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2007
Ort
a
Hoj
a
När du säger det så har faktiskt den med beteckningen S kåpa. Då tar jag hellre den utan om bara det skulle skilja och om dem är i likvärdigt skick. 600an utan S har gått förre mil och några tusingar billigare. Kan det skilja något mer tro? Fjädringen?
Blir försäkringen dyrare för att modellbeteckningen innehåller S och hojen kanske ska vara sportigare med kåpa?
 

sportbike

Guest
Samma cykel,med eller utan kåpa.
Försäkringen skiljer nog inte en krona,men kolla på bilsport&mc:s hemsida,där får du svart på vitt.
Tänk på att det blåser som fan utan kåpa.
 

MillenTHN

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2007
Ort
a
Hoj
a
Allright, men med prisskillnaden så är det värt att ta den billigare hojen som gått färre mil. Får kika på skicket sen när jag ska bort o kolla på den. Kan ju alltid meka ihop en schyst kolfiberkåpa som går ännu längre om det skulle blåsa för mycket när man ska köra lite fortare.. Annars hade jag tänkt att montera dubbla lysen då jag tycker det ser riktigt schyst ut.

Ser att det brukar sitta sk Dynojet på vissa hojar. Antar att detta är något piggybackliknande styrsystem för att mata in andra mappningar?
 

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 950 sm
Allright, men med prisskillnaden så är det värt att ta den billigare hojen som gått färre mil. Får kika på skicket sen när jag ska bort o kolla på den. Kan ju alltid meka ihop en schyst kolfiberkåpa som går ännu längre om det skulle blåsa för mycket när man ska köra lite fortare.. Annars hade jag tänkt att montera dubbla lysen då jag tycker det ser riktigt schyst ut.

Ser att det brukar sitta sk Dynojet på vissa hojar. Antar att detta är något piggybackliknande styrsystem för att mata in andra mappningar?


Dynojet är andra nålar och munstycken i förgasarna.. Om det ger någon mer effekt tvistar de lärde om.. Däremot så sliter det på nålstyrningarna i förgasarna..
 

MillenTHN

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2007
Ort
a
Hoj
a
Blir antagligen 600an iaf. Gick fint och lät fint i motorn. Släger väll upp den i Bandit tråden i veckan. :)
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top